Vandaag voor het 1st sinds 8 jaar weer te paard...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Vandaag voor het 1st sinds 8 jaar weer te paard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-02 18:49

En pfff wat ben ik moe zeg..heb totaal geen conditie meer maar daar gaan we wel aan werken.
Had niet verwacht dat ik bijna zonder hulp op het paard kwam..maar het is me gelukt *trots*
Heb een uur meegereden in een beginnelinge lesje om te kijken of het allemaal nog wel lukte..het ging goed!
Heb ook helemaal geen last gehad met het rijden...nu ook nog niet maar dat komt morgen misschien wel...maar dat heb ik er zeer graag voor over.
Volgende week les 2.
Foto's volgen nog..


Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 18:58

Leuk dat het zo goed ging!!
Ik voelde na een weekje op bed liggen, vandaag tijdens het rijden zelfs al mijn schouders (om de een of andere vage reden krijg ik daar altijd last van als ik ze een tijdje niet heb gebruikt.. Heel raar..)! Laatst staan na zo'n lange tijd..
Ben benieuwd naar de foto's!\
Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 19:19

Geweldig!
Ik heb ook, mede door gezondheidsomstandigheden, een lange periode (16 jaar!) niet gereden.
Ik was 32 ongeveer toen ik weer begon, en dat ging ongeveer net als jij nu: spierpijn! Knipoog

Al snel vond ik een bijrijd/verzorg-paard, waarmee ik in de vereniging kon lessen en dit heb ik anderhalf jaar gedaan.
Sinds december heb ik een eigen paardje en uh... wat paarden betreft:
Ik wil nooit meer zo lang van hen verwijderd zijn! *LOL*

Echt ik ben dolblij dat ik toen weer begonnen ben, heb jij dat gevoel ook?
Veel succes met rijden! Party!! Party!! Party!!

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-02 22:08

Volgens mij zat ik helemaal te stralen op het paard Haha!
Merk nu wel dat ik al auw heb maar goed zoals ik al zei dat heb ik er graag voor over.
Wat ook leuk was...de instructrische begon op een gegeven moment met een paar mensen aan de kant te praten(ik hoorde het natuurlijk niet want was net te ver weg) ze had het over mij...zo van kijk dat meisje daar op het 2e paard heeft heel lang niet gereden want heeft een nieuwe heup en zit ook met haar knie...en die reed me vroeger toch goed *weer trots*
We hebben dus foto's gemaakt met een digi-cam (geleend want die dingen zijn zo verekte duur)maar we hebben het kabeltje niet hier dus gaat mijn vriend ze maandag op zijn werk ff op de computer zetten..

Een bijrijdpaard is ooit ook nog mijn droom maar of dat gaat lukken?
Ze hebben op de manege nog maar weinig manege paarden(3) de lessen zijn ook flink uitgedunt...heb veel geluk gehad(volgens mij mogen ze me wel Pling ) want ze nemen geen nieuwe ruiters meer aan.

Nou genoeg voor mij vandaag ik ga mijn bedje opzoeken anders kom ik er morgen niet meer uit *grin*
Bedankt voor de leuke berichtjes

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 01:08

Is het niet een beetje vreemd dat zelfs als je jaren niet meer rijd je het eigenlijk nooit verleerd? Ik heb ook een tijdje niet meer gereden en het was best wel eventjes weer wennen hoor, maar er waren verder geen problemen. Kon wel niet meer normaal lopen nadat ik gereden had! Haha!


gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 15:59

Hoi,

Fijn dat het zo goed ging. Ik heb juist in mijn jeugd-jaren ( ahum, ben met mijn 31 net zindelijk) nooit echt kunnen rijden. Mijn zus was altijd de paardengek in de familie. Ik heb altijd ballet gedaan en ben ook naar het conservatorium geweest. Nou dan kun je paardrijden wel vergeten, ivm blessures en ander spiergebruik. Ze waren daar heel streng in. Ik weet nog dat er een meisje werd geschorst na een val van een pony ( de hoefafdruk stond op haar been dus liegen erover kon niet ). Nu zat mijn dochter al een jaar op paardrijden en heb ik de stoute schoenen of paardrijlaarzen aangetrokken. Heerlijk en na drie maanden zocht een man bij ons op stal een staldeurdeler en die kans heb ik aangegrepen. Ik rij Gamble nu een half jaartje en ik haal de schade wel in. Rij drie keer in de week en heb grote plannen. Ondanks dat het geen dressuurpaard is wil in volgend jaar onderlinge wedstrijdjes gaan rijden, puur voor de lol lekker in de B. Misschien ga ik zelfs wel met hem een keer in de week springen ( wanneer de eigenaar het goed vindt ) dat vind Gamble leuk maar nu rij ik nog niet goed genoeg voor mijn gevoel.
Heel veel plezier en wie weet welk leuk paardje je nog een keer tegenkomt.

Groetjes en een hoefje van Gamble.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anoushka, Eefje_Sammy, Evelinee_, Hobbyhorse, La_Lune, Lente, Oza04, Sabrinatomic, sasja0705, Sjafrane, stella92, StonedRomy, Willempie_T en 171 bezoekers