Dekensloper, iemand tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Dekensloper, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 14:55

Tim is een echte dekensloper . Meneer moet toch echt onder deken met ingang van deze week...

Hij heeft er zelf nog nooit een op gehad maar van anderen sloopt ie de deken al... Boos!

Ik heb al zo'n scheurvast exemplaar besteld. Verder heb ik van Equi-nog-wat van dat smerige spul tegen bijten.

Heeft iemand mischien nog de gouden tip voor mij?



Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:00

Wij hebben ook zo'n paard gehad. Die kreeg het uiteindelijk zelfs voor elkaar om de gespen los te maken en zo de deken zelf af te doen en in de hoek te leggen. Erg knap, maar niet handig.

Bij mijn stage bij Chris en Jeannet spoten we vliegenspray op de bandages bij de paarden die daar in beten op stal. Misschien een idee om dat ook op de deken te spuiten op de plekken waar hij eraan komt. (Lees net dat je al spul daarvoor had Bloos ). Verder heb je speciale rekken om de kop dat ze zich niet kunnen bijten bij bijv. een wond. Maar dat lijkt me nou ook niet je van het.

Boris
Berichten: 131
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:03

Mijn haf krijgt aan het begin van de winter een nieuwe deken op en daar "moet" hij de hele winter mee doen. Aan het einde van de winter gaat de deken (vies en kapot) de prullenbak in en koop ik in de uitverkoop weer een nieuwe voor de volgende winter. Het (laten) schoonmaken en (laten) repareren kost ook geld en op deze manier ben ik ongeveer even duur uit. Scheelt misschien wel dat ik een haf heb en de dekens van 175 meestal in de uitverkoop nog wel te krijgen zijn.

simongek

Berichten: 5331
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:04

Ik wil je in ieder geval een hengstendeken aanraden. Mijn paard trok namelijk altijd de voorsluitingen stuk. Zo'n deken is dicht en daar is dus al niets om aan te trekken.

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 15:08

simongek schreef:
Ik wil je in ieder geval een hengstendeken aanraden. Mijn paard trok namelijk altijd de voorsluitingen stuk. Zo'n deken is dicht en daar is dus al niets om aan te trekken.


Ik zal er eens naar informeren bij de ruitersportzaak! Dankjewel!

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:28

vloeibare CRIBBOX opspuiten

vindt ie echt smerig! Misselijk
(althans mijn oude pony wel)

en doordat de cribbox kleurloos is geeft ie ook geen vlekken

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:37

Deken af laten. Haha! Het klinkt misschien flauw, maar je paard heeft een reden om de deken uit te trekken: als hij er geen last van zou hebben zou hij hem lekker laten zitten. Of één met een andere (betere?) pasvorm zoeken zoals al is aangeraden.
Smeersels zijn slechts symptoombestrijding. Lachen

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:54

PeruaansePas schreef:
Deken af laten. Haha! Het klinkt misschien flauw, maar je paard heeft een reden om de deken uit te trekken: als hij er geen last van zou hebben zou hij hem lekker laten zitten. Of één met een andere (betere?) pasvorm zoeken zoals al is aangeraden.
Smeersels zijn slechts symptoombestrijding. Lachen

mijn paard trekt ook aan zijn deken maar die zit goed hoor
bij hem speelt leeftijd een rol(hij is aan het puberen)
dus het kan ook andere oorzaken hebben....

misschien een speeltje in stal als afleiding?

cribbox zorgt er in ieder geval voor dat je niet elke maand je beurs hoeft om te keren

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:13

Bij ons op de manege was er ook eentje die constant zijn deken sloopte en als oplossing hadden ze daar een soort kinnenbak aan zijn halster gehangen. Het was een plastic 'bak' die onder zijn kin hing, vast aan het halster en op deze manier was het onmogelijk tot zeer moeilijk voor hem om zijn deken te slopen. Eten ging overigens zonder problemen. Misschien is dit een optie?!

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:33

Meisje bij ons op stal heeft een soort van muilkorf... Die werken dus wel.

:D M2 + 8 :D

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:34

Ik ken dat, is hoogst irritant. Een hengstendeken helpt inderdaad goed; anders ben je vast zo je voorsluitingen kwijt. Goed scheurvast en ook met bilkoorden (anders gaat hij vast alsnog over zijn hoofd uit. Je kan hem heel goed inspuiten met HCP (of zoiets) spray. Dat koop je bij de boerenbond en is tijdens het aanpikken van kippen. Dan blijven ze er wel beter vanaf.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: miepmier26, Wieke en 50 bezoekers