Arme paarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Masrino

Berichten: 25
Geregistreerd: 22-09-04
Woonplaats: Zuid Holland

Arme paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 22:10

Een vriendin van me had ik geholpen aan een verzorgpaard (dacht ik). Ik was gemaild door een vrouw en ze vroeg of ik nog interesse had in een verzorgpaard. Aangezien ik er al drie heb, heb ik gevraagd aan een vriendin van me of ze interesse had. Die wilde wel en had met die vrouw afgesproken. Die vriendin (S.) wilde wel graag dat ik meeging en dus deed ik dat. Ik was immers wel benieuwd hoe die stallen daar waren! Doordat ik met mijn werk met regelmaat met verwaarloosde dieren om ga, let ik daar al heel snel op. Het is een soort tik van me geworden.

Ik kwam die stal binnen en dacht: "Het is net of ik één of andere loods binnenloop!" Er waren in een lange gang wel een stuk of 40 stallen, maar er stonden in totaal maar 5 paarden. Het paard dat we mochten gaan verzorgen stond op zo'n dun laagje stro, dat je gewoon de betonnen grond er duidelijk doorheen zag. Ze moest ook niet gaan liggen, want dan schaafde ze zichzelf zo open. Haar vacht zag er slecht en onverzorgd uit en over haar staart zal ik maar helemaal niet praten. Ik had echt zoiets van: "Wat is dit?!"

S zadelde het diertje op (met een zadel en hoofdstel van een ander paard, want eigen spullen had ze niet). Terwijl zij op het paard reed begeleidde ik haar vanuit het midden van de volte. We kregen ook opeens te horen dat het paard al twee weken niet was bereden en daarvoor alleen maar 1 keer in de week bereden was. VRESELIJK!
Het was een merrie met behoorlijk wat pit en energie. Op een gegeven moment hebben we haar zadel en hoofdstel er af gegooid en hebben haar los gelaten, alleen deed ze vrij weinig.
Later ging die vrouw zelf op een ander paard rijden, met dat zelfde zadel en hoofdstel. Het paard liep stok kreupel, echt vreselijk, maar moest toch doorrijden. Ik heb me kapot lopen ergeren.
Toen kwam de baasin naar S en mij toe om te vragen of we de merrie wilden verzorgen, maar dan kwamen er wel minstens 150 euro aan kosten bij. Ik had dat mens wel door de grond kunnen boren, want wat bleek nou? Het paard stond al die tijd al stil, omdat er geen huurder was! Boos!

Ik heb heel even getwijfeld maar toch de dierenbescherming gebeld, maar die konden helaas niks doen. Omdat ik toch vlak langs die stal kom als ik naar mijn 2 verzorgpaarden fiets, moest ik ze wel een oogje in het zeil houden.

Ik vind het zo zielig voor die twee paarden. De andere drie zijn pony's en zijn van mensen zelf, maar die stonden er niet slecht bij. Maar deze twee...

Beter 10 paarden in de lucht dan 1 op je schoot.


luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 09:25

Wat een vreselijke mensen zeg. Je eigen paarden wel goed verzorgen en andere paarden aan hun lot overlaten.
Jammer dat de dierenbescherming er niets aan kan doen.
Ik hoop dat die 2 paardjes snel een ander baasje krijgen.

[o]

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 09:31

Zo'n mensen heb je helaas nog overal rondlopen.
Ik hoop voor de paardjes dat ze snel een andere eigenaar vinden OK dan!

Rona, Linanda en Oackly


Masrino

Berichten: 25
Geregistreerd: 22-09-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 14:48

Het probleem is dat die eigenaar van de stallen de paarden niet weg wilt doen. Ze zijn nog drachtig ook en krijgen in april veulens. Zolang ze daar staan is het gewoon slecht voor ze.

Beter 10 paarden in de lucht dan 1 op je schoot.

Daphna

Berichten: 3691
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:22

dat is dus echt belachelijk, hopelijk gaan ze snel weg vandaar....
jammer genoeg kan je ze niet helpen Boos!

Masrino

Berichten: 25
Geregistreerd: 22-09-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 18:32

Nee, ik heb al voorgesteld om voor haar het paard te rijden, totdat ze iemand vond om te leasen, maar dat doet ze dus niet. Het is echt vreselijk, maar ja, ik kan er verder ook niet veel meer aan doen dan de paarden in de gaten houden en bij wantrouwen gelijk de DB bellen.

Beter 10 paarden in de lucht dan 1 op je schoot.

dixiepowerrr
Berichten: 11
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 21:23

agh wat zielig man aleen maar omdat niemand ze wil lease?? naja wat zielig!! groetjes tamara laat dan iemand er voorlop wat mee doen vind ik

dixie powerrr

Useful

Berichten: 1483
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Middelburg & Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 21:26

Egt zielig..! ZOnde van die paarden..! Dat mens verdiendt die paarden niet..!

    06-03-1997 Peppertree 15-06-2004, Rust zacht
Use B+10
Zazou B+11, L1+13, L2+14

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 21:28

zielig !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 21:39

Masrino schreef:
S zadelde het diertje op (met een zadel en hoofdstel van een ander paard, want eigen spullen had ze niet).
We kregen ook opeens te horen dat het paard al twee weken niet was bereden en daarvoor alleen maar 1 keer in de week bereden was. VRESELIJK!


Ustinov en Lisa hebben ook hetzelfde zadel op en Ilindra loopt hooguit 2x in de maand onder het zadel, idd echt vreselijk Tong uitsteken

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 23:25

Ilindra schreef:
Ustinov en Lisa hebben ook hetzelfde zadel op en Ilindra loopt hooguit 2x in de maand onder het zadel, idd echt vreselijk Tong uitsteken



zolang een paard maar uit zn stal komt is het niet zo vreselijk hoor!
en over die staart, was die vies of kapot geschuurd?
ze stonden dan wel niet op zo veel stro. maar wel in een schone box
ik vind het niet zo vreselijk klinken (behalve dat op een kreupel paard rijden dat kan echt niet!)
maar zoals het klinkt niet de moeite om de DB te bellen
maar goed jij hebt het in het echt gezien en kan dus beter oordelen
verder is dit niet aanvallend bedoeld, maar gewoon zoals ik het zie (nu ik jou stukje heb gelezen)
en dat ze een huurder zocht had ze wel even vantevoren mogen melden rare gang van zaken!

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:25

het is wel zielig maar ik ken paarden die het veeel slechter hebben
die staan gewoon in een schuur (dus met ze 11e 1 grote schuur
die word 1xper jaar uitgemest verder iedere dag opgestrooid
er lopen 2 hengsten die mams,tantes en zussen denkt
ze worden ook verhuurd poetsen kost al 1 euro
die staarten zijn super dun buiken zitten onder het aangekleefde strond van de schuur
en het eten wat ze krijgen bestaat alleen uit hooi en voederbieten
hier heb ik ook dedierenbescherming voor gebeld
maar het enige wat hun zeggen ja ze krijgen eten en drinken

romatjuh

Berichten: 1069
Geregistreerd: 24-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:47

ik had vroeger ook een verzorgpaard waar nix mee gedaan werd , ze kreeg alleen maar groente te eten dat over de datum was, en er lagen zelfs messen in de voerbak, heb paardje paar jaar verzorgd en knapte er superr van op........


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, bente_sat, Cantheon en 134 bezoekers