Hoe kwam/kom jij aan jou paard/pony?

Moderators: Sica, Neonlight, balance

 
 
EngeltjeS

Berichten: 16627
Geregistreerd: 06-06-03

Hoe kwam/kom jij aan jou paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 06:53

Hoi, ik heb de topic's gelezen, waarom paardrijden en waarom heb jij een paard.
Zat ik te denken, hoe komen mensen aan een paard of pony?
Heb je er al veel vroeger mee gemaakt, of kwam je op een markt terecht?
Nou je mag het zeggen Haha!
Je mag ook wel vertellen, hoe lang je ze hebt enzo Schijnheilig Haha!
nou ik hoop op veel reacties! OK dan!



Sabbientje

Berichten: 4679
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 07:36

Mijn vorige verzorgpaard kreeg rugklachten en op zoek naar een nieuw verzorgpaard kwamen we via marktplaats bij Sharonne terecht.

Een half jaar later merkte de eigenaresse dat het echt niet klikte tussen haar en Sharonne en dat het waarschijnlijk ook nooit zou gaan klikken.
Zij had Ronnie zelf ingereden en daarbij was er nogal wat gebeurd en was eigenlijk een beetje bang van Ronnie geworden.

Toen hebben wij haar voorgesteld om Ronnie van haar te kopen, zodat zij een ander paard kon nemen waar het wel mee klikte.

Sinds vrijdag 28 Mei 2004 is Ronnie dus van ons.

boomer
Berichten: 148
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 07:41

Ik rij al zo'n 13 jaar, maar dan wel alleen manegelessen. Op een gegeven moment wilde ik toch meer, een gezelschapspaardje voor altijd.

Toen ben ik ook via marktplaats terecht gekomen bij een haflingerfokker, die jonge haffies had die alleen maar op natuurgebied hadden gelopen. Je raadt het natuurlijk al, bij mijn eerste bezoek was ik helemaal verkocht aan Max. Maar voordat ik hem kocht, ben ik eerst naar een goede stal op zoek gegaan, en die heb ik gevonden (hij kan daar altijd naar buiten, erg belangrijk vind ik). Toen heb ik Max laten keuren en toen dat eenmaal achter de rug was, heb ik hem meegenomen naar stal.

Ik heb hem nu zo'n 13 maanden en het gaat heel goed. Ik heb hem onder begeleiding in laten rijden en hij pakt het super op!

Nou dit was in het kort mijn verhaaltje...

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 08:24

Tsja heel saai eigenlijk. Ik reed zo'n 10 jaar op een manege en op paarden van anderen (soms verzorgpaarden, soms pony's die ik tijdelijk iets moest leren of juist afleren voor iemand). Op een gegeven moment kon ik na een pony te hebben doorgereden weer is vertrekken bij een verzorgpaard. Toen was ik t zat en wilde ik iets van mezelf.

Ik reed vooral springgericht toen, maar wilde zelf gewoon een pony waar ik lekker in mn eentje mee naar buiten kon. Het is Eefje geworden, een merens merrie die voor de kar kan, in dr eentje naar buiten en bereden was. Ze kon nog geen normale volte lopen toen ik haar kreeg, maar goed, het gaat nu veel beter.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48200
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 09:15

ik zou een paardje kopen van de circusgroep waar mijn toen-nog-man werkte... ik vertrouwde zijn benen niet helemaal, dus wou hem laten keuren (moet je overigens altijd laten doen!).... ik ging op internet zoeken naar een VA daar in de buurt, en toen kwam ik de advertentie van Banjer tegen...

Ik ben wezen kijken en het was liefde op het eerste gezicht.. dus ik heb haar gekocht, en niet het paardje van het circus... Haha!

SaNnEj
Berichten: 8
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 09:31

Nou ik reed op een paardje van de vader van een vriendin.. Die had er eigenlijk helemaal geen tijd voor en ik vond het geweldig vooral omdat het een draver was en vreselijk snel en vervelend dus ik vond het op die leeftijd geweldig .. Op geven moment werd ik gebelt of ik haar niet wilde kopen want hij deed al twee jaar niks met d'r dus hij vind het een beetje zonde. Nou in eerst instantie mocht het niet van me ouders want ze vonden me nog te jong enz.. Na heel veel praten ( zeuren haha) mocht het toch wel.. Haha!

Nou denk je van goh das leuk nou het werd dus een stuk minder... Ik ging naar een andere stal en zag mensen rijden. En ik dacht van nou is het wel genoeg geweest met dat drukke gedoe en gerace ik wil ween beetje normaal gaan rijden. Hoofd beetje buigen je kent het wel. Nou ik had binnen een week een vals paard Verward Bleek het dat ze zware rugklachten had en drie verschoven wervels wat als minstens 4 jaar zo was.. En doordat we altijd maar wat aan het aankloten waren hebben we het niet gemerkt omdat ze zo liep hoe ze het et meest kon ontwijken.. Nou heel veel gedoe moeite op alle soorten manieren is het wel goedgekomen maar ik had eindelijk een eigen paard en toen heb ik duss een jaar niks kunnen doen..

Greetzz Sanne.

Kuikzz

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-01-03
Woonplaats: Tilburg en Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 09:34

Via internet, we waren gewoon een beetje aan het bekijken wat er nou zo allemaal te koop was, mn moeder en ik hadden allebei een pony om te rijden, en toen liepen we tegen Lex aan. Die hebben we gekocht, binnen 2weken stond hij bij ons.
Lex is vorig jaar verkocht en zijn we weer opzoek gegaan naar andere paarden, dit keer wilden we er twee. Weer gaan zoeken op marktplaats, toen zagen we een Norikerruin staan, die leek heel leuk, maar was al verkocht. Via hem zijn we wel bij de melkerij uit gekomen (waar hij ook stond) en daar hebben we de dames vandaan gehaald!

muppetmayo

Berichten: 3385
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 09:40

Ik "heb" wally via de manege. Na heel veel jaar besloot de manege verder te gaan als pensionstal. Omdat wally al oud was/is konden ze haar niet verkopen. Of ik dr niet wilde kopen, omdat ik al jaren op haar reed. Zo gezegd zo gedaan. Ze is nogwel van de eigenaar (lees staat op naam van) maar wij mogen alles met haar, betalen ook alles van dr, mogen dr beschouwen als ons paarjde Knipoog

Onderschriftloos....

renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 09:53

via mn tante.
mn moeder was ook begonnen met lessen en vond t toch wel leuk hebben ze met mn tante overlegt (ik wist van niks) mn nicht had een vriendin en die moest van dr paard af mn tante zei dat t wel wat voor ons was en toen hebben mn ouders me met een smoes naar mn tante mee gekregen tante vroeg of ik mee ging naar de paarden en mn paardrijbroek mee had want dan kon ik ook wel ff hobbelen zo gezegt zo gedaan eerst mn nicht op juul en toen ik geweldig en toen ik klaar was vroeg mn tante wat ik er van vond en dat ie voor mij was 3 dagen later hebben we m opgehaald en 6 jaar later staat ie nog steeds bij ons ( de vriendin van mn nicht had 2 maanden later nog wel opgebeld of ze m terug kon kopen)

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 10:31

Via de manege eigenaar.
Hij wist een leuk paardje voor mij, hij heeft hem gehaald en daarna had ik hem op proef.
Het klikte en sinds dien is ie van mij.

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 10:52

Rona heb ik tijdens mijn manegetijd altijd gereden (was manegepony)maar kreeg toen ik op vakantie was een klappees. Ze zou naar de slacht gaan en ik heb haar toen voor de slachtprijs gekocht en alles is nog steeds top met haar Haha!
En furore is een paardje dat vroeger van mijn instructeur was die daar concours mee reed. Ik mocht daar ook wel eens op rijden en had haar 4 jaar niet meer gezien.
Toevallig stond ze ongeveer een maand terug op marktplaats en toen hebben een vriendin en ik haar terug gekocht *LOL*

Rona, Linanda en Oackly

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:56

Ik had een advertentie gezet en na 2daagjes belde Monique, afgesproken en het klikte meteen! Doe Gracy nu alweer langer als een jaar!

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016


PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:59

Via een handelaar die sommige van zijn paardjes wel eens een tijdje op de manege stalde voor wat verdere africhting/opvoeding. Zo ook Pino, hij kwam en ik mocht er een lesje op mee rijden en was meteen verkocht, ondanks dat het een onopgevoede fjord was die alleen maar kon rondscheuren en bokken Haha!

Pino, de super Fjord!

Neroo
Berichten: 10271
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 12:39

van opa gekregen Vork

Geaa

Berichten: 3626
Geregistreerd: 19-06-04
Woonplaats: Ergens in het groenste dorp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 14:02

mijn lease haflinger heb ik via r00z hier ook op bokt gekregen..
ze was er nog niet toen ik daar kwam . daar heb ik eerst een tijdje op iemand anders gereden .. eventjes later kwam Lizzy daar met haar veulen jessy Lachen
zo ben ik er dus aan gekomen Haha!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 14:24

Ilkkah heel lang verhaal waar ik jullie niet mee opzadel

Maar mijn verzorgfjorden ben ik echt gewoon bij toeval aan gekomen,
was niet opzoek oid,
Maar mocht Iris een keer uitstappen,
en toen mog ik haar eens in de les rijden,
en van het 1 kwam het ander,
en dat is nu 4 jaar geleden Lachen

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:03

M'n tante verkocht een aantal van haar paarden, met als gevolg dat ik moest stoppen met western en terug moest naar de manege voor dressuurlessen, en toen besloten m'n ouders dat ik een van die paarden die verkocht zouden worden mocht Lachen

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:05

Mn moeder kwam vroeger al bij die mensen over de vloer toen ze mijn leeftijd was... toen weet ik niet en toen op een gegeven moment ging mn zus ook heen en ik eens mee en toen bleef ik haha!

Damarae Asya Ddu... Gouden Bokt hengstveulen 2013!
[VN] Gouden Boktveulens 2013 bekend!
Gouden Bokt merrieveulen 2012... Nevaeh Ddu!
[VN] Boktveulens 2012: Rhydeilian Morning Rebel & Nevaeh Ddu!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:46

Mijn ouders waren al besmet met het paardenvirus, dus altijd de beschikking gehad over 2 geweldige pony's.

Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:12

Toen ik 10 was heeft me moeder zelf een pony gekocht van de manege
in eersteinstatie voor zichzelf omdat ik nog maar 10 was...
Nu doe ik er ook alles mee...

mn andere pony heb ik van me oom gehad , daar ben ik aangekomen via marktplaats Lachen

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:23

Uhm..
Ik was al een tijd opzoek naar een paardje..
En een kennis wist mensen met haflingers en daar hebben we bijou dus vandaan Lachen

♥ Bijou is verkocht!.. L+9 & M1+5
[TK] exclusieve RABOBANK deken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:48

gekocht Haha!

via marktplaats heb ik [paard] gevonden. of beter gezegd, zij heeft mij gevonden Haha!

Useful

Berichten: 1483
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Middelburg & Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:52

ViaVia.. :p..

    06-03-1997 Peppertree 15-06-2004, Rust zacht
Use B+10
Zazou B+11, L1+13, L2+14

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:23

mijn instructeur koopt ongeveer elk jaar een nieuwe pony om in te rijden en dan weer te verkopen.. Abigail was daar een van.. We werden verliefd op haar Lachen

Nevita was al van mijn instructeur.. al heel wat jaartjes.. En haar vonden we ook wel heel erg leuk Lachen

Cookie hebben we via onze instructeur bij een springruiter vandaan..

    Emily Nevita L2 + 2 <3
      Lief, jij blijft jouw leven lang bij mij!

Ukster

Berichten: 2773
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:30

ja mijn shetje komt van de paardenmarkt af, waren niet eens van plan om een paardje te kopen, maar zagen haar staan en ze was zo lief en mooi, toen stond ze 2 dagen later bij ons voor de deur Haha!.haar heb ik nu al 6,5 jaar.
en mn pony dat is ook best lang verhaal, om kort te maken. ik verzorgde hem en deed er alles mee en reed hem toen in, maar zij nbaasje was zwanger en kon hem dan niet meer betalen en heeft hem aan mij gegeven. in december is hij 3 jaar van mij.

Beter een pony die steigert, dan een paard dat weigert.
....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers