"Krampentrekker" ingeslapen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

"Krampentrekker" ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 18:31

Ik heb al eens eerder een topic geplaatst over Czajka, de grote poolse merrie. Zie [MD] Krampentrekker? Of?
Ze is niet meer.

Dit is een oude foto van haar, van ruim jaar geleden.
Afbeelding

Van begin af aan dat ze er was, eind 2002, liep ze al vreemd op de achterhand.
Toen ze in april 2 jaar werd, was ze al 1.72m.
Ze begon al raar te draaien op haar achterbenen.
Ik ben de 11e sept. op vakantie gegaan en toen had de boer haar apart gezet. Ze had wat schrammen op heup. Uiteindelijk liep ze steeds slechter en ik zag haar ook liggen.
Afijn.. in Engeland (precies als je weg bent Scheve mond ): werd ik donderdagavond gebeld door mijn schoonzus, die vroeg om advies wat te doen met Czajka, ze lag al sinds dinsdag. Ze was s'woensdags bij de boer geweest om eea te zeggen. Er was toen, bleek mij zonet, al een veearts bij geweest en zei dat ze te snel groeide en waarschijnlijk een beknelling van een zenuw had. Donderdags had de boer haar nog rechtop gezet, liep ze wat (had ook pijnstillers). Uiteindelijk is de veearts zaterdags weer geweest en heeft haar laten inslapen. Was niet meer te doen, pijn en komt toch niet meer goed.
Ik ben blij dat het zo is afgelopen. Beestje had al langer last en pijn.
Verhaal net gehoord van de boer, ben pas terug uit Engeland.

Czajka is samen met een andere poolse merrie, Morena, naar NL gehaald.
Morena had zich vorig jaar zodanig verwond dat ze werd afgemaakt... nu heeft Czajka het ook niet overleefd Verdrietig

joepje

Berichten: 554
Geregistreerd: 16-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 18:54

jee, wat zielig voor je!
maar misschien is het voor het paardje wel beter...
maar het is nooit leuk, zo'n bericht!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:20

Goh echt balen. Het klinkt wel of ze er alles aan gedaan hebben en als ze veel pijn had, is dit voor het paard de juiste oplossing. Sterkte!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:13

veel beter voor Czajka.
Ik heb hem toen ook zien lopen door de wei.
Om te huilen zo erg. Arm paard, hij heeft het niet makkelijk gehad denk ik. Wat een pijn.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 12:59

lees in "paardenbenen" van Evert Offereins, bij wobbler syndrome: vaak manifesteert het rond het 2e levensjaar, als gevolg van een virus, trauma, te snel groeien. En dat is zeker waar in het laatste geval. Met haar formaat was ze gewoon extra kwetsbaar. Vreselijk, continu moeten liggen in die regen en die kou. Dat was precies wat ik Pepe (de wobbler die ik destijds zelf had ) wilde besparen, en daarom had ik hem naar de slacht gebracht. Het was het enige nog wat ik voor hem kon doen. Het is sneu, dat wel, zo'n jong paard. Daar weet ik helaas alles van....