Wie heeft er een foto van de volgende hengsten/merries?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angelique5
Berichten: 23
Geregistreerd: 08-09-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Wie heeft er een foto van de volgende hengsten/merries?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-02 09:57

Goudsmit x Pele x Tolbert
Het gaat hier om een 12 jarige ruin die ik kan kopen, ik heb er geen foto van, moet er nog gaan kijken, maar ik ben gewoon benieuwd naar de vader en moeder van dit paard.

Purioso x Vesins
Hierbij gaat het om een Z1 paard (staat op marktplaats)

Wie weet er voor mij een site waar je deze merries/hengsten op kan zoeken??

Alvast bedankt!
Groetjes Angelique

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 10:46


Angelique5
Berichten: 23
Geregistreerd: 08-09-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-02 11:12

He bedankt!
Gousmid vind ik een erg mooie hengst, Purioso mag er ook best zijn!

Kan iemand mij nog iets vertellen wat de karakters zijn van deze paarden?? Of andere leuke nieuwtjes?

Groetjes Angelique

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Purioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 16:07

Hallo

Ik heb ook een purioso en ik vind dat het een heel goed paard is. Hij is 10 jaar, bruin, 1.75 groot. Ik vind het echt een super paard en we voelen elkaar goed aan!

Als je foto's wil zien dan moet je dat ff laten weten, dan zet ik er nog een paar foto's op

xxxies
Syllie

Anoniem

Info

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 16:09

over deze hengsten, de eerste zou ik niet kopen, Pele is best goed bloed, maar goudsmid is een gelder!!!! en daar zou ik niet aan beginnen, lijkt mij een vrij zwaar paard!!

Purioso x Vesins, lijkt me wel redelijk, purioso fokt best leuke gebruikspaarden, en vesins is volbloed, wij hebben daar zelf een merrie van gehad, denk niet dat het een apart bewegend paard is, maar ik weet ook niet wat je zoekt!!

Angelique5
Berichten: 23
Geregistreerd: 08-09-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-02 16:33

Het paard schijnt niet op zijn vader (Goudsmit) te lijken, dus dat valt dan alweer mee! Dit paard wordt nu voor recreatie gebruikt, maar heeft wel aanleg voor springen en dressuur.
Ik zoek ook een paard die super verkeersmak is en die leuk kan dressuren, wil er geen wedstrijden mee gaan rijden, maar ik zoek wel een paard waarmee ik qua dressuur nog een hoop kan leren.

Die PuriosoxVesins schijnt Z1 te hebben gelopen, maar staat nu al ruim een jaar stil vanwege blessure van ruiter! 1 probleem, het is een luchzuiger en daar ben ik nooit zo happig op!!

Syllie, als je wilt mag je wel een paar foto's plaatsen, leuk!!

Groetjes Angelique

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 16:36

Tja, luchtzuiger, het is wat je ermee wil, als je zo'n dier voor de handel koopt zou ik het niet doen, maar als het de bedoeling is dat ie voorlopig nog wel bij je blijft zou ik zeer zeker eens gaan kijken, want daar kun je een hoop van leren!!!
En met zo'n halve gelder kom je dressuurmatig toch in de problemen, omdat zo'n dier een ander exterieur heeft dan je nodig hebt bij het gemiddelde dressuurpaard. Maar goed, die keuze ligt bij jou.
Zelf heb ik ook nog een paard te koop, misschien is dat wat voor je, een zeer apart bewegende 6 jarige merrie, echt geschikt voor het hogere werk, een paard met veel uitstraling!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 16:45

euuh dat van die gelder vind ik onzin ?. Een paard niet gaan kijken omdat het misschien zwaar is nee. Gewoon gaan kijken hoor. Misschien past het wel bij je. EN je hebt 2 kanten dus kan allemaal wel meevallen.
Dat zou betekenen dat je iedere gelder, tuiger of groninger moet laten staan op het type ?? Terwijl het vaak super brave paarden zijn koel in de kop en erg werkwillig. Ook karakter kan heel verschillend zijn. Zijn het nu 2 bloedkikkers bij elkaar en je moet er ee eind voor rijden laat dan maar staan. Maar is hetdichtbij kan je altijd gaan kijken. Van ieder paard zien en voelen leer je een hoop en weet je wat je wel en niet wilt.

Dat van die lichtzuiger is een ander verhaal. Ik zou die laten staan maardat komt omdat ik andere eissen stel. En een paard wat 1 jaar heeft stilgestaan ivm de ruiter is ook al niet best. Kan zo zijn dat het luchtzuiger daardoor is ontstaan. En een paard wat het afgelopen jaar weinig heeft gedaan kan misschien niet meer helemaal lekker in elkaar zitten (conditie en verkeersmak).

Ik weet niet wat je te besteden hebt maar ook vaak kom je dan in een lastige groep paarden uit waar eigenlijk altijd wel wat mee is.

Succes met zoeken *LOL* .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 16:49

Tja, een gelder in de dressuursport is toch echt niet handig, maar goed het is wat je wilt!!
Een gelder heeft over het algemeen een stuwend achterbeen, en een dressuurpaard moet een dragend achterbeen hebben, dat maakt het dus al moeilijk.
Maar als je alleen af en toe een wedstrijdje wilt rijden, en verder alleen buiten, dan heb je daar een ideaal paard aan, wil je echter wat meer in de sport, dan zou ik er niet aan beginnen, maar waarschijnlijk stel ik hele andere eisen aan een paard!!!

Zo'n luchtzuiger kan best meevallen, dat ie een jaar heeft stilgestaan is een nadeel, maar je moet toch altijd rontgenologisch en klinisch keuren, dus als ie wat heeft kom je daar snel genoeg achter, ook qua conditie is dat best te doen. Waarschijnlijk is de prijs er ook naar!!

Angelique5
Berichten: 23
Geregistreerd: 08-09-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-02 16:59

De conditie van het Z1 paard ligt nu op 0. Het paard wordt maar heel af en toe bereden door iemand anders. De rpijs is eigenlijk heel erg laag, zeker voor een Z-paard, maar ja daar zijn natuurlijk ook de omstandigheden naar (luchtzuiger, geen conditie)

Het is niet de bedoeling dat ik echt fanatiek wedstrijden ga rijden, misschien eens een keertje om de sfeer te proeven! Maar ik ben zelf meer een recreatieruiter, dus het paard moet goed verkeersmak zijn.

Van die "Gelder" krijg ik hopelijk deze week een foto per post, ik heb helaas geen scanner dus kan ik de foto niet aan jullie laten zien.
Dit paard staat in Gelderland, zeker 2,5 uur rijden!! Maar als het op de foto een leuk paard is, dan heb ik er dat wel voor over!!
Het is nl. precies wat ik zoek: verkeersmak en kan leuk dressuren en springen, en sociaal tegen andere paarden. En donkerbruin van kleur met een klein kolletje, daar val ik ook altijd wel op!

Ik ben trouwens echt op zoek naar een ruin en geen merrie!! Maar toch bedankt voor je aanbod.

Groetjes Angelique

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 17:07

Oke, maar je eisen zijn dus heel anders, dan ik in eerste instantie begreep, ik dacht dat je een dressuurpaard zocht!!

Als je ambitie het meest bij buitenrijden ligt, dan zou ik inderdaad ook gaan kijken bij de gelder. Maar de z1 zou ik ook eens uitproberen, alleen als de prijs erg laag ligt, zou ik ook een beetje uitkijken wat betreft beenproblemen, want wie zegt dat ie een jaar stilstaat wegens blessure van ruiter, en niet vanwege een blessure van het paard.
Paardenhandel blijft een vieze handel, dus dat Z1 paard zou ik hoe goedkoop dan ook, echt rontgenologisch en klinisch keuren, ook al wil je er gewoon lekker mee buitenrijden.
Eigenlijk ieder paard wat je koopt, want helemaal in de goedkopere prijsklasse, worden er regelmatig paarden aangeboden die niet goed zijn, en het ergste wat er is......is een paard weg (slacht, verzekering) moeten brengen.
Veel succes ermee

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 18:15

Een paard wat een jaar lang niet echt getraint is kan je eigenlijk niet meer als een Z1 paard verkopen ?? Plus dat ik merkte bij het kijken van Z paarden ze nogal vastzaten in hun mond en soms lichaam. Je kan dan beter een netjes gereden L of M paardje hebben dan een Z paard wat vast zit.

Ik weet idd niet de reden waarom hij zolang heeft stil gestaan. Ik zou hemom die combi zeker laten staan. Er zijn nog zoveel leuk paarden in nederland die ook laag in de prijs liggen en die niet luchtzuigen.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 18:27

Wat Pris zegt over de paarden die Z hebben gelopen, daar moet ik me toch echt bij aansluiten. Ik heb al een aantal paarden bijgereden die Z hebben gelopen en daar moest toch behoorlijk wat aan bijgewerkt worden. Dit geld natuurlijk niet voor alle paarden. Er zijn er ook genoeg die netjes gereden worden maar geef mij maar een jonge uk.

En precies zoals Pris zegt; er zijn zo veel leuke paarden die niet zo duur zijn en niet luchtzuigen. Ik ben behoorlijk anti luchtzuigers, dit omdat ik er ervaring mee heb. Of het moet wel zo'n geweldig paard zijn dan kan het misschien nog een ander verhaal zijn.

Zo wat ik van je hoor ben je op zoek naar een gezellige ruin waar je van alles mee kunt doen. Ik zou eigenlijk niet meer zo direct dan naar de afstamming gaan kijken maar naar het paard zelf (hoor je in eerste instantie toch al te doen), je zoekt ook geen merrie dus dan speelt het nog minder een rol. Kijk er goed naar of het een correct gebouwd paard is met goede gangen, gezond, prettig in de omgang, fijn om te rijden en paard waar het mee klikt.
Kijk rustig rond en neem er de tijd voor. Succes!

Angelique5
Berichten: 23
Geregistreerd: 08-09-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-02 21:25

Het gaat me ook niet om de afstamming hoor, hij mag ook best "papierloos" zijn, het hoeft zelfs niet eens een KWPN-er te zijn!

Maar de baas van die "Gelderse" had mij gemaild n.a.v. mijn advertentie dat ze haar paardje wilde verkopen en ik was gewoon benieuwd of er mensen zijn die hem kennen enzo.

Ik vind het dus ook niet belangrijk wie zijn vader enzo is, maar het is wel leuk om te weten.

Veel belangrijker is het dat het paard gezond is en dat het klikt!

Die "luchtzuiger", daar zie ik denk ik toch maar vanaf, het is gewoon niet goed dat een paard zowat een jaar stilstaat!!

Bedankt voor jullie reacties!!

Groetjes Angelique

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 23:04

Wat een onzin wordt er hier verkondigd over gelderse.....
Weet je wel hoeveel paarden met 'basisbloed' hoog in de sport meelopen?
Dan nog maar niet te zwijgen over de vele hengsten met Gelders bloed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 17:59

Ja. met basisbloed ja, maar niet een gehele gelderse, en vindt je zelf ook niet dat die nooit voorop lopen???
Laten we even realistisch zijn, een paard met basisbloed in de 3de graad is fijn, maar een rechtstreekse voor de sport????
Tja als je gewoon een l proefje wilt rijden, oke, maar als je meer wil, nee dank je, dan zou ik ze toch wat luxer willen.
Sjuimpje schreef:
Wat een onzin wordt er hier verkondigd over gelderse.....
Weet je wel hoeveel paarden met 'basisbloed' hoog in de sport meelopen?
Dan nog maar niet te zwijgen over de vele hengsten met Gelders bloed.

Angelique5
Berichten: 23
Geregistreerd: 08-09-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-02 20:03

Dat "gelderse" paard is dus ook niet helemaal gelders, maar het maakt mij verder niet uit, ik wil er toch geen fanatiek wedstrijd mee rijden, alhoewel ik wel denk dat het kan.
Dit zeggen mensen ook van dravers, nou sommige dravers kunnen best hoog komen in de dressuur, pas stond er een halve draver te koop op marktplaats, geloof ik, en die was ook Z, en die kostte maar liefts 12.500 euro!!!!!!
Ik bedoel maar, die rassen waar je het soms niet van verwacht kunnen het vaak wel!! En die ik op het oog heb kan het ook, net als springen!!

Zijn er nog mensen die wel positieve verhalen hebben over gelderse paarden???

Groetjes Angelique

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 00:15

Mijn instructrice heeft een Contango met veel Gelders bloed, hij loopt nu M1 en heeft de capaciteiten om veel hoger te komen, ze lest nu bij Seth Boschman en hij vond hem ook errug veelbelovend... hij is niet superluxe, maar zeker niet zwaar en een plaatje onder het zadel...