MEINKE weer gestopt met eten, wat een ellende

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

MEINKE weer gestopt met eten, wat een ellende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-02 07:23

nou het gaat weer niet van harte met Meinke mijn dampige fries.
gisteren avond heeft ze niet veel gegeten en om 10 uur lag haar bak nog vol met bix.
ik heb het laten liggen en vanmorgen was het wel op.
met moeite kreeg ik haar prednison medicijnen naar binnen en 1 hapje bix er achteraan maar dat was het dan toch wel. Huilen
toen heb ik de paarden buiten gezet, het was heerlijk en het regende een klein beetje dus voor meinke is het goed weer.
niet te veel pollen in de lucht waar ze last van kan krijgen.
ze heeft zeg maar een klein half uur van haar hooi staan knabbelen maar nu staat ze weer al in haar hoekje achter in de bak ZUCHT

nu hoop ik maar dat ze tegen de morgen haar voerbak leeg heeft gegeten end aarom geen zin meer had maar ik weet het niet.
ik heb haar nu op 1/3 schepje medicijnen, en mag omhoog tot 1 schepje maar aangezien het weer nu gustiger wordt wil ik het zo laag mogelijk houden.
de wei vind ze nog heerlijk en ook appels gaan er nog goed in.

zolang ik de prednison erin krijg ben ik al blij maar als je dan merkt dat ze toch weer slechter gaat eten dan komen de angstige momenten ook weer terug.
duimen dus dat het weer snel goed zal gaan met het eten enzo.


ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 08:48

Nu ja, ze eet uiteindelijk haar bak toch leeg. Eigenlijk moet je dit ook als een voordeel zien, waarschijnlijk zal ze dus ook nooit achter elkaar de voerbak leegeten en mocht ze ooit eens uitbreken, dan eet ze de voerkist waarschijnlijk ook niet leeg, zit jij niet met een koliekpaard te kijken.
Mijn paard eet ook heel rustig. Als je er maar niks aan doet, dan is elke ochtend de voerbak schoon leeg. Kijk het heel even aan, als dit bij jou paard ook het geval is dan is er eigenlijk niks aan de hand. Misschien helpt een ander soort voer. Als ik met mijn paard op weekend ga, dan krijg ik er ook nooit voer in. Ik neem nu Equisanum (Equi-arab) mee, dat vindt ze erg lekker en krijg ik er dus redelijk moeiteloos voer in.
Succes

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-02 09:07

nou meinke is altijd een veelvraat geweest zeg maar dus het is zeker iets wat niet goed is en waar ik ook zeker niet blij mee ben. normaal krijg ik er met gemak 3 kilo per dag in nu met moeite 1.
verder doet ze niets dus op zich is die kilo ook niet te weinig maar het walt me dus gewoon op dat het slechter gaat met het eten.
ik heb al verschillend eten geprobeert. eerst wilde ze geen bix meer dus ben ik op stimix over gegaan wat ze heerlijk vind, nu lijkt ze de stimix beu te zijn en is ze weer opd ebix over gegaan.
ook krijgt ze zemelen voor haar medicijnen.
ik ga niet van alles kopen om te proberen, straks zit ik met kweet niet hoeveel zakken die maar openstaan.


Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 10:10

Jee en het ging zo goed, echt balen.

En buiten laten dat kan niet?(ivm pollen) en s'nachts buiten?

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-02 11:21

wij laten bijna nooit de paarden buiten of het moet bloed heet zijn.
meinke heeft een bovendeur die bijna altijd openstaan snachts en tot 10 uur ongeveer staat ze voor haar stal in een paddock als ze dat wil natuurlijk, ze kan in en uit haar stal lopen zeg maar.
we laten het niet graag heel de nacht open want ze is al eens gestolen geweest (niet bij ons maar bij vorige eigenaar)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 15:45

Snap dus dat ze niet op de wei kan om bij te eten. Ik moest mijn paard dikker laten worden en gebruikte pulp. Dat vond hij niet lekker. Heb toen door de pulp geraspte appel geroerd. Misschien kun je zoiets proberen. papje van bix of slobber en daar een paar appels en of wortels door heen raspen.

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 20:19

pfff!!! het schier ook nie op hee!! jammer fat hetw eer nie goed gaat Verdrietig het ging zo goed e laatste dagen!! Lachen hoe is het nu dan? Scheve mond
veel succes nog he Lachen

Hartje
Berichten: 1933
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 07:37

Weet je wat wij nog wel eens doen met de paarden die slecht eten.....vloeibare knoflook over het voer druppelen, of eventueel een paar druppels in een beetje water en dat over het voer gieten. Er zit dan een ander luchtje en een ander smaakje aan en dat slaat goed aan. Kost weinig en werkt erg goed. Ook appelmoes op het voer (of medicijnen door de appelmoes) wil nog wel eens werken. Een andere oplossing is een eetlepel honing in warm water oplossen en door het voer mengen. Zo kun je iedere dag een beetje variatie aanbrengen in de saaie paarden maaltijden. *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DeGelukkige4, Ginny135, Jihama, Kla4tje, Mark0919, shaddy82 en 35 bezoekers