rubber matten/tegels en urine

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

rubber matten/tegels en urine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 09:34

Ik zit er aan te denken om rubber tegels te nemen in de stallen, maar mijn vraag: waar loopt het urine van jullie paard heen als het door de tegels heen gaat?
Hoe hebben jullie een afvoer lopen? moet de vloer schuin aflopen?

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:21

Wij hebben ook in een aantal stallen rubbermatten, ze liggen een klein stukje uitelkaar. Daaronder hebben we zand het loopt dus gewoon de grond in.
Als het de grond niet in kan trekken lijkt het me idd. handiger om het een klein beetje schuin af te laten lopen zodat het weg kan.

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:27

Bij mijn paardje in de stal liggen ook rubberen maten en die lopen schuin af naar elkaar toe en dan is er een gat bij het putje.
Het is dat de staleigenaar wil dat ze erin blijven want ik vind het maar niks Haha!

vhnele
Berichten: 126
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:32

Wij hebben ook rubberen matten en zijn daar zeer tevreden over. Bij ons is er ook een helling (1cm op 1m) in de vloer voor de afloop van de urine. In 1 stal is dit niet maar daar leggen we maar de helft van de stal in matten en de andere helft in stro. Ons paard gaat liggen op de matten (en ligt dus altijd droog en warm) en urineren in het stro maar ik weet niet of alle paarden zo proper zijn.

vhnele
Berichten: 126
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:35

ter verduidelijking: het is niet echt de helft/de helft maar de matten zijn 2 op 2 meter in de hoek en de rest van de stal (een strook achter en opzij van 1,5 meter breed) is stro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:44

Ik heb geen afvoer, was niet mogelijk voor die stal, dus ik gebruik matten - zaagsel op natte plek - stro. Bevalt best wel goed. Ik heb trouwens koematten, en ik haal ze 2-3 keer per jaar eruit, en schuur en ontsmet die matten en de stal. Ik doe het niet vaker, omdat ze 1,5 en 1 m breed en beiden 4,5 meter lang, de laatste reep van de stal ligt geen mat, want die heeft m'n broer ingepikt. Maar goed, ik haal ze er dus niet zo vaak uit, omdat ze heel en heel erg zwaar zijn. Zou als je de keuze hebt, voor tegels ofzo gaan. Verder gebruik ik gewoon stro op de matten, en dan voor de helft van de stal ongeveer. Heb een open stal nl.