Schimmel update

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Schimmel update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 11:53

[VvdD] Schimmel misschien geen schimmel

Zo even een schimmel update.
Vanmorgen om half 10 kwam de dierenarts en die zei meteen: dat is schimmel dat is duidelijk, Imaverol.
Toen ik zei dat ik dat al een week deed zei hij dat is logisch want dat duurt heel lang. *zucht* Dus elke 3 dagen moet ik het met een plantenspuit inspuiten. En alles moet schoon, borstels, dekens, halster, dekjes, singel en ga zo maar door.
Poetsen is beter van niet want dan smeer ik het uit.
Mable heeft een inenting tegen schimmel gehad, dit krijgt ze nu elk jaar en het schijnt heel goed te helpen. Als de schimmel over 14 dagen niet opknapt dan krijgt ze nog een keer zo’n enting.
Omdat de dierenarts er toch was heb ik even naar haar tanden laten kijken en daar moest wel weer wat aan gebeuren. Even een paar keer de vijl erover en dat was ook weer netjes.
En ik vroeg of hij bloed af wilde nemen en dat wil onderzoeken ivm haar nieren, die vertrouw ik niet.
Dus dat zal wel een mooi gepeperde rekening worden maar ach, paarden kosten toch al geld Tong uitsteken

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:10

ohjeej zeg,
weer die ellende,
hopen dat de schimel over gaat,
want iedere keer alles ontsmetten is ook niks !
succes !

Karaat_the_newforest op Instagram

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:20

He bah, maar wel fijn dat je nu weet wat het is Lachen

Maar waarom vertrouw je haar nieren eigenlijk niet? Heb je daar aanleiding toe?

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:22

Ja idd, dat vroeg ik me ook al af Mayo Knipoog.

Nu maar hopen dat de schimmel snel overgaat Ach gut En dat het bloedonderzoek je heel erg meevalt!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:00

Leuk he, zo'n schimmelinfectie... maar je mag niet poetsen? (dat doe ik wel namelijk, wel met steeds schone borstels) is daar een reden voor?

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 14:42

Mable heeft vaak last van haar rug net achter het zadel, dit kan wijzen op nierproblemen.
Daarbij heb ik een homeopaat gehad en iemand die Bachremedie doet en die weze me beide op de nieren van Mable. Vandaar dat ik het ff laat checkuh.

Als je borstelt smeer je de schimmel naar ander plekken op het lichaam en dat is niet de bedoeling. Steeds schone borstels kan wel denk ik en de plek overslaan dan gebeurt er vast niets.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:41

Hey diaan, sterkte ermee! Blijf uit je buurt hoor Tong uitsteken

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3


rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 09:52

Ik hoop voor je dat de schimmel snel over is want het is echt vreselijk om steeds alles te moeten uitwassen.
Succes ermee OK dan!

Rona, Linanda en Oackly

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 10:03

Succes Diana! Toch goed dat je alles meteen even hebt na laten kijken als hij er toch is.

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 13:48

Het bloed was inorde!
alle waarden lagen netjes binnen de norm.
Niets aan de hand dus Lachen
Ik dacht echt dat er wat mis was met mable maar dat blijkt niet zo te zijn.
Vanmiddag wat foeneknif zeewier besteld voor de weerstand dat kan geen kwaad dacht ik zo.
En voor de rest is het afwachten wat die schimmel gaat doen. Ik hoop dat het over 14 dagen weg is maar dat is ambiteus.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 14:06

Poeh, daar ben je klaar mee zeg... Met dit weer is het ook niet echt lekker om je paard te wassen... Aanstippen met teatree olie wil ook nog wel eens helpen tegen schimmel, misschien het proberen waard?
En heb je de mogelijkheid om haar onder een solarium te zetten? Schimmels houden niet van droogte en warmte!

Gevoeligheid op die plek op de rug kan ook komen doordat het kanaal tussen de kussens van je zadel te smal is aan de achterkant. Bij sommige zadels lopen de kussens aan de achterkant een beetje naar elkaar toe ipv recht door naar achteren. Een goede zadelmaker kan dit voor je oplossen. Nescio had hier ook last van, was extreem gevoelig daar. Tussenkanaal wat breder laten maken aan de achterkant en met 2 weken was het over!

Nulla tenaci invia est via

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 14:20

Margreet schreef:
Poeh, daar ben je klaar mee zeg... Met dit weer is het ook niet echt lekker om je paard te wassen... Aanstippen met teatree olie wil ook nog wel eens helpen tegen schimmel, misschien het proberen waard?
En heb je de mogelijkheid om haar onder een solarium te zetten? Schimmels houden niet van droogte en warmte!

Gevoeligheid op die plek op de rug kan ook komen doordat het kanaal tussen de kussens van je zadel te smal is aan de achterkant. Bij sommige zadels lopen de kussens aan de achterkant een beetje naar elkaar toe ipv recht door naar achteren. Een goede zadelmaker kan dit voor je oplossen. Nescio had hier ook last van, was extreem gevoelig daar. Tussenkanaal wat breder laten maken aan de achterkant en met 2 weken was het over!


Helaas geen solarium.

Het zadel is bekeken en in orde Lachen Thanx voor de tip!

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:31

Zitten rond die plek niet ook de eierstokken? Of ben ik nu in de war?
Ik dacht dat mn instructrice me verteld had dat tijdens de hengstigheid paarden wel eens gevoelig in de rug kunnen zijn, omdat dan de eierstokken gevoeliger zijn.
Cheyenne had last van haar hormoontjes en zit nu aan het hormoonpoeder. We mogen nu weer gewoon aan haar buik etc komen, zonder nijdige blikken.
(als dit onzin is en de eierstokken bijv vlak achter de oren zitten, dan negeer je dit berichtje maar)

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 16:08

Het is geen onzin maar volgens mij zitten de eierstokken lager kan wel dat ze daar dan last van hebben. Het zal wel verklaren waarom ze het heeft als ze hengstig is, het gaat meestal hand in hand die klachten en haar hengstigheid.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Edisons, GoogleAdsense, MairiMacBran, Marcella, robbie88 en 155 bezoekers