Met Pienie naar de kliniek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Met Pienie naar de kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 19:34

Een tijdje geleden schreef ik dit topic: [VvdD] Vergelijking foto's HKO in Emmeloord en vraagje

Vandaag ging ik dan met Pienie (Razinda dus) naar de kliniek om foto's van haar spronggewricht te laten maken. Ik twijfelde nog of we zouden gaan omdat het erg hard waaide, maar de eigenaresse van de stal bood aan dat we hun Mercedes ML mochten meenemen, helemaal niet vervelend natuurlijk! Lachen

De arts die Pien ging behandelen was dezelfde die haar 4 jaar geleden in Utrecht had behandeld, toen ze voor de eerste keer werd geopereerd aan haar gebit. Die arts werkt nu dus in Emmeloord, en herinnerde haar nog helemaal en wist zelfs nog dat ze toen ze moeilijk (bang) was. Hij vond de sprong ook erg overvuld en dacht ook wel dat er een kans op ocd zou zijn.

Verder ging hij nog het gebit controleren en Pien werd gesedeerd. Het gebit zag er zo goed uit dat hij er niet eens wat aan hoefde doen, niet vijlen ofzo. Maar van haar gebit werd ook nog een foto gemaakt ter controle.

Verder keek hij nog naar een sarcoid die ze op haar hals heeft en heeft een punctie genomen, de uitslag daarvan hoor ik over 2 weken.

Toen gingen de foto's gemaakt worden. Pienie was het allereerste paard dat gebruik ging maken van de nieuwe rontgenruimte en -apparatuur!!! Dat was natuurlijk wel super gaaf en een andere arts ging er foto's van maken. Die komen op hun site heb ik begrepen. De laatste hand werd nog gelegd aan de 'box' waar ze in moest en kon mocht ze naar binnen. Wij moesten wachten en na een hele tijd kwam dan de uitslag...

Het spronggewricht zag er goed uit, geen ocd!!! Ik was heel blij dit te horen. Wat het vocht dan was wist de arts niet, maar ik kan gewoon door rijden, ze loopt goed. Hij had daarvoor nog buigproeven gedaan en ze liep goed.

Ook het gebit zag er goed uit, wel anders dan bij de normale situatie uiteraard, maar dat ze een afwijking heeft wisten we al.

Het was dus een geslaagde dag en ik was blij dat we zijn gegaan. Ook viel de storm hartstikke mee en de rit met de mercedes was ook hartstikke leuk. Op de terugweg stopten we nog bij een pomp om wat te eten en toen vond Bas 10 euro op de grond, gratis eten dus! Lachen

Ik ga weer lekker aan de slag met Pienie en Jur!

Pendrag

Berichten: 558
Geregistreerd: 21-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:39

Woeptiedoe. Goed nieuws zeg. Veel succes met Pienie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 21:43

Nou dat zal een pak van je hart geweest zijn OK dan!
Gelukkig maar.
Enne, die mercedes is idd niet verkeerd Pling ; een vriendin van me heeft er kort geleden eentje aangeschaft...decadent hoor Haha! Cool

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 21:47

oef das een opluchting,lekker hoor,kan je weer flink er tegen aan met ze.

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:01

gelukkig is het goed gekomen
heel veel plezier samen

groetjes petruska

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 23:53

x
Laatst bijgewerkt door janna op 11-06-22 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 09:22

Wat een opluchting en wat een goed nieuws.
Gelukkig maar dat je je van te voren geen zorgen hebt gemaakt, dat scheelt toch weer een stuk stress. Knipoog Haha!

(Je weet wie het zegt!)

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 09:25

Super goed nieuws voor je, echt heel fijn. Hoef je je daar ook geen zorgen meer over te maken Knipoog

Nu weer lekker trainen en de ring in!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 09:31

dat is nog eens goed nieuws! hopelijk is de uitslag van de punctie ook zo goed!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 09:32

Wat een goed nieuws! OK dan!

cobiie

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 09:40

gefeliciteerd met het goede nieuws, niets is bevredigender dan zekerheid (zeker als dat dan nog positief is). Nu kun je lekker doortrainen.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 17:14

Bedankt voor de reacties! Ik denk dat Pienie haar gewricht dik is geworden toen ze op haar vorige stal altijd met dat been stond te trappen tegen de buurman aan de andere kant van de box. Nu ze dat niet meer doet hoop ik dat het minder gaat worden, maar tot nu toe blijft het eigenlijk precies hetzelfde.

Ik pak haar gewoon weer op en zie weer hoe het gaat! Lachen

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:05

Dat is eigenlijk allemaal goed nieuws OK dan!
En lekker dat je weer met je paardjes aan het werk kan. Altijd fijn na zo'n twijfelachtige periode Lachen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:55

Fijn joh, ben benieuwd hoe het straks weer zal gaan. Ga je binnenkort weer starten?

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:45

Ik vroeg me al af waarom ik jou al een tijdje niet op de wedstrijden in MB had gezien. Maar nu begrijp ik het. Geweldig dat je gewoon weer onbezorgd met je beestjes aan de gang kunt!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 16:36

Haha dat is de reden inderdaad! En ik denk eigenlijk dat ik nog een hele tijd niet ga starten. Maar goed, we zien wel!