Mijn Veulennieuwtjes

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Brendie

Berichten: 294
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Mijn Veulennieuwtjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-02 20:53

Nou ik begin maar meteen met het K*Tnieuws van Brendie:::
Voor de mensen die het nog niet wisten dit is brendie!!!!!
Afbeelding

Brendie is vorig jaar gedekt door onze eigen hengst. Het was gelukt en haar buik werd al dikker en al dikker en al dikker. dus ik dacht YES! Afgelopen dinsdag was ze bevallen van een heel mooi veulentje! Maar het geboortevlies zat nog om de neus van het veulentje en ze heeft het er niet afgehaalt dus het veulentje is gestikt!!!!! Ik vind het zo jammer.... Echt K*T gewoon!!!! En ik was afgelopen woensdag heen en toen wist ik dat nog niet!! en ze liep al wel de hele tijd te zoeken en te doen!! maar ze was al wel een stuk slanker!!! Nou toen dacht ik ik ga even naar de eigenaar en toen vertelde hij mij dit!!!! Ik kreeg echt tranen in mijn ogen!! Dit was echt een nachtmerrie!!!!

Nou ja... ik kan nog wel verder banketstaaf dat het zo erg is, maar ik ga verder met het volgende nieuws!!!

Dinky is ook drachtig (van dezelfde hengst). Vorig jaar heeft Dinky Droppie gekregen, maar helaas is die verkocht!! Ik denk dat het ongeveer nog 1/1,5 maand duurt!! en ik ben nu heel bang dat het weer mis gaat!!!!

Hebben jullie ook wel eens gehad dat het niet goed ging met de bevalling??????

Groetjes, Marieke
Brendie, Ik vind je luv!!


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 23:25

Heeft de eigenaar niet bij de merrie gewaakt dan? Een veulenvlies dat om de neus blijft zitten is wel een heel simpele reden waarom een veulen het niet overleeft...

Je suis Charlie.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 00:34

Cassidy schreef:
Heeft de eigenaar niet bij de merrie gewaakt dan? Een veulenvlies dat om de neus blijft zitten is wel een heel simpele reden waarom een veulen het niet overleeft...


Het komt toch wel eens vaker voor dat een vlies er om blijft zitten???

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Brendie

Berichten: 294
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-02 11:37

Evy"]
[quote="Cassidy schreef:
Heeft de eigenaar niet bij de merrie gewaakt dan? Een veulenvlies dat om de neus blijft zitten is wel een heel simpele reden waarom een veulen het niet overleeft...


Het komt toch wel eens vaker voor dat een vlies er om blijft zitten???
[/quote]

de eigenaar zal toch te werk moeten enzo!!! ja volgens mij ook!!! maar het is evengoed best wel sneu hoor!!

Groetjes, Marieke
Brendie, Ik vind je luv!!

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 11:47

Ocharm Huilen !Maar eigenlijk is het een beetje de eigenaar zijn schuld,want als hij er bij was gebleven dan had hij het neusje kunnen vrijmaken Boos!
Groetjes julie

Brendie

Berichten: 294
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-02 19:54

je weet toch niet waarneer het komt????
misschien had het er pas vandaag geweest!!!!

Groetjes, Marieke
Brendie, Ik vind je luv!!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 20:25

Heel erg zielig, en balen voor je.
Tuurlijk weet je niet wanneer het veulen komt, maar er zijn allemaal apparaten enzo, die hier voor waken.
Als een merrie gaat bevallen, gaat ze liggen. Heeft de merrie dan een speciaal soort singel om, voelt die singelsensor wanneer de merrie gaat liggen, en wordt er een seintje gegeven aan het 'hoofdapparaat' en die gaat dan piepen o.i.d zodat de eigenaar wakker wordt.
Hoe het precies werkt weet ik ook niet, en er zijn nog veel meer methodes, maar bij de bevalling zijn is dus makkelijker dan het lijkt..
Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 20:44

Niet altijd gaat het goed. Wij hadden ook eens een doodgeboren veulen waar we ook bij waren. Mijn vraag aan de Da Hoe kan dat nou? Hij zei stel de vraag eens anders; zoveel benen en die navelstreng, hoe gaat dat altijd goed?

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Brendie

Berichten: 294
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-02 21:33

NaVy! schreef:
Heel erg zielig, en balen voor je.
Tuurlijk weet je niet wanneer het veulen komt, maar er zijn allemaal apparaten enzo, die hier voor waken.
Als een merrie gaat bevallen, gaat ze liggen. Heeft de merrie dan een speciaal soort singel om, voelt die singelsensor wanneer de merrie gaat liggen, en wordt er een seintje gegeven aan het 'hoofdapparaat' en die gaat dan piepen o.i.d zodat de eigenaar wakker wordt.
Hoe het precies werkt weet ik ook niet, en er zijn nog veel meer methodes, maar bij de bevalling zijn is dus makkelijker dan het lijkt..
Groetjes


Ja die dingen, ik weet dat zo iets bestaat maar de eigenaar die zei dat die dingen best duur kosten!!! ik ken ook een meisje haar verzorgpony heeft al 10 veulens gekregen en de eigenaar is er maar 1x bij geweest de rest van de keren ging het goed!!!

Groetjes, Marieke
Brendie, Ik vind je luv!!

verania

Berichten: 2061
Geregistreerd: 09-04-02
Woonplaats: Zaltbommel

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 08:53

Hoi,

Bij ons staat een merrie die ook vaak bevalt met een veulen met vlies om.
Het gebeurt wel eens, maar na 1 keer mee te maken ga je later er wel voor zorgen dat je erbij kan zijn.
Ik vind niet dat je kan zeggen dat het de schuld is van de eigenaar.
Net of hij dat wilt.
Bij de volgende lekker waken ook leuk om te zien hoe zo'n veulen geboren word en eh word ze weer gedekt?

En eh kijk maar uit naar de volgende dat zal vast wel goed gaan.

gr.


Brendie

Berichten: 294
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Re: hoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-02 09:32

jarno schreef:
Hoi,

Bij ons staat een merrie die ook vaak bevalt met een veulen met vlies om.
Het gebeurt wel eens, maar na 1 keer mee te maken ga je later er wel voor zorgen dat je erbij kan zijn.
Ik vind niet dat je kan zeggen dat het de schuld is van de eigenaar.
Net of hij dat wilt.
Bij de volgende lekker waken ook leuk om te zien hoe zo'n veulen geboren word en eh word ze weer gedekt?

En eh kijk maar uit naar de volgende dat zal vast wel goed gaan.

gr.



Ja we gaan zeker waken!! uhh Ja ik denk dat ze weer gedekt word alleen weet ik niet waarneer!!

Groetjes, Marieke
Brendie, Ik vind je luv!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beegee, Hollyleaves, Isab123, lausan, NikkivanOlst, spookyskippy, sterregoud en 133 bezoekers