Paard schopt hond knock-out

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:28

MissArianne schreef:
honden die los lopen waar ze het niet mogen, verschrikkelijk! zeker als het in een gebied is waar veel mensen en andere dieren komen!

ik vind niet dat het verschrikkelijk is want er zijn heeeeeeel(zelfs in de veluwe en andere bossen) veel plekken waar honden niet los mogen lopen, en dan begrijp ik wel dat iemand zich niet aan de regels houd want een hond wil ook vrij heid, ik doe het ook wel eens maar mijn hond doet geen vlieg kwaad en komt al helemaal niet in de buurt dan andere beesten als honden of katten van groter dan 5 cm.
maar ik vind het wel raar dat ze niet iets doet als ze haar hond naar het paard ziet lopen en hem gewoon laat bijten want als je dat van je hond weet moet je hem zeker niet los doen, maar dat is altijd zo bij paarden want dat is erg gevaar lijk voor de ruiter als ie op hol slaat.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:33

Tja, eigenlijk is het de schuld van de hondenbezitter, en niet van de hond. De hond gaat zijn instinct achterna, baas heeft hond niet onder controle, hond bijt paard, paard schopt hond.. Tja, logisch. Kwestie van je hond opvoeden, maar daar schort het bij een hoop mensen aan.. De bazen zouden een opvoedingscursus moeten hebben..
Het is sneu voor de hond en het paard, maar ik hoop dat de hondenbezitter hier wat van geleerd heeft.

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:50

Verschrikkelijk. Ik roep al mijklenver als er weer eens een hondenbezitter zijn hond weer eens niet onder controle heeft dat mijn paard trapt! Natasja zal dat niet doen maar weten hun veel! Fly integen had vorige week nog een bok verkocht aan een grote hond die hard op haar af kwam gerend. Gelukkig vond de eigenaar van die hond dat het zijn eigen schuld was en dat hij hoopte dat de hond ervan leerde.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:53

Iedereen hoort zijn hond onder controle te hebben. Of het nou een poedel is of een pitbull, dat doet er niet toe. Er kan altijd wel eens even wat fout gaan. En als je weet dat je hond zo reageerd hou hem dan aan de lijn.

Maar als jouw hond bewusteloos wordt getrapt, dan heb je ook wel wat anders aan je hoofd dan om gegevens uit te gaan wisselen terwijl je hond daar ligt.

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:55

Ik heb dit ook een keer gehad...
Ik was aan het longeren op het strand en ro liep hartstikken lekker toen kwam er kei hard een hond aanrennen vanaf de oprit zeg maar zonder baas hij rende gelijk naar ro en hing meteen in haar staart en achterbenen. Ro wou stilstaan en slaan ik heb ro zoveel mogelijk door laten lopen zo kon ze niet slaan. Maar ja op den duur haalde ro hard uit wat logisch is... En die hond vloog eeen stuk door de lucht en jankte en bloeide hevig. Die baas stond voordurend te roepen vanaf de kant maar hond luisterde voor geen meter. Op den duur kwam die naar haar en ik liep naar haar toe ze schelde me uit in het engels was een engelse vrouw en liep weg kreeg niet eens een kans om het uit te leggen. Er stond nog een mevrouw die heeft me haar telefoon nummer en naam gegeven als ze de politie erbij zou halen want ze had alles gezien. Ik ben naar stal gegaan en heb alles aan de stal eigenaar uit gelegd. Entoen kwam die eigenaar van de hond de kantine binnen stormen en begon me weer uit te schelde. sloeg nergens op dus die staleigenaar heeft haar eruit gezet en zei kom maar terug als je normaal kan communiceren. Nou ik ben op den duur naar huis gegaan en savonds belde die eigenaar van die hond en wou me aanklagen. Nou heel gedoe geweest de hond is mismaakt en mist een oog heel veel tande en stuk tong. Ro had dikke bandages om en er zaten gaten in had gelukkkig niks en miste een pluk staart grrrrrrrrr

De verzekering heeft uit moeten keren tegen de hond want het onderzoek zou mee kosten als dat ze uit zouden keren naar die mensen. We kregen wel ene bos bloemen van de verzekering omdat het niet zo had mogen zijn.

Die hond kan er niks aan doen enkel die baas is heel stom geweest. zij liet die hond los...

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:58

Maar het zijn vaak die honden. En daarom worden ze zo genoemd.
Mijn hond luisterd goed, en loopt altijd los. Maar omdat ik weet dat hij luisterd, en hij zal bv nooit een paard aanvallen. Nam hem vaak zat mee met buitenritten.
Het ligt gewoon aan de eigenaar. Een hond heeft ook opvoeding nodig.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 18:05

Oh ja. Het is een 'pitbullachtige hond'. Tuuuuurlijk wordt dat er dan weer even bij vermeld.

Wat voor hond het ook is: Eigenaren die hun honden los laten lopen moeten er voor zorgen dat hun hond luistert. Als ze een gevaar vormen voor andere dieren en mensen mogen ze gewoon niet los. Lijkt mij een erg logische gedachte maar kennelijk zijn er nog genoeg mensen die daar nog niet op komen. (Nu is het een paard, misschien volgende keer een kind...)

Hopelijk hebben paard en hond geen al te ernstige verwondingen.

Missy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 18:22

Ethelate schreef:
Maar het zijn vaak die honden.

Dat denk je omdat dit soort incidenten alleen in de krant staan als er zo'n hond bij betrokken is. Rottweilers, Dobermann's en dat soort doorgefokte spul hoor je nooit wat van, die zijn er veelste populair voor... Scheve mond
En dat terwijl ik over die honden nog véél meer verhalen hoor...

[edit] ik kan mijn vorige bericht niet meer wijzigen dus ik zeg het hier nog even, gewoon voor de zekerheid dat mensen geen andere dingen gaan denken. Ik zei dat mijn honden niet los mogen omdat ze buiten de deur niet luisteren. Ze zitten niet aan de lijn omdat ze agressief zijn en ik bang ben dat ze iemand gaan aanvallen, maar omdat ze juist te enthousiast zijn tegenover andere mensen. Ze springen dan lomp tegen die mensen op om ze te begroeten enzo (met pootafdrukken en al, de modderkruipers Haha! ) en dat wil ik niet hebben. En Bandit heeft ook nog eens zo zijn instincten, vooral als het loopste teefjes betreft. Wou ik nog even kwijt voor de duidelijkheid.[/edit]

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 18:48

Tja, of het nou een tekkel of ene pitbull is, het blijft de verantwoordelijkheid van de eigenaar. Je kan een hond wel afleren niet op paarden af te rennen maar je kan een paard niet afleren te schoppen wanneer een hond hem aanvalt. Want dat is een schrikreactie vind ik

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 18:56

mayo_horses schreef:
ik vind niet dat het verschrikkelijk is want er zijn heeeeeeel(zelfs in de veluwe en andere bossen) veel plekken waar honden niet los mogen lopen, en dan begrijp ik wel dat iemand zich niet aan de regels houd want een hond wil ook vrij heid,

Nee precies heb je helemaal gelijk in! MITS!!! je je hond onder controle hebt!, anders moet je het gewoon niet doen. Onze hond luisterd heel erg goed, is echt heel erg goed opgevoed! Maar het is en blijft voor een deel een beagle! en die lopen nou eenmaal makkelijk hun neus achterna, dat weet ik inmiddels. Naar mijn ader luisterd hij perfect, maar mijn vader is dan ookd e roedel leider. Bij mij gaat het 8 keer kei goed, en de 9ende keer gaat het fout. En dat is al vaak zat gebeurd, intussen laat ik hem gewoon nooit meer los, omdat ik weet dat hij niet luisterd als het erop aankomt! en zo hoort het ook.

Als de hond perfect! luisterd is er niks aan de hand.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 18:56

Wat ook helpt is eigen hond meenemen doe ik ook vaak,ze is dan een goede afleiding en de honden kijken dan niet meer naar mijn paard OK dan!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:08

Ook ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Inmiddels is het alweer een jaar of 8 geleden, maar nog steeds krijg ik de kriebels als ik die eigenaar zie...
Ik reed met mijn verzorgpaard Kadinsky lekker buiten (hij is een echt buitenpaard, zo mak als een lammetje) en met mijn vriendinnetje Marjan op haar verzorgpaardje (net zo mak). Na een lange tijd stappen kwamen we bij een mooi pad aan waar we graag wilden draven. Vooraan het pad stond aangegeven dat het een ruiterpad was en dat honden aangelijnd moesten lopen. Vervolgens zien we een man die zijn hond expres los doet. Ik vraag vriendelijk of hij de hond wil aanlijnen, zodat hij niet tussen de benen van de paarden kan komen (het was een kleine jack). Vervolgens begint de man te tieren dat wij de paarden moeten aanlijnen (huh?) en daarna pakt hij mijn teugels vast. Ik probeerde kadinsky te laten draaien met zijn kont richting die man en hem te laten steigeren (kan ie op commando). De man was echter nogal sterk met het gevolg dat Kadinsh niet omhoog kwam. Ik probeerde ondertussen die man met mijn zweep te meppen en mijn paard in bedwang te houden (vriendin is in volle galop een woonwijk in gecrossed om daar iemand de politie te laten bellen; is voor het mobiele telefoontijdperk... ). Ik had de man goed geraakt en hij liet los. Voordat ik kon omdraaien pakte hij mijn zweep, pakte mijn paard vast en ging er even flink op los staan slaan. Eerst op het hoofd en daarna overal waar ie hem maar raken kon. Kadinsh steigeren en hinneken (en ik gillen en janken). Eindelijk los en weggegaloppeerd.
Politie kwam erbij en die heeft foto's van mijn paard gemaakt. Hij had een kapot hoofdstel (neusriem en teugels waren kapot), martingaal was stukgetrokken door het steigeren en hij had diverse striemen en sneetjes in zijn hoofd en op zijn kont. Aangifte gedaan en ondertussen de eigenaren van de paarden gebeld. Deze zijn de paarden komen halen met de trailer, want ze waren helemaal over de zeik.
De man hebben we een schadevergoeding laten betalen. Dit wilde hij niet; dus hebben we er een rechtzaak van gemaakt; we kregen ruim 600 gulden vergoed. Ook voor de emotionele schade...

Met mij gaat het goed, behalve die bibbers dan. Ondanks dat ik Kadinsh niet meer rij zie ik hem regelmatig en weet ik dat hij nog steeds bang is voor de zweep of onverwachte bewegingen. Hij was altijd zo makkelijk...

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:24

Het kon ook net zo goed een gestoorde Friese Stabij zijn. Maar ik heb 'mijn gestoorde Stabij' tenminste onder ápel als er een paard aan komt. Meestal lijn ik hem dan aan. Omdat hij gewent is met paarden mee te mogen rennen met mijn zus haar paard. En ik wil dat risico niet nemen. Want dan is het zonder twijfel mijn schuld als mijn hond iets veroorzaakt bij dat paard en er gebeurd zoiets...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 21:59

Er wordt hier wel een beetje overdreven. Met een beetje zoekwerk kun je talloze nieuwsberichten vinden waarin andere rassen worden genoemd.
Over het algemeen wordt het ras altijd vermeldt.
Als het echt een pitbull of een pitbull achtige is geweest dan zit de man goed fout. Het is al jaren verboden om pitbulls en pitbull achtige te hebben.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 23:11

Mijn merries stonden soms in de wei van een buurman. Die heeft een eenzame Vlaamse herder. Dat dier is ook bangig. Dus die sloop op de merries toe, echt op zijn buik door het gras, en op het laatste moment sprong hij tegen ze op.
Ik heb toen de drachtige merries daar niet meer neergezet.
Maar vorig jaar moest ik de tweejarigen even kwijt en heb ze daar toch naartoe gebracht.
Die kenden het en wachtten tot de hond vlak bij ze was, draaiden zich om, sloegen naar hem, draaiden zich weer vliegensvlug om, halzen naar beneden en jaagden de hond al piepend de wei uit.

Ik heb wel gelachen, maar had best met die hond te doen. Nu jagen alle merries ieder hond de wei uit, ze hebben gezien hoe het moet.
Welke hond het ook is ze gaan er gezamelijk op af en als er een dichtbij komt flitst er opeens een heel snel achterbeen uit, en dat terwijl ze nooit slaan.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 07:35

ThePast03 schreef:
Als het echt een pitbull of een pitbull achtige is geweest dan zit de man goed fout. Het is al jaren verboden om pitbulls en pitbull achtige te hebben.

Zolang je de goede papieren heb, is er niets aan de hand hoor.

Maar dat soort incidenten liggen echt aan de eigenaar. Het si echt heel belangrijk hoe je je hond opvoedt, maar bij zo'n hond nog meer. Maar dat is meer omdat hij groot en sterk is. Bv als een jack russell mij aanvalt, geef ik hem een schop en weg is hij. Ik zie mezelf een dobermann nog geen schop geven, daar is hij echt niet van onder de indruk. Maar ik kom buiten liever de Staffords tegen mijn nichtje, dan de Jacks van de buren. Maar dat is dus de opvoeding geweest van die honden.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 07:42