Spullen kopen? Of niet...

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annemarietje
Berichten: 171
Geregistreerd: 09-05-03

Spullen kopen? Of niet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 17:02

Hallo!

Korte info: Ik mag niet paardrijden, omdat mijn ouders dat te gevaarlijk vinden, en ze zijn echt niet te overtuigen dat 't niet zo gevaarlijk is.

Ik wil nou heel graag een verzorgshetlander oid, en heeeeel misschien mag dat (en dan zou ik er nog een moeten vinden).

Maargoed, ik zou nu al kleine dingetjes kunnen kopen, zoals borstels ofzo, maar is dat nou handig? Wat zouden jullie doen? Zouden jullie al dingen gaan kopen, ookal kan je die ms de komende jaren niet gebruiken?
En wat zou ik kunnen kopen (niet te duur uiteraard Haha! )??

-Edit- Sorry, had ik er niet bijgezet, maar het was NIET mijn bedoeling een discussie te openen over het aldan niet gevaarlijk zijn van paardrijden, mijn ouders zijn NIET te overtuigen, en geloof me, ik probeer dat al ruim 3 jaar -Edit-
Laatst bijgewerkt door Annemarietje op 22-09-04 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

balans
Berichten: 1589
Geregistreerd: 03-10-03
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:09

Als je nog geen vzpony heb zou ik geen spullen kopen.
Misschien krijg je er geen 1 en dan zit je met al die spullen.
Als je een vzpony krijgt dan zou ik pas wat gaan kopen als de eigenaar het niet heeft. Maar een halster ofzow van jezelf is natuurlijk altijd leuk.

En dat je niet mag paardrijden.. laat ze gewoon een x kijken na een les.
En je kunt ook vragen wat er gevaarlijk aan is.
Want als paardrijden gevaarlijk is is autorijden en fietsen enzo dat ook...
Succes iig met je ouders en het vinden van een vzpony Lachen

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:14

Ik zou eerst eens kijken of men bij je verzorgpony al de benodigde spullen heeft. Hebben ze dat, dan hoef je in principe geen spul te gaan kopen.
Maar als je het leuk vind om die dingen te kopen, ja waarom niet? Lachen

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:17

Zo ben ik wel ooit begonnen Haha! Ik ben naar de welkoop gegaan,en heb me allerlei goedkope kleine dingetjes gekocht zoals:borstels,een hoevekrabber,manekam,2 kwasten ;1 voor hoefteer,en 1 voor hoefvet,ff denken hoor Verward ....owja;manenelastiekjes,nouja;ga maar naar welkoop ,als dat bij je in de buurt zit,of naar een ruitersportzaak en snuffel daar maar eens rond;zijn genoeg hebbedingetjes wat je nu best kan kopen,maar andere dingen zoals;halsters (duurdere en grotere dingen) enzo,kan je beter mee wachten,voordat je zeker weet wat voor verzorgpony/paard je krijgt,omdat je dan met de maat zit..owja ,vergeet ik bijna iets wat je wel zou kunnen kopen;een mooie borstelkit,kun je al je kleine dingen alvast indoen *LOL*

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:29

ik zou t pas kopen wanneer je een vzpony hebt, anders zit je daar met een heleboel spullen die je toch niet kunt gebruiken.

ilufprincess

Berichten: 2600
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: <3 Even ver weg,of op een ster ofzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 18:39

Wat erg voor je ... Ach gut
dat je ouders het gevaarlijk vinden...
maar ja! hopen dat een verzorg shet mag Haha!
dit is al een begin!
ik zou ook wachten met spulletjes kopen! Knipoog
want als je dan echt niet mag.. dan liggen de spulletjes daar!
maar als je echt spulletjes wil koop ze dan!
maar goedkoop!
zo heb je niet veel verlies Haha!


groetjes!
ps:ooooooit mag je paardrijden Knipoog
dat weet ik zeker!~>Tis nooit te laat! tijd genoeg!

Useful

Berichten: 1483
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Middelburg & Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 18:41

Ik zou nog wel wachten met spullen kopen. Maar hopen dat je een verzorgshet mag..!

Annemarietje
Berichten: 171
Geregistreerd: 09-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 18:50

ilufprincess schreef:
maar als je echt spulletjes wil koop ze dan!
maar goedkoop!
zo heb je niet veel verlies Haha!


Ik denk dat ik idd nog even ga wachten. Maare, alvast, waar is alles goedkoop???

ilufprincess

Berichten: 2600
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: <3 Even ver weg,of op een ster ofzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:21

mm
niet de spulletjes van dure merken!
kopen gewone de simpele dingen
~een hoeven krabber
~manenkam
~een goede harde borstel

ik heb deze nog over ,je mag ze hebben van mij hoor!!
ik heb veel te veel..

Annemarietje
Berichten: 171
Geregistreerd: 09-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 19:25

Ik heb nu een poets-set op het oog, eentje in een blauwe tas, kost bij Divoza €14,95. Er staat 'grooming kit' op...
Ik vraag me alleen af wat er allemaal in zit, weet iemand dat?

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:28

ik wens je iig al heel veel suc6 Haha!
maar wil je ook rijden,of gaat het aleen puur om de verzorging?
koop dan idd niet al te dure merken....

SanderD

Berichten: 9378
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Gent + Sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:35

Ja, veel succes, khoop voor je dat je die verzorgpony krijgt!! Als je m hebt ben je toch heel erg met paarden bezig

Wel stom voor je dat je niet mag paardrijden, maar ik zou ook zoals Balans zegt je ouders eens naar een les laten kijken, en dan zien ze misschien dat het helemaal niet zo 'gevaarlijk' is. Knipoog

Annemarietje
Berichten: 171
Geregistreerd: 09-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 22:07

meiske16 schreef:
ik wens je iig al heel veel suc6 Haha!
maar wil je ook rijden,of gaat het aleen puur om de verzorging?
koop dan idd niet al te dure merken....


En wat zijn de dure merken? Verward

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:11

Dat zie je wel als je op het prijskaartje kijkt Haha! Knipoog

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:24

Ik zou er mee wachten, je geeft zelf aan er misschien heel lang nog niks aan te hebben. Daarbij heeft de eigenaar van je misschien toekomstig verzorgpony vast zelf de spulletjes die je nodig hebt, dan kun je beter sparen om straks lessen te nemen als je daar zelf over mag beslissen.

Annemarietje
Berichten: 171
Geregistreerd: 09-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 22:46

Okkie1 schreef:
Ik zou er mee wachten, je geeft zelf aan er misschien heel lang nog niks aan te hebben. Daarbij heeft de eigenaar van je misschien toekomstig verzorgpony vast zelf de spulletjes die je nodig hebt, dan kun je beter sparen om straks lessen te nemen als je daar zelf over mag beslissen.


Daar heb je ook weer gelijk in... *twijfel*

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 23:02

Okkie1 schreef:
Ik zou er mee wachten, je geeft zelf aan er misschien heel lang nog niks aan te hebben. Daarbij heeft de eigenaar van je misschien toekomstig verzorgpony vast zelf de spulletjes die je nodig hebt, dan kun je beter sparen om straks lessen te nemen als je daar zelf over mag beslissen.



Helemaal mee eens! Tong uitsteken

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 23:09

weten je ouders wat een bodyprotector is?
misschien een idee,maakt paardrijden wel iets veiliger(om maar te zwijgen over een cap)

En wat de spulletjes betreft,ik zou even wachten tot je daadwerkelijk een verzorgpony hebt gevonden,
en of je het dan uberhaupt mag,van je ouders:)*
Het is ook zo sneu als je met al je borstels zit en je kunt er niets mee.

Als je het wel gaat doen,kun je bij ruitersportzaken zo'n starterskitje kopen,is volgens mij nog geen 10 euro.
En zit in een plastic mini-rugzakje van Harry's Horse.
(heb ik een keer een meisje als kadootje gegeven *LOL* )
Leuk om mee te beginnen Knipoog

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 23:18

Annemarietje: jouw ouders zouden familie kunnen zijn van mijn ouders, een paard bijt van voor, gooit je er in het midden af en trapt van achter was hun beeld van het paard Haha!

En dus toog ik als heel klein meisje naar de manege met mijn opgespaarde zakgeld en heb een les genomen. Broer vond het wel grappig dat kleine zusje tegen papa en mama inging en sponsorde de volgende lessen en zo confronteerde ik mijn ouders op een goede dag met het feit dat ik al maanden naar de manege ging om te lessen.

Nu wil ik natuurlijk niemand adviseren om tegen het verbod van de ouders in te gaan maar bij mij heeft het uitstekend gewerkt en hoe: ik heb daarna geen dag meer zonder paarden hoeven doorbrengen Haha!

Inmiddels ben ik al jaren zelf moeder en sta ik ook af en toe met gekromde tenen als ik zie wat mijn dochters met hun pony's doen. En mijn moeder durft nog steeds niet te kijken als haar kleindochters te paard zitten, zelfs nog niet echt als ik aan het rijden ben Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 23:52

Percy, klinkt leuk, maar als beginnend ruiter moet je doorgaans toch zelf voor een cap zorgen (soms hebben ze wel wat op de manege) en iig knap schoeisel. En breng dat kind nu niet op ideeen, straks gebeurt er wel wat en heb je de poppen aan het dansen.

Wat betreft het kopen van spullen: ik zou het niet doen. Ooit komt de dag dat je mag lessen, en dan zijn de spullen doorgaans al aanwezig...

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 08:45

Ik zou als ik eerlijk ben neit direct beginnen met een verzorgpaardje.
je hebt nog geen ervaring,
en als je dan opeens de verantwoordelijkheid moet dragen voor een shetlandertje is niet slim

En wat betreft de spullen,
ik zou ze niet kopen voordat je er 1tje gevonden zou hebben event.
ze liggen dan toch maar in de weg Knipoog

Mayraa

Berichten: 557
Geregistreerd: 22-09-04
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 12:45

Ik zal wat dingen voor je op een rij zetten die best handig zijn om te hebben en niet al te duur ( je kan ze eventueel ook 2de hand kopen)
*Borstels (manenkam,hoevenkrabber,rosborstel,harde & zachte borstel)
*Zak paardensnoepjes
*Een gewone borstel om de staart mee uit te kamen (kan je gewoon bij de trekpleister ofzo halen
*verder staan er op marktplaats en ook op bokt leuke spullen zoals een halstertje voor weinig geld
*als je een kist wilt waar je alle borstels enzo in kan doen pak dan gewoon een gereedschapskist (als je een oude hebt) zo hoef je geen nieuwe groom tas of iets te halen

groetjes mayra

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:11

Is idd niet leuk als je ouders het gevaarlijk vinden, je kan het leren en dat doe je met vallen en opstaan Knipoog
En ik bedoel zonder Cap zul je toch niet rijden en er drekt afvallen gebeurt ook niet...

Iig, ik zal eerst wachten voor je iets koopt, omdat je nog niet cker weten een pony hebt...
Wacht dus eerst maar af...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 18:12

waar woon je?
weet wel n shet voor je

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 18:14

ik zou eerst ook even wachten met spullen kopen..
Mischien heeft de verzorgshet zelf al spulletjes..
En als het niet doorgaat kan je er alleen naar kijken ofzu Tong uitsteken