galop tijdens longeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

galop tijdens longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 21:36

hallo,

Als ik aan het longeren ben, loopt Rowygo altijd heel netjes, ik longeer meestal met de pessoa. Maar als ik de galop van hem vraag, gaat het 3/4 passen goed, en dan springt hij overkruisd. Hij vind de galop heel erg moeilijk. Maar, alleen aan de longe, want tijdens het rijden doet hij het uitstekend! Weet iemand hoe ik hem kan helpen, dit op te lossen?

bij de weg: Hij doet het ook als ik zonder pessoa longeer Knipoog

alsvast bedankt



Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 23:01

Probeer de volte eens groter te maken. Als z'n hoofd teveel naar binnen is gesteld, dan heeft hij met zijn buitenschouder meer ruimte en zal het dan makkelijker vinden om daar een grotere pas te maken en springt hij om in de galop. Nou succes ermee, en vraag misschien je instructeur eens. Die ziet je paard ook Knipoog

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 18:26

oke,
dankjewel, ik ga het morgen meteen proberen

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 21:10

ik zou m in het rijden dan ook wat meer op zijn eigen benen laten lopen, bvb ook gewoon lange teugel galloperen en dan wat schakelen etc.


aan de longe veel tempo wisselingen, en de volte zo grood maken dat je, de buitenkant kan begrenzen door de rand van de longeer ring. ( of met dubbele longe op je buiten teugel)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 bezoekers