Wie heeft op het huidige kabinet gestemd?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Ben je het nog steeds eens met je stemgedrag?

Ja, ik zou weer voor dit kabinet kiezen.
9 (23%)
Nee, ik zou nu op een andere partij stemmen.
26 (66%)
Ik weet het (nog) niet.
4 (10%)

Totaal aantal stemmen: 39


Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:51

lageveld schreef:
En wie leest zich nog in dan ?

En ik wed dat mijn ex-vrouw nog steeds PVDA stemt. Waarom ?? Deed mijn vader toch ook ??


Klopt ja, dat kan heel verwarrend werken. Een meisje met wie ik bevriend was deed SPW en stemde VVD. Waarom? "Mijn broer doet dat ook" (........) *Sprakeloos*

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:25

MissJ schreef:
Ik denk niet dat jij dan goed hebt begrepen waar hij voor stond.

Waar stond hij volgens jou voor dan?

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 18:48

MissJ schreef:
Ik denk niet dat jij dan goed hebt begrepen waar hij voor stond.


Ik denk dat jij mijn post niet zo goed gelezen hebt

Ik zeg dat 99% van de stemmers op hem gestemd hebben vanwege zijn plannen mbt asielbeleid en integratiebeleid.
De beste man had het vast goed voor met Nederland en ik zeg niet dat dat alles was waar hij voor stond, maar hij trok de verkeerde mensen aan.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:40

Uums schreef:
Dan heb jij je keuze goed onderbouwd, zoals veel stemmers gelukkig doen! Maar er zijn er ook nog steeds vrij veel die zich niet inlezen en die wel een klok hebben horen luiden, maar in geen velden of wegen bekend zijn met de positie van de klepel. En veel van die stemmers gaan voor Pv/dA (het percentage PvdA-stemmers is in Oost-Groningen bijvoorbeeld zeer hoog Haha!).


Tja, sommige delen van Groningen zijn nog communistisch, en na de communistische partij kom je in Nederland toch uit op de SP of de PvdA.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:40

lies schreef:
Ik denk dat jij mijn post niet zo goed gelezen hebt

Ik zeg dat 99% van de stemmers op hem gestemd hebben vanwege zijn plannen mbt asielbeleid en integratiebeleid.
De beste man had het vast goed voor met Nederland en ik zeg niet dat dat alles was waar hij voor stond, maar hij trok de verkeerde mensen aan.


Sorry. Bloos
Lezen is moeilijk.Lips are sealed Bloos

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:51

lageveld schreef:
Je kunt er van denken wat je wilt ... maar Pim had wel wat te vertellen en stak dat niet onder stoelen of banken.

Wie weet is Nederland inderdaad toe aan een nieuwe Pim Fortuyn Haha!


Ja hij had veel te vertellen maar had hij ook daadwerkelijk uitvoerbare oplossingen? Hij liet veel onduidelijk als het er op aan kwam hoe problemen opgelost moesten worden en waar daarvoor bijvoorbeeld het geld vandaan gehaald moest worden. Behalve een aantal dingen die tot op zekere hoogte wel veel mensen achter stonden had hij ook verschillende ideeen waar we echt niet blij van waren geworden.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:55

Dat is waar.
Maar ik vond wel dat hij een aantal goede punten had.
En wat je ook van hem vindt/vond, de man heeft er wel voor gezorgd dat Nederlanders weer wat meer met politiek bezig zijn.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 21:00

MissJ schreef:
En wat je ook van hem vindt/vond, de man heeft er wel voor gezorgd dat Nederlanders weer wat meer met politiek bezig zijn.

Daar heb je helemaal gelijk in
En dat was ook zeker nodig!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 21:58

Alleen een btje jammer dat de LPF er dan vervolgens zo'n enorm drama van maakt...

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:13

Hopelijk pakt Wilders dat zometeen beter aan Knipoog

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:22

Ik hoop eerlijk gezegt dat Wilders helemaal niets aanpakt Lips are sealed

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:23

Fitzroy schreef:
Hopelijk pakt Wilders dat zometeen beter aan Knipoog


Hij heeft wel mooier haar. Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:25

MissJ schreef:
Hij heeft wel mooier haar. Haha!

Als we daar op gaan selecteren vallen er al een aantal mensen af Haha!

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:27

MissJ schreef:
Hij heeft wel mooier haar. Haha!


Dat was toch een pruik hadden we geconstateerd?

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:28

MissJ schreef:
Hij heeft wel mooier haar. Haha!

Beter geen haar, dan het haar van Wilders *LOL*
Verder hoop ik ook dat hij inderdaad niks gaat aanpakken, heb daar geen vertrouwen in.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:55

Ik heb echt spijt dat ik gestemd heb toen. Ik gunde het de grote partijen eigenlijk niet. Het zijn toch allemaal boeven, die net doen waar ze zin in hebben als ze aan de macht komen. Eigenlijk wilde ik op een belachelijke partij stemmen (zoiets als partij van de toekomst), maar die krijgen toch geen zetel, en dan gaat mijn stem uiteindelijk toch naar een van de gevestigde partijen. Niet stemmen levert hetzelfde resultaat op.
Met de kleinere partijen (groen links enzo) ben ik het al helemaal niet eens.

Ik denk toch maar dat ik de volgende keer niet meer ga stemmen. Ik kan niet gaan stemmen op iets waar ik het niet mee eens ben.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 23:16

Niet stemmen vind ik helemaal "laf". Ik heb met de provinciale op partij voor de dieren gestemd. Niet zozeer dat ik wil dat hun gaan regeren, maar 1 zetel was wel mooi meegenomen.
Daarnaast ik heb CDA gestemt, ik zou nu denk ik eerder naar VVD neigen, maar wel een beetje rechts van het midden Knipoog

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 23:31

Uums schreef:
Klopt ja, dat kan heel verwarrend werken. Een meisje met wie ik bevriend was deed SPW en stemde VVD. Waarom? "Mijn broer doet dat ook" (........) *Sprakeloos*


Mij is het ook al opgevallen dat mensen stemmen zonder zich te verdiepen in de politiek. Ik heb toen ik voor het eerst mocht stemmen 3 tests gedaan, partijprogramma's bekeken en debatten bekeken. Uiteindelijk tot een keuze gekomen en gestemd op een partij waar ik achter sta. In dit geval D66.
Het is jammer dat niet meer mensen zich er daadwerkelijk in verdiepen en gewoon niet verder kijken dan hun neus lang is.

De zwevende kiezers zijn echter de kiezers die de uiteindelijke uitslag bepalen. Mensen dus die altijd ontevreden zijn....om de 4 jaar switchen van links naar rechts. Geen enkele partij kan immers het programma voor 100% uitvoeren....dus deze kiezers voelen zich in de steek gelaten. Het is niet voor niets dat de LPF stemmers zich verdeelden over CDA, VVD en nu misschien wel overwegen op PvdA of SP te stemmen.
NL is toe aan een nieuwe Pim Fortuyn, maar dan wel een met iets andere ideeen Clown

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 23:57

Haha! Haha! Haha! Ik heb ook die test gedaan uit nieuwsgierigheid en als rooie rakker kwam ik uit bij de christenunie Bloos Bloos Bloos!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 00:21

daarom moet je ook niet alleen op de uitslag van de test afgaan Haha!

Bij mij stonden CU en SGP in elk geval steevast onderaan....en dat klopt ook wel aardig met mijn ideeen moet ik zeggen Haha!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 00:47

jeanie schreef:
:D Haha! Haha! Ik heb ook die test gedaan uit nieuwsgierigheid en als rooie rakker kwam ik uit bij de christenunie Bloos Bloos Bloos!


Dat verbaast me niets, ik denk dat heel wat rooie rakkers heel wat minder rood zijn dan ze zelf denken.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 09:14

Hebben ze ook nog als advies:
Uw ideeen wijken teveel af van wat de reguliere partijen denken. Wij adviseren u een eigen partij op te richten.? Tong uitsteken