regendeken?? wat een uitvinding!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kainda

Berichten: 2734
Geregistreerd: 19-02-04

regendeken?? wat een uitvinding!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 10:06

Ik heb al zo'n 20 jaar pony's en paarden.
Ik heb het geluk dat ik ze bij huis heb.
Hier op 'Bokt' las ik dat veel van jullie een regendeken gebruiken.
Als ik de paarden buiten heb staan en het gaat regenen, dan doe ik de paarden op stal. Ik bedoel dan in de koudere maanden Lachen Want dan hebben ze een deken op en als die nat wordt dan krijgen de paarden het zo koud.

Nou las ik dus in de topics dat jullie regendekens gebruiken. Ik heb er nu ook één gekocht en jeetje zeg wat een uitvinding!!
De paarden blijven nu lekker buiten als er een buitje valt
Ik doe de regendeken bovenop de andere en op stal gaat hij er weer af.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 10:33

Hmm ik moet toch denk ik ook eens een de regendeken....ik dacht er gisteren nog aan toen het plensde 's nachts en de paarden nog buiten stonden: dit is wel heel gortig....wat kost zo'n deken ongeveer?

Jasmijn76

Berichten: 3236
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 10:36

..regendekens zijn echt een uitvinding ja!...wij doen zelf in de koude maanden de paarden overdag in de bak......dus allemaal een regendeken en ze kunnen heerlijk de gehele dag luchten! Hyper! ....

Naatus

Berichten: 945
Geregistreerd: 18-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 10:37

ik gebruik hem nu als overgangsdeken...heb maar 2 dekens begin met mijn ongevoerde regendeken en dadelijk als het echt koud wordt een gevoerde winterdeken! ben gisteren ermee begonnen laat hem gewoon erop liggen dag en nacht

Jasmijn76

Berichten: 3236
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 10:38

...denk dat je voor een normale deken...zo'n 100 euries betaald!...wel goed navragen voor een regendeken, anders krijg je een spatdichte deken en dat is echt niet voldoende

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 11:47

Voor een goede regendeken zit je vanaf 80/90 euro denk ik. Ik vind het ook een uitvinding. Star blijft er kurkdroog onder! Ik heb een regendeken van Global geloof ik.

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 12:10

ik heb vorig jaar een gekocht bij de plaatselijke ruitershop, geloof dat ie 59 euro kostte.
lekker een droge pony, en hij is er zelf ook blij mee!

kainda

Berichten: 2734
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 13:44

Ik heb mijn deken bij Piaff online ruitersport gekocht.
Een deken van BR en koste maar 55 euro!!
Een prachtige sterke deken!

Op marktplaats wordt ook geadverteerd met regendekens voor weinig geld. Ik geloof vanaf 49 euro .

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:48

Ik heb gehoord dat je een regendeken niet de hele dag op kan laten, omdat die niet ademt. Maar volgens mij valt dat wel mee. Doen jullie er altijd een fleecedeken ofzo onder?

krummel

Berichten: 1150
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:19

Ik heb een waterdichte winterdeken dus zeg maar een winterdeken en een regendeken in 1. Das de uitvinding als ze van de winter dan lekker los in de bak gaan, dan worden ze niet nat als het even regend. En hoef ik dus ook niet in de regen naar de bak te rennen Knipoog

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:45

Idd een heerlijke uitvinding.
Ik heb net 1 besteld voor mijn paard , ze heeft hem nu over een 150 grams niet waterdichte deken!
Echt super, ik bestel nu weer 1 voor mijn andere merrie, en als die bevalt bestel ik er nog 2 Haha!

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 16:08

ik gevruik ze al jaren de beste is en blijft de bucas verona of natuurlijk de rambo!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 16:55

Pascha schreef:
Ik heb gehoord dat je een regendeken niet de hele dag op kan laten, omdat die niet ademt. Maar volgens mij valt dat wel mee. Doen jullie er altijd een fleecedeken ofzo onder?



mijne ademt ik heb mijn paard er een keer nat onder gezet (had geen keus) en toen ik later terug kwam was ze onder de deken keurig droog
en nu ook met al die buien, gister heeft ze van 6 tot 9 buiten gestaan in de regen en toen ik haar 's avonds op stal zette was ze onder de deken keurig droog
echt een uitvinding
ik heb een ongevoerde (met een laagje stof wel, maar dus geen vulling) die gaat straks dus mooi buiten over mijn andere dekens heen ( scheelt mij weer, scheelt wassen Haha! ) normaal kreeg ze altijd haar buitenspeel deken om in de winter maar die is 400 gram, wat nogal lastig is als het warmer is (heb nmlk geen oude 300 gr ) nu kan gewoon de regendeken erover heen OK dan!
heb ze dus vandaag ook gewoon buitengegooid, in de regen *ahhh Haha! *
vanavond mag ze weer naar binnen :p ga er van uit dat ze nog keurig droog is Haha!

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 16:57

ik zweer bij regendekens... ik heb helemaal geen dekens die niet waterdicht zijn. ik heb mijn paard namelijk graag op de weide staan Knipoog

rambo vind ik vooral heel fijn, die zijn echt superwaterdicht, heb ik er trouwens nog een van te koop Knipoog

ElsJ

Berichten: 161
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Bocholt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 21:44

Wij gebruiken ook regendekens. En als het kouder wordt doe ik er een fleece dekentje onder. Dikker hoeft echt niet vind ik als je paard kan bewegen op wei of in de paddock en uit de wind kan gaan staan in een open stal. Maar ik vind ook dat je de deken er elke dag even moet afhalen om te borstelen en om z'n huid te laten luchten. Dan kan je ook merken als de deken ergens schuurt. Een ademende deken kost wel wat meer als een gewone regendeken volgens mij.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:58

Moet ook snel eens gaan kijken voor 1tje ja!!!
Het lijkt me ook wel ideaal, zeker als het regent en je wilt bijv. gaan rijden oid en ze is helemaal nat poetst dat echt niet fijn! Lekker als ze een deken op hebben en droog zijn!!!

Denk dat ik zaterdag maar eens een kijkje ga nemen Schijnheilig

RedFlame

Berichten: 2210
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:50

jammer dat mijn regendeken vandaag na de hele dag in de regen te hebben gestaan aan de binnenkant toch niet meer droog was, dat is wel jammer, maar het regende vandaag ook wel erg hard

paars

Berichten: 5559
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 21:22

RedFlame schreef:
jammer dat mijn regendeken vandaag na de hele dag in de regen te hebben gestaan aan de binnenkant toch niet meer droog was, dat is wel jammer, maar het regende vandaag ook wel erg hard

Da's balen! Welk merk heb je?

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 21:23

ik heb nu op stal een zweetdeken, met daarover een dunne regendeken, zodat die van mij toch wat warmte heeft, maar toch de wei op kan, en niet helemaal zeiknat regent.

RedFlame

Berichten: 2210
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 14:32

mijne is volgens mij van global ofzo iniedergeval merk van horselover

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 14:40

RedFlame schreef:
mijne is volgens mij van global ofzo iniedergeval merk van horselover


Ik had ook een global 3 in 1.. Dus onderdeken + regendeken.. Maar regendeken is geen regendeken maar een waterafstotende deken Rolleyes
Dus goed opletten wat en welke global je zou kopen.. Voor de volgende keer. Knipoog Ik kreeg hem bij mijn paard dus heb maar niet geklaagt maar zag later in het boekje dat hij dus niet waterdicht was Haha!
Heb nu een HH 150 grams en een ongevoerde en ben daar erg blij mee OK dan!

hel1

Berichten: 855
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Groningen, Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:55

maar als je paard nu dag en nacht buiten staat...kan de deken dan dag na dag op blijven liggen??

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:02

Hoe lang gaat zo'n deken ong mee? Gaan die niet super snel kapot door dat de paarden rollen of er in de kudde aan knabbelen?

Shariff_Jarig

Berichten: 1950
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Hoogkerk (GR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:06

Tsjah die regendekens zijn nu wel nodig.. jeetje wat een weertje zeg!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 23:11

Okay, bestaan er uberhaupt waterdichte dekens?? Ik heb nl het probleem dat Gossie zijn deken met deze zware regen echt lekt en nu zelfs helemaal doorweekt was en dan heb ik het over een heuze regendeken:-)