Wie ken me helpe..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
l0rrYp0rrY

Berichten: 226
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: hilversum

Wie ken me helpe..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 20:35

ik heb een pony van 4,5 jaar die ik nu anderhalf jaar heb, ik probeer met haar rustig te rijden en dingen te oefenen, maar het enige wat ze echt goed kan is racen, mensen denken dat ze cross heeft gelopen omdat ze bijna altijd als ze een hindernis ziet er ook echt op afrent en een neemt met m vaart..
nou wou ik vragen of iemand ideen heeft ofzo hoe ik haar wat rustiger kan maken, egt nix helpt..:s en ik geef toe, ik ben dan ook snel opgefokt.. ook is ze heel dik, kan ik die buik snel kwijt zijn? vind het echt lelijk!!

FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:38

Misschien kan je voor je begind te rijden je paardje eens longeren dat er al wat energie uit is. Of misschien ligt het aan de hoeveelheid eten die het krijgt, als je veel geeft minderen met eten.
Ik heb zelf ook een vierjarige pony die afstormde op de hindernissen, het enige wat ik kan zeggen is, heel veel mee rijden, dat ie veel beweging heeft, en niet te veel eten geven! Knipoog

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:41

Paarden merken wel wat jij voor gemoedstoestand hebt en worden daar nog tenenkrommender door...Met veel rust en geduld kom je verder. Longeer je haar voordat je gaat rijden? En reageert ze goed op je hulpen verder?

Over die buik. Zal ik je even uit de droom helpen: die gaat niet snel weg. De bruine pony in mijn profiel (Amber) is altijd ook zwaar geweest: dikke buik, goot op de rug van de vette billen die ze heeft, kortom te zwaar. Deze zomer heb ik haar (na een opbouwperiode van ook iets van twee a drie maanden) elke dag gereden op de manege waar ik de buitenritten begeleidde. Amber liep verspreid over de dag soms zo'n 4 uur door het terrein, mul zand, duinen, water. En zelfs toen pas na 6 weken zag je haar verbeteren. Er zat warempel de vorm van een sportpony in! Dus pas na 4,5 maand zag ik pas echt wat..
Ze is een paardje dat groeit van de lucht. Misschien die van jou ook.

Beide "problemen" hebben geduld en veel werk nodig.
Succes!!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 23:37

Volgende keer aub in ABN en met een wat informatievere titel Lachen Thanks!