hoe vaak enten en wormenkuur?

Moderators: Sica, Neonlight, balance

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

hoe vaak enten en wormenkuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 17:35

ik vond niks erover bij zoekmachine,als iemand toch nog paar goede toppics weet mogen ze die geven en kan dit toppic eventueel gesloten Knipoog


ik ben nu even de tel kwijt Haha! met hoe vaak je het beste kunt enten/wormenkuur geven?

ik deed voorheen meende ik ieder jaar enten,maar wou nu ieder half jaar,is dat inderdaad ook beter?

en met de wormenkuren,ik gaf ze eerst elk half jaar geloof ik (de stal deed dat),maar las erna eens ergens dat je om de drie maanden moet doen?
wat is nu beter?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*



Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:39

Enten is 1x in het jaar.
Wormenkuur is het beste 4x in het jaar (dacht ik) Die van ons krijgen ze om de maand, dus 6x in het jaar. Waarvan 5x de goedkoopste (dus niet altijd hetzelfde merk) en 1x de duurste tegen de meeste soorten wormpjes.

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:45

Ik laat mijn paard 2 X per jaar enten. De werkzame stoffen van de entingnen zijn volgens mij hooguit 8 maanden werkzaam. Daarom enten we 2 x per jaar. Volgens mij is het ook verplicht om 2 x per jaar te enten als je wedstrijden rijdt.
Een wormenspuit geef ik elke 8 weken. Er zijn ook wormenspuiten die je maar 4 keer per jaar hoeft te geven.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:48

Enten hoeft maar 1x in het jaar als je wedstrijden rijd.


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 17:58

sowieso allemaal bedankt voor de reactie's! Lachen

en vonnie84,super bedankt voor de links!
ik vond ze maar niet Haha!

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 18:06

Ik verveelde me even, dus vandaar. (heb je weer geluk Knipoog )

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 18:10

Vonnie84 schreef:
Ik verveelde me even, dus vandaar. (heb je weer geluk Knipoog )


Haha!

mijn dierenarts komt morgen,en die had ik net dus even snel erover gebeld,omdat morgen half jaartje geleden is dat ze entings had gehad,anders kon hij meteen weer enten,maar hoefde niet,hoefde maar een keer per jaar.
rhino konden we wel doen,maar dat moesten we dan gaan opbouwen,en de verhalen die ik ervoer heb gehoord doe ik het liever niet Haha!

wormenkuur kon ik beste om 8 weken geven,zou die me morgen even schema van geven Lachen

dus dit toppic mag eventueel gesloten worden Haha!

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

luuntje

Berichten: 13927
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 18:41

Ontwormen doe ik in de zomer 1x per 6 weken en in de winter 1x per 8 weken.
Een enting is 11 maanden geldig. Dus binnen een jaar moet je opnieuw laten enten.

[o]

prompter

Berichten: 10914
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 18:46

Enten doen wij twee keer per jaar (is vanuit onze sportbond ook verplicht), ontwormen doe ik ze elke 8 weken, het hele jaar door.

Extremely rare and Beyond Compare

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 10:22

Gezien de vele topics over dit onderwerp, waar ook al een hele rij links van is gevonden Lachen gaat dit topic op slot.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 6 bezoekers