Verhaal (heb nog geen titel)

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Moet ik doorgaan?

Ja zeker!
2 (66%)
Nee, liever niet!
1 (33%)
Mag wel..
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 3


paardensuper

Berichten: 375
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Almelo

Verhaal (heb nog geen titel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 19:52

Hoi, ik heb een verhaal gemaakt.. Nou ja.. Ben nog niet klaar.. Tong uitsteken


Een miesje, een meisje alleen in een hoekje. Een meisje, helemaal alleen. Alleen met haar hoofd leunend op haar armen, huilend. De tranen stromen over haar wangen. Alle mascara die uitgelopen is, haar make-up vermengd met de ijskoude kille tranen. ''Waarom, verdien ik dit? Waarom?'' schreeuwde ze. Ze begon op alles te slaan tot de lijst van haar moeder's foto brak. Ze keek geschrokken en begon nog harder te huilen. Haar moeder was vorig jaar dood gegaan aan een vreselijk ongeluk, ze was erbij geweest. Ze zag nog altijd de beelden voor haar ogen. Ze ging op bed liggen, op haar buik. Ze kon haar tranen niet bedwingen. ''Cynthia! Niet huilen je hebt het beter dan andere kinderen!!'' schreeuwde haar vader. ''Maar vader, mag ik dan nooit huilen?'' vroeg ze snikkend. ''Je houdt je mond begrepen?'' zei haar vader iets rustiger. ''Je bent vreselijk!'' schreeuwde Cynthia, maar daar had ze al meteen spijt van. Ze wist wat er nu ging gebeuren. ''Je bent een nachtmerrie voor elk ouder!'' schreeuwde hij en toen gebeurde het, hij sloeg haar keihard. Ze krijste van pijn. Ze begon te huilen van pijn, nu niet omdat het haar van binnen pijn deed, maar de woede die ze voelde voor haar vader en als hij slaat. Ze zakte in en viel flauw. Haar vader schold nog iets en liep toen kwaad naar beneden. Tring! Daar ging de wekker. Cynthia werd wakker nog steeds slap. Ze stond op en kleedde haar aan, deed make-up op. Voor de weg ging keek ze nog even in de spiegel naar haar wang waar haar vader de dag ervoor geslagen had. En toen vertrok ze. Ze pakte haar rugzak met schoolboeken erin en liep over straat. Allerlei gevoelens gingen door haar hoofd. Haar moeder was dood, haar vader was vreselijk, op school schold iedereen haar uit. Ze had niet veel tijd meer om na te denken. Ze stond voor een groot schoolgebouw. Ze stapte het schoolplein op en werd meteen omsingeld door allemaal scheldwoorden.

In het begin van een meisje en dan weer een meisje vidnt ik niet mooi.. Maar ik kon geen nader beging maken.. Verward Tips en commentaar is altijd welkom! OK dan!

Iedereen, noem mij LAURA!!! Tong uitsteken


cooper

Berichten: 4475
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:25

Kvind hem niet goed! sorry
je gebruikt verkeerde zinnen.In het begin zeg je dat ze alleen is en dan ineens word ze geslagen en daarna staat ze op school.
Beetje meer uitleg geven! bewerk het eens en zet het dan eens terug!

Ik ben gewoon lekker mezelf,
bevalt jou dat niet?
Jammer dan.

paardensuper

Berichten: 375
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 16:53

Bedankt voor de tips! Ik zal het gaan veranderen!! Schijnheilig Lachen

Iedereen, noem mij LAURA!!! Tong uitsteken

Leo

Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:20

Geen alinea's inderdaad, dat stoort. Bovendien vind ik de manier van schrijven niet zo. Het is verwarrend en niet nieuwsgierigmakend.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:36

Citaat:
Haar moeder was vorig jaar dood gegaan aan een vreselijk ongeluk, ze was erbij geweest.


deze zin klopt niet. Beter is (vind ik) "Haar moeder was vorig jaar omgekomen bij een vreselijk ongeluk, ze was erbij geweest. "

Citaat:
Ze zakte in en viel flauw. Haar vader schold nog iets en liep toen kwaad naar beneden. Tring! Daar ging de wekker. Cynthia werd wakker nog steeds slap.


Deze snap ik niet Verward Het ene moment loopt haar vader nog kwaad naar beneden, en dan gaat opeens de wekker.

[o]

paardensuper

Berichten: 375
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 19:24

Ja, sorry.. Ik ga helemaal overnieuw beginnen!! Lachen Michien dat het dan wel mooier is.. Schijnheilig

Iedereen, noem mij LAURA!!! Tong uitsteken

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:29

Het gaat me te snel allemaal, je gebruikt niet echt mooie zinnen. En in het begin dacht ik dat het om een verhaal ging uit 'vroeger', en ineens had ze make-up. Misschien dat dat te verhelpen is

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:45

verootjoo schreef:
Deze snap ik niet Verward Het ene moment loopt haar vader nog kwaad naar beneden, en dan gaat opeens de wekker.


En daar komen alinea's van pas! Ik snap 'm op zich wel, maar het zou duidelijker zijn als die 'tring' dus in een nieuwe alinea staat. Lachen Veel succes! OK dan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker