Springen zonder handen!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Springen zonder handen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 01:01

Vandaag reed ik eens mee in de pony springles. Toch een voordeel zo'n pony. Kan ik ook in de ponyspringles. We hebben geen paardenspringles. Wel voor pension paarden maar die is tijdelijk of voorgoed gestopt. Verward

Dus ik in de les. Wel weer heel vreemd om op mijn andere zadel te rijden. Zo voelt Karan heel anders aan. Stuk breder.

Eerst wat verlichte zit in galop. Ik kon merken dat ik de oudste was. Jeetje na een paar rondjes was ik echt moe. En die jonge meiden galoppeerde vrolijk verder. Karan vond het wel leuk geloof ik. Twee keer bijna onderuit gegaan. Maar wel heel leuk.

Daarna wat cavaletti lopen. Deze les is niet echt een springles. Meer een dressuurles met balkjes. Dus de hoogte is niet echt hoog. Ik denk 50 cm ofzo.

Toen wat in uitjes gedaan. Eerst twee. Toen de teugels in de knoop en weer het lijntje. Toen handen op de rug, handen in de nek etc. Dit alles tot vier stijltjes. Was erg leuk. Ook springen zonder handen en zonder beugels. Ik dacht nog bij mezelf "waar ben ik aan begonnen?" maar Karan deed het prima en dus kreeg ik vanzelf meer vertrouwen.

Er deed een hele jonge fjord mee. En die scoorde het beste. Met andere woorden, hij had ze er steeds alle vier af. We moesten wel erg lachen.

Het is toch wel leuk om met zo'n jonge groep te rijden. Ten eerste zijn ze veel anders aan het paardrijden. En je kunt toch ook wel erg lachen met ze! Ik had trouwens maar een keer een balkje eraf!

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 01:46

Ik hoop dat je je handen en beugels uiteindelijk wel weer terug gekregen hebt ! Lachen
Nu begrijp ik ook eindelijk wat mensen bedoelen met "losse handjes" Haha!

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 05:34

Pfoe ik doe het je niet na, vroeger deed ik ook zo alles, zonder zadel, zonder handen etc, maar nu? Ik denk dat je een goede band met je paard moet hebben en zeker weten dat hij springt.

Volgende keer weer?

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 09:41

Altijd leuk zo'n ervaring Haha!
Ik zou het je ook niet nadoen Tong uitsteken

Rona, Linanda en Oackly

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:39

Leuk he zo'n les! Zo hebben wij ook wel eens springles gehad toen de paardenspringles er nog was, echt heel erg gaaf om te doen, en je leert er goed van zitten en je evenwicht te verdelen.

Super Haha!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:16

Leuk he!
Ik kan me nog van vroeger in de manegeles herinneren dat we de teugels niet eens vast mochten houden als we gingen springen, eerst maar eens leren om netjes mee te gaan en dat was niet gauw goed genoeg.
En die pony's gingen er braaf allemaal overheen met die klutsende koters op hun rug OK dan!

Ik heb nog wel eens de neiging om m'n teugels los te laten en m'n armen opzij te doen met springen, maar helaas is paard daar niet safe genoeg voor, die schrikt zich waarschijnlijk een hoedje als ik dat doe Haha!

Nulla tenaci invia est via

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:43

haha grappige ervaring!! Jij liever als ik!

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016


Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:51

ik las de tiltel en dacht: springen zonder handen, springen zonder tanden
wel gein om zoiets te doen

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Sooff
Berichten: 2987
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:25

Leuk he, zo'n les? Tong uitsteken Dat doen wij ook best vaak, met een knoop in de teugels en losse handen over balkjes lopen! Das echt leuk! Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Sooff op 22-09-04 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, DemiSisa, StefanieT en 47 bezoekers