Kan ze zwanger zijn?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Kan ze zwanger zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 16:11

Een paar dagen geleden vertelde een vriendin van mij dat ze het met haar vriend had gedaan.
Ze is niet aan de pil en hebben ook geen condoom gebruikt toen
Heel erg dom natuurlijk.... dat vind ze zelf ook!
Maar ze is nu hartstikke bang dat ze zwanger is.... ze denkt alleen wel dat het haast niet kan omdat ze bijna ongesteld moet worden.

Maar het kan toch altijd ?
Ze wil nog geen test laten doen.

Weten jullie misschien hoe ik haar kan helpen?

Ik heb trouwens wel gevragen aan haar of ik het hier mocht plaatsen hoor Knipoog

(ik weet niet of het hier op de goede plaats staat....)
Liefs sun

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:15

Dat het niet slim is zal ze zelf ook wel weten dus zal ik dat commentaar maar voor me houden.

Er is kans dat ze zwanger is, maar hoeft niet zo te zijn.
Test lijkt me toch het enige dat uitsluitsel kan geven; we kunnen hier op bokt je niet vertellen of ze nou wel of niet zwanger is.

Toch even testje halen dus.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:16

Beetje dom... ze zou sowieso een test kunnen doen. Als ze echter binnen korte tijd echt ongesteld wordt, dan is de kans klein dat ze zwanger is, maar zeg nooit nooit.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:16

oke tijdens de menstruatie periode met pil en condoom , volgens de testen niet zwanger , nog 4 maanden lang "gewoon"ongesteld
hij is nu 6 jr oud

dus zonder pil condoom bijna ongesteld (wat volgens mij de meest vruchtbare periode is )

mwah ze zou denk ik wel s zwanger kunnen zijn ja , en misschien heeeft ze geluk en is ze het niet

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:17

Beetje dom om dat achteraf te bedenken....
Een test is gewoon bij de de drogist te koop, waarom zo in de stress zitten als dat niet hoeft?

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:18

het kan ja..
ze zal het weten als ze ongesteld wordt of niet, en dat is toch al snel
ik zou tot dan afwachten en dan misschien alsnog een test als ze het niet vertrouwd.

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:21

Zou ook niet langer stressen.
Je hoeft een test niet te "laten" doen, maar kan je gewoon bij de drogist kopen idd. Ligt gewoon in de vakken, dus je hoeft er niet eens naar te vragen Haha!

Als jij die nou even voor haar haalt, zij gaat even naar de wc met het staafje, dan ben je over een uurtje van het probleem af (of niet natuurlijk, maar daar gaan we niet vanuit natuurlijk...)

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:23

Het kan idd. Eisprong kan net wat later vallen, eitje kan dag goed blijven enz. Toch echt testen! Jammer trouwens dat ze te laat is voor een morning after pil.

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:26

het kan inderdaad.
als ze echt niet naar de drogist durft voor een test kan je ze ook nog online bestellen volgens mij, maar ik zou haar zeker aanraden om even een test te doen.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:26

Kieffertje schreef:
Het kan idd. Eisprong kan net wat later vallen, eitje kan dag goed blijven enz. Toch echt testen! Jammer trouwens dat ze te laat is voor een morning after pil.


daar heb je een goed punt , jammer dat ze daar zelf de dag erna niet aan heeft gedacht

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:40

Meteen een test doen. Ze gaat zich zelf nu opvreten en dan blijft door haar gestress de menstruatie toch uit.
Heb je meteen zekerheid Lachen

Lady_Promiss

Berichten: 712
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Havelterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:49

nickyu schreef:
oke tijdens de menstruatie periode met pil en condoom , volgens de testen niet zwanger , nog 4 maanden lang "gewoon"ongesteld
hij is nu 6 jr oud

dus zonder pil condoom bijna ongesteld (wat volgens mij de meest vruchtbare periode is )

mwah ze zou denk ik wel s zwanger kunnen zijn ja , en misschien heeeft ze geluk en is ze het niet


ligt het aan mij of missen er in dit stukje heel wat of-jes , of punten of comma's want snap er dus helemaal niks van.

maar goed ik zal dus ook gewoon laten testen dan ben je iniedergeval van die onzekerheid af.

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:57

Idd mogelijk.

Wat Charlotte zegt is zeker waar; als ze nu geen test doet blijft ze stressen en met stress kan menstruatie uitgesteld worden.

Gewoon even een testje doen dus Lachen Hopen op het beste en de volgende keer verstandiger.

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:11

Lady_Promiss schreef:
ligt het aan mij of missen er in dit stukje heel wat of-jes , of punten of comma's want snap er dus helemaal niks van


Het ligt aan jou Knipoog .

Gewoon even naar de drogist gaan en een test halen. Dan weet ze waar ze aan toe is (er vanuit gaande dat de test het goed weer geeft). Bij twijfel even richting huisarts!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:16

Gewoon even een zwangerschapstestje halen bij de apotheek en als ze daar is, dan kan ze meteen een portie verstand en verantwoordelijkheids gevoel inslaan. Kennelijk mist ze een beetje

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 17:17

Ja maar als je zo'n test doet moet er toch een week ofzo tussen zitten?
Mijn moeder zegt dat ze het het beste kan doen op de eerste dag dat ze ongesteld moet worden.

Ik wil best zo'n test voor d'r gaan halen als ze dat zelf niet durft...
Ze vroeg aan mij of ik de antwoorden van hier uit wilde printen en aan haar wou laten zien dus morgen krijgt ze alles te lezen.

Bedankt voor de reacties!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:18

sunshine schreef:
Ja maar als je zo'n test doet moet er toch een week ofzo tussen zitten?
Mijn moeder zegt dat ze het het beste kan doen op de eerste dag dat ze ongesteld moet worden.

Ik wil best zo'n test voor d'r gaan halen als ze dat zelf niet durft...
Ze vroeg aan mij of ik de antwoorden van hier uit wilde printen en aan haar wou laten zien dus morgen krijgt ze alles te lezen.

Bedankt voor de reacties!!



Die test die werkt meteen. Daar hoef je niet mee te wachten. Vroeger wel, nu niet meer.

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:20

Zou toch maar een test gaan halen maar denk eraan dat is niet voor 100% betrouwbaar. Ik had 2 testen gedaan en was volgens de testen niet zwanger. Toen ik toch maar bloed ging laten trekken bleek ik al 9 weken zwanger! Bij mij werkten die testen dus blijkbaar niet goed.

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:26

Geloof dat je JUIST de week voor je menstruatie de meeste kans loopt zwanger te raken toch? Want op het moment dat je lichaam doorheeft 'hé, het eitje is niet bevrucht' wordt je ongesteld. Hangt er dan maar net vanaf wanneer de eisprong is geweest. Geloof dat het eitje iets van 2 dagen 'goed' blijft, sperma zelf iets langer, dus als er een overlap is van die dagen heeft ze een probleem.

Heel snel een test gaan halen of een afspraak maken bij de huisarts!

Fiej

Berichten: 2928
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Deurne (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:29

Remember schreef:
Geloof dat je JUIST de week voor je menstruatie de meeste kans loopt zwanger te raken toch? Want op het moment dat je lichaam doorheeft 'hé, het eitje is niet bevrucht' wordt je ongesteld. Hangt er dan maar net vanaf wanneer de eisprong is geweest. Geloof dat het eitje iets van 2 dagen 'goed' blijft, sperma zelf iets langer, dus als er een overlap is van die dagen heeft ze een probleem.

Heel snel een test gaan halen of een afspraak maken bij de huisarts!



ik heb steeds geleerd 14 dagen Scheve mond Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:38

sofiekexxx schreef:
ik heb steeds geleerd 14 dagen Scheve mond Tong uitsteken


Ik ook, maar er is heel veel spelingsruimte. Zeker jammer dat ze er ook al niet aan gedacht heeft om de volgende dag de morning-afterpil te halen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:41

Wat Remember zegt klopt idd niet, maar het is sowieso erg tricky.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:19

Ik zeg hetzelfde als de rest: Snel een testje halen bij de apotheek. Dan weet je het meteen. het heeft weinig zin om langer te wachten, je zit je alleen maar op te vreten van de stress. Mocht je zo'n zelftest om een of andere reden niet vertrouwen, kan je daarna altijd nog naar de dokter gaan om een test te laten doen. Die heeft geheimhoudingsplicht en zal en mag er dus met niemand anders over praten. Zowiezo zal je hem/haar nog nodig hebben mocht je toch zwanger zijn, wat ik niet hoop voor je.

Moet er toch even bij vermelden dat ik het ontiegelijk DOM van je vind om zonder voorbehoedsmiddelen met iemand naar bed te gaan. Toen had je al kunnen weten hoe erg je nu in de stress zit. Dom dom dom. Nooit meer doen dus

Sterkte!!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:22

Immanitas schreef:
het kan ja..
ze zal het weten als ze ongesteld wordt of niet, en dat is toch al snel
ik zou tot dan afwachten en dan misschien alsnog een test als ze het niet vertrouwd.


Als ze zit te stressen dan heeft ze dikke kans dat die menstruatie uitblijft... Gewoon een test halen dus.

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:25

test kan pas als je overtijd ben OF op de zelfde dag van je uitgebleven menstruatie