Paard schopt hond knock-out

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Paard schopt hond knock-out

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 13:40

Fijne hondenbezitter weer die doorliep zonder zich om de amazone te bekommeren. Hopenlijk heeft het paard er geen verwondingen aan overgehouden.

Bron: Het Noordhollands Dagblad
http://www.nhd.nl/Index/0,4731,,00.html ... %2C00.html

Paard schopt hond knock-out

WIJK AAN ZEE-Een hond uit Wijk aan Zee zal zich de aanval op benen van een paard nog lang heugen. Het paard trapte terug en raakte de hond zodanig dat deze buiten westen raakte.

Het incident deed zich afgelopen zondag voor, maar de eigenaresse van het paard meldde zich pas maandag bij de politie om aangifte te doen.

Rond half vijf zondagmiddag viel de (pitbullachtige) hond het paard aan bij de strandopgang van Heliomare. De hond beet het paard daarbij diverse keren.

Bij de laatste keer sloeg het paard terug en raakte de hond daarbij zo hard, dat de hond knock-out ging.

De eigenaar nam de hond mee en bekommerde zich verder niet om het paard en zijn amazone.

Ariebombarie

Berichten: 10924
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: AMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:42

honden die los lopen waar ze het niet mogen, verschrikkelijk! zeker als het in een gebied is waar veel mensen en andere dieren komen!

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 13:43

Helemaal mee eens, zeker als ze ook nog eens niet luisteren.
Als het inderdaad een pitbull-achtige hond is geweest zal de eigenaar inderdaad wel haast gehad hebben om weg te komen. Hij liep namelijk dikke kans dat zijn hond in beslag genomen werd!

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:44

Ik kan hier zo over de zeik van raken..........Ik rij dagenlijks over het strand en heb mijn paard intussen geleerd om de hond op te jagen als de hond niet naar de baas luistert.

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:44

tsssssssss
leer je hond toch eens wat basis dingen, zoals komen als je hem roept, zitten en blijven

en vooral pittbulls! ik vind het leuke honden, maar vooral die moet je strak opvoeden! (alle honden trouwens)

waarom heeft ze trouwens zolaat aangifte gedaan?

Boos!

tsss, kan me hier echt kwaad om maken, er hadden nog grotere ongelukken kunnen gebeuren (paard gaat op hol, ergere verwondingen, trapt die hond dood ofzo)

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:48

Deze had ik al naar Heike laten sturen voor op het nieuwsforum... vreselijk zulke hondeneigenaars!!! Als je hond bijt dan dien je hem/haar imo gewoon aangelijnd (en gemuilkorft) te houden... Boos! Ik hoop maar dat het paard er niet al te ernstige verwondingen aan over heeft gehouden...

@ Gentille, aangezien het voorval op zondag rond 17:00 gebeurde neem ik aan dat de eigenaresse van het paard zich die dag om haar paard bekommert heeft. Wellicht heeft ze ook op de DA moeten wachten... Een dag later aangifte doen vind ik persoonlijk trouwens niet veel later, in dit geval zelfs eerder logisch.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:52

Idd vreselijk irritant ook als er van die honden naar je toegerend komen als je aan het rijden bent! Ben altijd blij als mijn verzorgpony erbij is, die gooit haar oren plat in haar nek en trapt als tie te dichtbij komt, en gelijk heeft ze! Ik waarschuw mensen ook altijd, pas op ze kunnen trappen!!

Als een hond niks doet of fatsoenlijk luisterd is het geen probleem maar dit vind ik echt belachelijk Boos!

Ariebombarie

Berichten: 10924
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: AMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:09

ThePast03 schreef:
Helemaal mee eens, zeker als ze ook nog eens niet luisteren.
Als het inderdaad een pitbull-achtige hond is geweest zal de eigenaar inderdaad wel haast gehad hebben om weg te komen. Hij liep namelijk dikke kans dat zijn hond in beslag genomen werd!


of verplicht af laten maken... is ook een risicohond trouwens, die moeten toch gemuilkofd zijn? (niet dat dat zo fijn is voor die hondjes, maar dan moeten ze maar neit bijten! puh!)

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 14:11

MissArianne schreef:
of verplicht af laten maken... is ook een risicohond trouwens, die moeten toch gemuilkofd zijn? (niet dat dat zo fijn is voor die hondjes, maar dan moeten ze maar neit bijten! puh!)


Als het een pitbull-achtige zonder FCI stamboom is wordt hij in beslag genomen. Die zijn namelijk verboden.

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:59

Ik hoop dat de eigenaar van de hond wordt gepakt en flink wat problemen krijgt... Maar wat hierboven gezetgt wordt kan idd wel goed waar zijn: Een pitbull achtige hond zonder papieren, logisch dat die er snel vandoor ging met z'n hond!

Achterlijk zulke mensen... JE hebt ook zat honde bezitters die gaan lachen als ze een paard zo over de zeik laten gaan, en dan als er wordt uitgetrapt en de hond wordt geraakt 3x raden wie er alles over zich heen krijgt (en nee, dit is lang niet bij alle hondebezittes zo natuurlijk!!)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 15:13

In dit geval had de hond verdiend om een trap te krijgen dat hij het niet meer na kon vertellen.
Maar misschien is dit een les geweest voor de hondeeigenaar dat hij in het vervolg zijn hond beter onder appel moet hebben (als de hond het al overleefd heeft)

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 15:22

af en toe zijn honden zó vervelend als je op een paard zit!
laatst was ik met piaffe een buitenrit aan het maken, loopt daar zo'n vrouw met haar hond (soort rottweiler) en die hond blaffen en grommen en zo in een soort van jachthouding dreigen naar pipi..
ik blij dat pipi driehonderd procent bomvast is en niet op of om keek en gewoon doorsjokte! (ben als de dood voor van die honden)
en die bazin van die hond stond er maar zo'n beetje bij te kijken, niks niet hond aan de lijn ofzo..

heeft het paard er eigenlijk ook nog iets aan overgehouden?
ik bedoel, is daar nog iets over bekend? of het ernstig was ofzo?

Mimi

Berichten: 110
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Noord-Holland Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 15:24

Ah zielig, voor allebei. Maar sommige honden ook!!!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 15:41

ów ik heb daar zo'hekel aan he.

Laatst was ik met Fleury en Skip bij een meertje, waren mensen met een groep honden, en eentje wilde niet komen, die bleef maar de hele tijd terug het water in rennen terwijl ze naar de auto moesten. Tot hij op een gegeven moment allemaal bij Skip haar achterbenen ging snuffelen, en skip daar nerveus van werd, ze is er niet ECHt bang van, maar leuk vind ze ze ook niet. dus ik probeer die hond een beetje weg te jagen. zegt die vrouw heel verontwaardigd, "Hij doet toch niks." Ik: 'Nee maar skip is er wel bang van." en toen zei zij van: "Jah maar daar kan ik toch niks aan doen." En zei toen niks meer... ik had echt zoiets van TUURLIjk kun je daar wel iets aan doen, je kunt zorgen dat je hond naar je luisterd als je hem roept, ik had na 3 keer roepen Balou al lang op zijn flikker gegeven, maar zij liet der hond lekker der gang gaan, en het was anders wel voor de bestwil van de hond, want een paard dat niet kan vluchten zal gaan trappen en anders was haar hond misschien ook wel knockout geweest.,...

echt waar SOMMIGE mensen Verward

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 15:53

Is het niet zo dat honden nu het geen zomer meer is, gewoon los mogen lopen? Tuurlijk moeten ze dan wel luisteren, maar helaas heb je ook honden niet altijd in de hand net zo goed als paarden vind ik persoonlijk.
En dat het een pittbull is wil al helemaal niets zeggen over stereotypes gesproken..

Hopelijk heeft het paard niets, net zo goed als de hond ben ik eerlijk gezegd van mening.

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 15:55

owhn wasdat zondag
ik dacht zaterdag
tja ik vind gewoon dat je een hond moet opvoeden
net zoals je een kind of een paard moet opvoeden,

Fiej

Berichten: 2928
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Deurne (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:02

ah erg!

Ik weet dat als mijn hond een paard ziet hij er naartoe loopt. Hij blijft wel weg van de benen. maar de ruiter en het paard vinden dat ook niet echt alles. dus als ik merk dat er een paard komt roep ik hem bij me en maak ik hem vast of wacht ik tot het paard voorbij is. Moest er nu toch een zijn onverwacht gelukkig kent rosco zijn commando "af" (liggen dus Tong uitsteken ) héél goed en kan ik dat gebruiken als noodstop Haha!

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:05

Mijn vorige verzorgpaard heeft ook wel eens een hond knockout getrapt. Eigenaar van de hond bood ook de excusus aan voor het gedrag van de hond. Paard was het gewoon zat en heeft een trap gegeven. Eigenaresse heeft nog wel even gewacht om te kijken of alles goed was met de hond. Maar het was de schuld van de hond/zijn baas. Eigenlijk van de baas, want een hond moet gewoon aangelijnd blijven als hij niet luistert.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:06

Charlotte schreef:
Is het niet zo dat honden nu het geen zomer meer is, gewoon los mogen lopen? Tuurlijk moeten ze dan wel luisteren, maar helaas heb je ook honden niet altijd in de hand net zo goed als paarden vind ik persoonlijk.
En dat het een pittbull is wil al helemaal niets zeggen over stereotypes gesproken..

Hopelijk heeft het paard niets, net zo goed als de hond ben ik eerlijk gezegd van mening.

Klopt, honden mogen weer los en ruiters mogen weer op alle tijden op het strand.

Tuurlijk heb je je hond niet altijd in de hand en zo hebben ruiters hun paard ook niet altijd in de hand.

Dat het een pitbull is dat maakt niet uit, het had ook een ander hond kunnen zijn. Maar wel typerend dat de eigenaar van de hond zich niet om ruiter en paard bekommerde. Dan vraag ik me toch af, waar is die eigenaar zo bang voor? Wil ie geen gegevens uitwisselen? Bang voor de dierenbescherming of politie? Want als het idd. een pitbull is zonder papieren dan heeft de eigenaar een probleem. Terwijl die honden soms geen vlieg kwaad doen.

Useful

Berichten: 1483
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Middelburg & Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:11

Het klinkt misschien wel hard maar eigen schuld dikke bult

Mijn mening or..! overigens vind ik het wel zielig voor het hondje.. maar het is niet anders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:28

MissArianne schreef:
honden die los lopen waar ze het niet mogen, verschrikkelijk! zeker als het in een gebied is waar veel mensen en andere dieren komen!


Ik heb totaal geen problemen met los lopende honden, vind het juist lekker voor ze als ze lekker rond kunnen rennen. Waar ik wel een hekel aan heb ik onopgevoede honden, die dus niet naar hun baasje/bazinnetje luisteren.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:33

Wat vreselijk! Arme amazone en arm paard...

De hond van een vriendin van mij sprong eens tegen m`n pony op. Zo`n niet-luisterend beest was dat. Ik heb hem een lel met m`n zweep gegeven. Niet zo aardig van me, maar als hij dat bij m`n drachtige merrie had gedaan was de gort gaar geweest. Moet er niet aan denken!

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 18:03

ThePast03 schreef:
Rond half vijf zondagmiddag viel de (pitbullachtige) hond het paard aan bij de strandopgang van Heliomare. De hond beet het paard daarbij diverse keren.


En als het en labrador geweest was, hadden we hier nooit wat van gehoort Boos!
Sorry, hier erger ik me dood aan... Alleen omdat het een pittbullachtige hond is wordt het in de krant gezet..
Wandel ik straks in het bos, zie ik allerlei mensen de bosjes induiken voor mijn zogenaamde pittbullachtige honden. Het feit dat ze aan de riem zitten zal ook niet helpen, denkt iedereen al helemaal dat ze alles wat los en vast zit aanvallen (terwijl het gewoon komt dat die twee van mij oostindisch doof worden buiten de deur Nagelbijten / Gniffelen )

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 18:09

Missy schreef:
Sorry, hier erger ik me dood aan... Alleen omdat het een pittbullachtige hond is wordt het in de krant gezet..


Daar heb je gelijk in, maar het feit blijft wel dat veel ongure types graag een 'vechthond' willen om die verkeerd af te richten, zodat zo iemand zich beschermd voelt. Dat kan zo`n beestje natuurlijk niet helpen, daarom is het idd vervelend voor de goede pitbul-baasjes dat dit in de media onder de aandacht wordt gebracht.

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 18:27

Daarom neem ik altijd een lange zweep mee als ik ga buitenrijden... Bij ons in de buurt loopt een herder, die komt dan van het erf afgerend en gaat achter je paard aan! En proberen te bijten dat kreng! Nou als ik erbij kan...