Dagje bij dressuurstal van Baalen (met fotos)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Dagje bij dressuurstal van Baalen (met fotos)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 13:42

Het is al weer een tijdje geleden, maar een paar maanden terug heb ik deze prijsvraag gewonnen. Viel zowat van mijn stoel toen ik het las, en heb het drie keer moeten lezen, maar het stond er echt! Mijn naam, vlak onder "En de hoofdprijs..."

Wauw.

Na wat heen en weer gemail, omdat ik niet op die datum kon Bloos en natuurlijk na de Olympische Spelen was het gisteren dan toch echt zover. Ik mocht naar dressuurstal van Baalen toe, en zou dan les krijgen van Coby!

Wow.

Ja, daar wordt je wel een beetje stil van, als je met je 5 jarige ruintje net een beetje mee kan komen in de B Lachen En dan tussen al dat dressuur geweld. Gelukkig had ik niet veel tijd gehad om me er echt zorgen over te maken, want ik had zondag eerst nog even een wedstrijd, die best lekker ging.

Maar goed, gelukkig was een stalgenoot bereid om me te rijden, dus Solon, mijn paard, mocht ook nog mee. Woohoo...

Gister om 6 uur liep mijn wekkertje af na een erg stormachtige nacht, waarin ik me meerdere malen heb afgevraagd of het te hard zou waaien om met de trailer op pad te gaan... Volgens mijn stalgenoot viel dat allemaal mee, dus net voor achten stond mijn paard op de trailer en dat was ook wel weer heel fijn, want het was toch al weer meer dan een jaar geleden dat hij voor het laatste op de trailer heeft gestaan.

Nog even in de file gestaan, maar we waren ruim op tijd aanwezig in Brakel. Daar werden we opgevangen door Minouk, die ons al snel aan de koffie zette met koek, chocola, en weet ik het allemaal... Solon kon ik in een box zetten, wat helemaal super was. Hij was, uhm, ietwat onder de indruk van de vreemde omgeving en was in korte tijd in een snorkelend monster veranderd. Dus maar met een netje in die box gezet en met rust gelaten.

De koffie was erg lekker en ik werd eindelijk echt een beetje wakker (ik ben niet zo goed in vroeg opstaan). Belinda van Imperial Riding kwam er ook nog bij en met zijn allen hebben we even zitten kijken hoe Coby, Marlies en Wilmer Lanning aan het trainen waren. Marlies en Wilmer waren met Laurentier bezig en die was het er allemaal niet zo erg mee eens. Ik vond het stiekem wel leuk om eens te zien dat het bij die top ruiters dus ook echt niet allemaal vanzelf gaat. Wat was die aan het draken zeg...

Daarna kregen we een rondleiding door de stallen en hebben we natuurlijk onder andere Idocus gezien. En die is in het echt op stal helemaal niet zo groot als die op TV lijkt. Wel heel knap en vriendelijk natuurlijk. Riant deed zijn naam eer aan, want die lag Riant in zijn box op een beetje hooi te knabbelen... En Power and Paint! Wat een kanjer is dat zeg.

Toen maar weer aan de koffie gegaan, met cake de Coby nog kwam brengen! En nog meer training en paarden gekeken. De cake zag er kennelijk ook van binnen de bak erg lekker uit, want Coby kwam even zeggen dat Wilmer ook heeeeeel graag een plakje cake wou. Durfde die zeker zelf niet te vragen? Knipoog

Vervolgens kreeg ik van Belinda nog een heeel mooi Imperial Riding shabrak, die ik dus gelijk maar onder mijn zadel heb gelegd. Ik heb Solon eerst maar even aan de longeerlijn gezet, omdat ik niet altijd in kan schatten hoe hij op dingen reageerd. Kennelijk waren de box en hooi goed bevallen, want hij was echt zo mak als een lammetje! Toen maar opgezadeld en netjes gebandageerd.

Afbeelding

Op weg naar de bak was hij toch wel weer aardig aan het snorkelen en toen we stilstonden om even onder de Imperial Riding vlag te poseren leek hij wel zo een 20 centimeter groter. Snorkelmonster!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nee, ik ben niet zwanger Haha!


Nog even buiten de bak staan kijken met Solon, terwijl Coby aan het rijden was en hem in duidelijke worden verteld dat als hij later groot was, hij ook zo moest gaan lopen. Solon liet even duidelijk merken dat het wat hem betreft allemaal een eitje is...

Afbeelding

Toen heb ik hem mee naar binnen genomen en heb even aan de hand gestapt met hem om hem even alles te laten zien. Wat een prachtige binnenbak! Superbodem natuurlijk, maar ook heerlijk licht en fris, met ingebouwde radio!

Afbeelding

Coby zag hem toen eigenlijk pas voor de eerste keer en vond hem er erg goed uitzien! Helemaal geen E pony meer (ik heb hem 2.5 jaar geleden als E pony gekocht van Marktplaats Knipoog ) en ik vond eigenlijk zelf ook wel dat hij er erg knap uitzag.

Even op de foto met Coby. Ik ben helaas even vergeten welk paard dit ook alweer was. Scheve mond

Afbeelding
Afbeelding
Hoezo bijdehand?

En toen uiteindelijk er maar op... Toen gierden de zenuwen me wel even door mijn buik, aangezien hij soms toch echt wel tekeer kan gaan... Maar nee hoor, hij stapte zo weg. Even de spiegels bewonderd, maar nadat ik mijn vertrouwen weer een beetje terug had en hem iets langer durde te laten, begon hij gewoon lekker te briezen en te ontspannen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En dus kon ik ook weer lachen...

Van het rijden zelf heb ik nog even geen fotos, aangezien mijn stalgenoot/chauffeur/groom/manusje van alles toen de video camera bediende, dus hopelijk is de filmwel gelukt (camera begon halverwege te zeuren dat de koppen gereinigd moesten worden Boos! )

Coby vroeg of ik zelf nog problemen had die ik graag aan wou pakken en toen begonnen we. We begonnen eigenlijk gewoon met stappen. Coby legde al snel uit dat ik vriendelijker met mijn hand moest blijven en hem meer de ruimte moest geven om te stappen. Gelijk na haar aanwijzingen begon hij eigenlijk al een stuk ruimer te stappen! In ieder geval een fijn gevoel. Toen gingen we een stukje draven en mijn paardje maakte het gelijk al duidelijk dat hij er zin in had en dat de bodem echt toppie was. Hij was heerlijk voorwaart en ontspannen en super in de hand. Coby gaf aan dat we hem een beetje moesten laten versnellen en terugkomen en nadat hij dat twee keer gedaan had en voor de derde keer op de lange zijde kwam had hij echt zoiets van "Ja maar dat ken ik al!" en hij ging me toch zijn benen wegzetten! Voelde in ieder geval super aan...

Tijdens het rijden kregen we nog super veel complimentjes. Coby vond Solon een erg fijn karakter hebben en noemde hem "werkwillig" en ook erg makkelijk door de hals. Toen ik aangaf dat ik hem voor mijn gevoel erg "lang" reed, zei zij dat dat helemaal niet zo was en dat hij het juist super deed. Dit vond ik vooral erg fijn om te horen, omdat in mijn omgeving iedereen zijn paard al snel te diep, en te ver achter de loodlijn reed. Deze manier is veel meer ontspannen en mijn paard vind het ook veel makkelijker. En het is dus nog goed ook!

Toen de rechtergalop. De overgang vond ze keurig, wat ook wel leuk was om te horen, omdat ikzelf steeds het gevoel heb dat hij heel erg terugkomt in de overgang. Dat valt dus kennelijk ook erg mee. De rechtergalop ging ook super... Ik moest hem een iets hoger temper rijden dan ik normaal doe, meer richting middengalop, waardoor hij meer sprong kreeg. En dan van daar uit weer wat ronder rijden. In de rechter galop ging dit geloof ik wel redelijk, maar ja, dat is zijn (of mijn?) makkelijke kant... In de linkergalop kreeg ik eerst nog even een bok om mijn oren en dat was op zich niet slecht, want op dat moment verstijf ik dus heel erg (erger dan normaal) en dat is dus echt een probleem wat ik heb. Coby zorgde ervoor dat ik hem bleef rijden en door reed, dus toen bleef het eigenlijk bij die ene bok. We gingen nog wel kamikaze door de bak heen, maar dat ligt dan dus toch grotendeels aan mij. Ik val veel te veel voorover en trek heel erg mijn linkerhak + been op... Ik vraag me af of Coby het snel zat was om bij iedere galopsprong te zeggen dat ik achterover moest zitten... Haha!

Mijn paard was in ieder geval superbraaf... Wilmer was ook in de bak bezig met Silvano en toen zei Coby... Ga jij daar anders maar even op! Eep! Ik heb dus echt in geen twee jaar meer op een ander paard gezeten en dan krijg je even zo een bink in je handen gedrukt (en wat istie groot vergeleken met mijn manneke). Wilmer ging ondertussen met mijn paard aan de haal en die beek dus die linkergalop best te kunnen als ik niet op zijn rug zit. Coby vond hem zelfs een goede galop hebben! Haha!

Afbeelding
Afbeelding
Silvano en ik, met Coby en Solon zijn hoofd op de voorgrond

Afbeelding
Ik zie er maar een beetje benauwd uit

Afbeelding
Hoezo een -beetje-...

Wat een has heb je dan ineens voren en wat een brok spieren! Het was dus de bedoeling dat ik op hem even een goede linkergalop kon voelen, maar dat is op zo een paard nog even makkelijker gezegd dan gedaan. Ik voelde me echt weer ponyruiter! Kreg hem met moeite in galop en de bocht door Bloos En zelfs toen zat ik er nog belabberd op Scheve mond Wel supergaaf natuurlijk, maar wel erg confronterend Haha!

Wilmer vond Solon best een leuk paard, maar mischien zij hij dat alleen maar om aardig te zijn Haha! Ik kreeg nog wel het compliment dat de basis er best goed inzat en dat de stap en draf gewoon goed waren. De galop heeft nog wat werk nodid en ik weet nu wel ongeveer hoe ik dat aan ga pakken. Heel veel oefen, om mee te beginnen.

Toen waren we klaar en ik was echt supertrots op mijn man. Hij was nog erg nat, dus heb ik hem maar aan de hand op het terrein uitgestapt. Zie ik er erg trots uit?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We hebben Solon toen maar even weer terug in zijn box gezet met een pluk hooi en toen bleek de lunch al klaar te staan! Helemaal toppie, want ik had me eigenlijk al een beetje voorbereid op de McDonalds Knipoog Heerlijk zitten eten, terwijl Coby les aan het geven was aan Karin Swart op een prachtige schimmel. Daarna hebben we ook nog even Danielle van Aalderen zien rijden met Pasteur, een hele leuke combinatie.

Daarna zijn we maar richting huis vertrokken. Solon was kennelijk behoorlijk moe, want die was zo rustig op stal. Binnen een minuut stond hij weer op de trailer en rond vieren stond hij nog even lekker op de wei.

Ik moet zeggen dat ik zelf ook bekaf ben, maar ik vond het echt heel erg leuk om te zien hoe het er nu op een professionele dressuurstal aan toe gaat. Er wordt daar echt keihard gewerkt, door iedereen, en dat de hele dag door. Op dresuurstal van Baalen zijn we echt super gastvrij ontvangen, wat natuurlijk echt hardstikke leuk is. Het is altijd spannend om naar mensen toe te gaan waar je stiekem eigenlijk toch echt heel erg tegen op kijkt en dan is het helemaal leuk als je erachter komt dat het eigenlijk ook gewoon hele aardige vriendelijke mensen bezig zijn, die er keihard aan moeten werken om te bereiken wat ze bereikt hebben. Ik heb me geen moment verveeld, verlegen gevoeld, of het idee gehad dat ik "maar een B ruitertje" was (waar ik stiekem toch een beetje tegen op zag).

Ik ben super blij dat ik deze kans gehad heb en merk dat ik hierdoor toch weer een beetje fanatieker geworden ben.. Mischien kunnen we ooit nog eens een clinic of iets derglijks volgen bij Coby, want dat lijkt me echt heel erg leuk. Echt een superdag, dankzij Imperial Riding en Dressuurstal van Baalen!

Europe is our playground


DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:48

Supergaaf!!!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:58

Wat ontzettend leuk, dit verslag Lachen zou zo in de Bit kunnen, leest lekker en mooie foto's :d wel jaloers op je hoor, WAT EEN TOPDAG heb jij gehad!

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:01

Wouw echt geweldig zeg. Klinkt echt super daar en t ziet er erg goed uit daar.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:06

*wow* dat klinkt echt onwijs.....toffff.
Jeetje wat een heerlijke dag heb jij gehad zeg, en wat een prachtige foto's , een mooie herinnering waar je heel veel van hebt geleert.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:09

Zo he wat een leuk verslag! Echt een super dag..

Wat leuk dat je zo gastvrij onthaald bent en dat alles er gewoon aan toe gaat. Lachen
Voor jou ook fijn om te horen dat veel dingen gewoon heel goed gaan. Je kan zeker trots zijn en dat kun je ook wel zien op die ene foto. Haha!
Leuk dat je nog even op een paard van hun mocht rijden..

Norma

Berichten: 215
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:11

Jezus meis, wat een geweldige dag en wat een leuk verslag...!
Zo zie je maar, soms winnen mensen toch echt dit soort prijzen!

The love from your animals is unconditionally!
NIEUW PROFIEL

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:22

Wauw wat supergaaf! Ben een beetje jaloers... Knipoog Echt supertof voor je dat je dit mee hebt mogen maken!

L2 + 0 met de Bolle :) // Eindstand

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:24

wat ontzettend gaaf en mooi voor jou zeg..
wat moet dat een geweldige ervaring voor jou geweest zijn.
en inderdaad soms winnen mensen die het absoluut niet verwachten de mooiste prijzen.
dat dit maar een mooie herinnering mag zijn voor de rest van je leven..super zeg
groetjes esther

NIET DOOR GEWELD EN KRACHT MAAR MET GEDULD EN ZACHT WORD RESULTAAT VERKREGEN......!!!!

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:26

Leuk verslag om te lezen (leest lekker makkelijk door).
Geweldig voor je joh!
Mooie ervaring hoor! En ik zou niet ál te makkelijk denken over die complimenten, ik bedoel: denk niet dat ze dat alleen maar zeiden om jou een hart onder je riem te steken. Ik denk dat mensen op dat niveau écht wel eerlijk tegen je zijn!
Ik hoop idd dat je weer goed gemotiveerd bent geraakt en het nog ver zal schoppen met je leuke paard!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Barb

Berichten: 12079
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:32

wat onwijs gaaf zeg, ik ben jaloers!!

Wees maar trots op de complimentjes die gegeven zijn!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:32

wat een toffe dag zeg.

nobi
Berichten: 38
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:35

wooh wat een mooi paard wor dwel een beetje jaloers!! OK dan! Bloos

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:45

geweldig leuk verslag met al die foto's!!! echt leuk gheschreven.. is leuk om te zien Lachen

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:45

Leuk joh! Zoiets is ontzettend gaaf! geniet er nog maar even van na!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:51

Wat super gaaf!! En ook lekker leerzaam!!
Wat een fijn gevoel moet dat geweest zijn al die complimentjes! OK dan!

Krackie
Berichten: 54
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:54

Leuk voor je zal wel een helleboel geleerd hebben. OK dan! In zo'n super stal OK dan!

Ik hou van jagen !!!!

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 15:37

Leuk verhaal en leuke foto's! Wat een bofkont ben jij Lachen
Enne....wat was nou het antwoord op de prijsvraag? Knipoog

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 15:46

Heel plezant om te lezen en mooie foto's!Je hebt het wel naar je zin gehad daar denk ik.Ben eigenlijk wel een beetje jaloers hoor,dat wil iedere dressuurruiter wel eens doen.

Mimi

Berichten: 110
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Noord-Holland Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 15:57

Prachtige paarden!

Groetjes van Mimi
Ik heb ook een forum gemaakt.
http://members.lycos.nl/doggie7/index.php

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 15:58

gaaf man!! ik wil ook wel zoiets winnen Lachen

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:01

Wow dat klinkt ercht goed! Ik neem aan dat je heel wat hebt opgestoken Lachen Bofkont hoor!

Vandaag even geen achterhaalde quotes

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:03

lijkt me echt een superinteressante dag zeg!! ben niet eens een dressuurruiter maar zou er zo voor tekenen(hoewel,zou ik wel durven? Tong uitsteken )
je paard ziet er in elk geval toppie uit,moet niet onderdoen hoor OK dan!

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:13

zo he wat een leuk verslag en die foto zijn top Haha! je hebt echt een leuke dag gehad zeg Haha!

Happy in me eigen huis met mijn 2 katjes Joris en Lana

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:20

Onwijs leuk verslag! OK dan!
Leuk ook met de foto's er zo tussen.
Wat een kans joh, om 'zo maar effies' bij Coby op stal te kunnen trainen, wow! Ik zie groen van jaloezie Haha! Had erg graag met je willen ruilen! Ben een grote fan van Coby en Marlies!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, DemiSisa, Phonix, Schildpaddd, SUSANNEx, YandexBot en 6 bezoekers