[AR] Zijn jullie die-hard menners?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

[AR] Zijn jullie die-hard menners?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 16:02

Kortom, mennen jullie onder welke weers omstandigheden dan ook?

Lieke en ik hebben vandaag besloten dat we doorgaan tot de v gogh rit (3 oktober) en dan krijgt Pinky men-rust tot maart ofzo. Iig tot de grootste kouw over is. Wel wordt Pink 1 keer per week extra gereden, om zijn super conditie zoals die nu is zo ook te houden en dat we het van het voorjaar zo weer op kunnen pakken Cool .

Dus nee, wij horen niet bij de bikkele menners (hoewel we net terug zijn van een rit waarbij we zeiknat geworden zijn, sneu he?). Ach gut

Jullie wel?

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 16:06

Normaal men ik alleen bij redelijk weer. Maar ik heb nu een soort water en winddichte overall gekocht, die ik als het goed is over mijn gewone kleding kan aantrekken.
Dan hoop ik ook in de winter door te kunnen mennen als de bak te nat is om te rijden.

Goedgekeurd onderschrift :)

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 16:19

En hoe hou je je handen en voeten warm dan? Daar zit bij mij het probleem altijd.. Mn handen zo verkleumd dat ik niet eens meer fatsoenlijk kan sturen Tong uitsteken

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 16:43

Wij rijden in de winter gewoon al is het ijs en ijskoud. Maar dan doen we wel wat rustiger aan dan normaal. Maar als het regent of wat dan ook, dan spannen we niet in. Maar als het beetje dreigend is, dan ghaan we toch, en houden hoop dat het droog blijft, en gaan we niet te ver weg Tong uitsteken. Maar we zijn redelijke bikkels!

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:09

Ik men zomers wel meer dan 's winters. Maar dat komt ook omdat ik 's winters 's avonds niet aan de gang kan omdat het donker is. Met heel vies weer hebben de pony's ook vrij. Maar dat geld niet alleen voor mennen, ook voor het rijden onder het zadel.

Ik kan niet wachten tot ik echt weer serieus op de bok zit!!!

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:13

Thermolaarzen en neopreen handschoenen, en heel hard hopen dat ze warm blijven. Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 18:29

In de winter misschien wel een dag minder in de week maar 4 keer is toch echt wel het minimale in de winter. Dikke kleren aan, 3 paar sokken, handschoenen, wiebelen en inderdaad hopen dat je warm blijft Knipoog

hebrino

Berichten: 356
Geregistreerd: 29-11-02
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 18:41

mwha Kim, echt die-hard zijn we dus absoluut niet Knipoog of gaanw e toch emigreren Knipoog

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 18:52

Ik heb vorige winter mijn koetsiersbewijs gehaald en toen was het bijna elke zaterdag dat we les hadden k*t weer, dus ben inmiddels wel wat gewend.
Ik ben wel van plan deze winter door te gaan vooral omdat Eli weer wat conditie moet opbouwen en wat vetrolletjes moet wegtrainen. En ik dan misschien eindelijk mijn nieuwe wagen kan inrijden (als die voor de winter nog komt tenminste Boos! )
Maar dan ga ik wel een paar beter handschoenen en warme schoenen aanschaffen.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30594
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:24

Ik ga straks mijn koetsiersbewijs ook doen in de winter, dus zal ook wel regenpakken weer worden.

Mijn kennis gaat gewoon door met mennen qua lessen. Behalve als het vriest, dan kun je de buitenbak natuurlijk niet in. Maar als het dus mogelijk is gaan we gewoon door met mennen. Met echte hoosbuien spannen we niet in, maar iets kouder dan wel. Wel goed inpakken.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 19:59

hebrino schreef:
mwha Kim, echt die-hard zijn we dus absoluut niet Knipoog of gaanw e toch emigreren Knipoog


Ja we gaan samen naar spanje, met onze mini-pony verzameling Tong uitsteken

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:36

Ik let nooit zo op het weer.. Als het wat spetterd dan ga ik gewoon mennen hoor.. Tenzij het plenst.. Dan wacht ik gewoon tot het over is.. Moet ook voor me pony leuk blijven.. Tong uitsteken

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 22:42

ik men ook in de winter ja.. Gewoon stug doorrijden en als het te slecht weer is rij ik in de binnenmanege Haha!

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 22:54

Wij gaan ook gewoon door in de winter alhoewel er dan ook meer onder het zadel gereden zal worden in de binnenmanege maar afgelopen winter heb ik ook flink zitten kleumen op de kar. Voordeel van aangespannen rijden is dat je nog af en toe kan wiebelen met je tenen, dat gaat bijna niet als je onder het zadel aan het rijden bent.

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 07:49

Wij rijden ook altijd door in de winter. Weer of geen weer. Ik zit er gelukkig altijd alleen maar naast onder een lekkere warme wolle deken dus koude handjes krijg ik niet. Ik vind t altijd wel meevallen totdat je van de kar af stapt, dan krijg ik t ineens zoooo koud altijd.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 09:30

Ik rij in de winter wel, heerlijk vind ik het! Dan ben je lekker koud van de bok en dan een beker chocomel Knipoog . Ik rij dan met thermolaarzen en een skibroek, en een super dikke jas en sjaal. En als het heel koud is heb ik altijd een picknik kleed onder de bok liggen. Als het heel erg koud is, doe ik stella ook nog wel eens een deken op (afgelopen winter was ze geschoren...) Die deken heb ik zelf genaaid en die is speciaal voor over het tuig (zitten veeeel gaten in Haha! ). Afgelopen winter moest ik wel doortrainen buiten (en in het donker in het land), want ik moest Sinterklaas naar een basisschool brengen, superleuk! Haha!

Zin in een fotoshoot? --> http://www.opticimage.nl Of check mijn profiel voor voorbeelden!

[WD-K] Derby Kloosterburen 24+25 mei 2014 (B t/m ZZL)

mriekie

Berichten: 1760
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 09:32

ik probeer ook het hele jaar door te rijden en mijn spannetje gewoon lekker in conditie te houden! alleen als ik trug kom van stage of school is het meestal al donker!!! dus dan lukt het gewoon niet!!! Boos!

Wie vecht kan verliezen. Wie niet vecht heeft al verloren

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:29

Ik men in de winter heel weinig. Op zich kan ik best tegen een beetje koude en ook een klein miezertje kan ik wel hebben. Maar zodra er harde wind komt, span ik niet in
Ik heb deze winter wel voor het eerst menles, maar dat is in de binnenbak, dus geen last van wind! Lachen

Napie

Berichten: 9071
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:46

Ik heb inderdaad ook gewoon last van de tijd dat het donker wordt dus dan rij ik wat minder. Voor de rest rij ik gewoon, misschien in de winter en lente zelfs vaker dan de zomer (ivm met de warmte). Gewoon heel veel lagen kleding aan. Over het algemeen een shirt met lange mouwen, 2 truien, bodywarmer en een warme jas. Voor de benen een dikke panty, rijbroek en daarover een spijkerbroek. Twee paar sokken (ook geitenwollen) en thermolaarsen. Pas als je afstapt dan merk je dat je koud bent. Even de ponys op stal droogwrijven en je bent weer warm.

Met de shetten kan ik niet veel anders doen om ze beweging te geven (longeren en wandelen) en ze raken snel te dik.

Met regen ga ik niet het bos in. Dan zit alles onder de prut (alles is laag bij de grond met de shetten)

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 11:21


Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:03

He, liberty, leuke foto! Je hebt er wel een lekker zonnetje bij..

Zin in een fotoshoot? --> http://www.opticimage.nl Of check mijn profiel voor voorbeelden!

[WD-K] Derby Kloosterburen 24+25 mei 2014 (B t/m ZZL)

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:04

In principe proberen wij het in de winter ook zoveel mogelijk door te zetten, alleen is dan wat minder vaak omdat het al vroeg donker is en wij door de weeks toch op de avonden zijn aangewezen...

Als we 's winters met de kar op pad gaan pak ik me heel dik in, meestal dikke fleecetrui met bodywarmer en dikke jas, en over m'n broek doe ik dan nog een thermabroek!
Voor koude tenen en koude vingers heb ik helaas nog niks gevonden...

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:22

Wij rijden in de winter ook gewoon door.
Dik aankleden, en dan nog zo'n koetsiersschort over je benen, pet op, sjaal om, handschoenen aan en rijden maar.
Ook ik heb vorig jaar in de winter mijn koetsiersbewijs gehaald, op de zaterdag ochten en o o wat een kl*te weer.
Maar las het al hard regent voordat we gaan, dan besluit ik toch maar om niet verder te gaan. Maar als ik al bezig ben met inspannen, dan ga ik door, hoe hard het dan ook gaat.
Maar mijn paardje is in de winter, met de kou helemaal in zijn element. Hoe kouder hoe beter, dus dan moet ik mij maar eens aanpassen aan mijn paardje.

Nieuw profiel! Eindelijk

MoniqueT

Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 18:21

Thermo-ondergoed, ski-overalls en dikke ski-jassen. Petten met van die bonte oorkleppen erop en dikke menhandschoenen. Ons houden ze zomaar niet tegen;)

Webshop - digital art: MoTekent

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 18:24

Ja!!! maar ik moet wel... mijn paard moet ivm een blessure een uur per dag stappen voor een licht wagentje... dus ja er zit voor mij niets anders op...

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers