Wie kent een kruising haflinger x nrps?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Wie kent een kruising haflinger x nrps?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-02 21:33

Hallo,

Ik ben op zoek naar een paard/pony kruising haflinger x nrps! Kent iemand zo'n beesje? Graag fotos! Ik wil mijn haflingermerrie laten dekken door Rubels(nrps). Zodoende...

Dank!
Twinkel***

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 11:56

Ik heb wel eens van iemand gehoord die een kruising tussen een Haflinger en een Arabier had. Ik heb er alleen nooit foto's van gezien. In de omgang schijnt het een heel lief beest te zijn. Ook goede gangen enzo.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 12:21

Ik heb ook een haflinger gekend die gedekt was door een Arabier..Nou daar is een plaatje uitgekomen hoor!!
Kruising NRPS heb ik nog ni gezien maar aangezien die toch allemaal Arabisch bloed voeren (toch?) geloof ik wel dat daar iets mooi uitkomt.

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 12:27


MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 14:27

Gewoon een vraagje... Waarom zou je kiezen voor zo'n kruising?

Met een arabier kan ik me er nog iets bij voorstellen, haflo-arabe. Maar een rijpaard?

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Kruising Nrps x haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-02 11:36

Hallo,

Allereerst maak ik van dichtbij een niet zo mooi hafloarabe mee, ook de karakter is niet echt prettig. Misschien ligt het wel een beetje aan de eigenaresse...

Ik weet wel dat mijn haflinger merrie mooie veulens geeft, dus over lelijk hoef ik me eigenlijk weinig zorgen te maken. Mijn merrie heeft al eerder een hafloarabe gekregen!

De meeste arabieren zijn voor de show(op een klein aantal na!)...toch zouden ze zonder iemand erop wel kunnen lopen, maar met wordt toch wel wat lastig...bovendien hebben ze toch wel vaak gebreken in de benen en rug. (ondanks dat worden ze toch goedgekeurd!Wel een mindere primering...)ik wil wel een gebruikspaard. Vandaar de oproep, wie een nrps x haflinger kent...

Dus als je er een kent! Fotos!!! Lachen Lachen
Groet,
Twinkel***

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 14:47

Ken alleen een fries x arabier, is een ontzettend mooi paard uitgekomen, maar goed, daar heb je niks aan...