IK WORD GEK , hoe verzetten jullie je gedachten ?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

IK WORD GEK , hoe verzetten jullie je gedachten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 09:12

IK WORD GEK

(*&#Q*(&@*^$&^@%$&^(#(@&$@$&%^&%!#*&#@()**($^*&@^$^&%@#&^@$&%@$&^&*#^@(*&@!()*@)!_@(*@$(@$&&*^$*&%$^&@%$^&@% ........zucht.......)(*!&*&^@&^%@$^$@#%&!@*(() (help)

voor de gene die het niet weten
ik heb borstkanker links , huisarts wou me niet geloven en heeft me te lang aan het lijntje gehouden waardoor er uitzaaingen zitten
overlevings kans klein wachten op een uitzaaing die boven komt
chemo die wel remt maar niet vernietigd , lekker dus
rechts ook al 2 x iets gehad maar toen was ik net 18 en 20 op tijd er bij
borstbesparende operatie gehad dus rechts heb ik nog een "mooie tiet"

we weten dat het ergens ooit boven gaat komen (of dat de kans mega groot is) maar rekende op nog een paar jaar
nu slaat de angst me toch weer even om de oren
(heb me tot nu toe zo sterk kunnen houden,..)

maar ik ben die ene die het gaat halen (zegt ze ff met trots)!!
maar sta wel onder regelmatige controle ziekenhuis en bij twijfel tussendoor eerst langs de HA voor dat we de chirurg lastig vallen


net ter controle ff bij huisarts geweest ivm pijnlijke plek rechter kant
(andere dan geamputeerde kant dus) ik hoopte stiekum dat hij zou zeggen "oh dat is een spier" oid maar nee het is een klier die hij voelt
het voelt goed aan (maar dat deed mijn linker borst ed ook , dus dat zegt me niet zo veel , niemand kon het op gevoel vinden behalve ik
nu is alles links weg incl spier en klieren )
dus nu mogen we volgende week donderdag naar het ziekenhuis
mag de chirurg ff voelen wat hij denkt , hum heb ie lekker veel an zou je
denken , hoop dat het niks is maar dan wel graag via een echo bevestigd graag !!

nu mag ik dus weer een week in de zenuwen zitten , hopend dat ik het fout heb vrezend van niet ,..

om nu een week te gaan zitten nagel bijten heb ik niet zoveel zin in
helaas is het , om het maar is zachtjes uittedrukken , niet zo lekker
weer en komt het hier nu weer met bakken uit de hemel

en reageert mijn paard mega hyper op mij als ik enigzins gestresst ben
of mensen het nou zien of niet , hij voelt het , al doe ik nog zo'n mijn
best om het niet te laten merken , dus een stukje rijden dat is niet echt een optie ..

maar wie heeft er nog leuke , uitvoerbare tips??wat doen jullie
als je het even niet meer hebt..?? Verward

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 09:15

he joh wat vreselijk,
heel veel strekte de komende tijd,
ik hoop dat de steun van bokkers je een beetje verlichting kan geven.
Kan je je paard niet even gaan poetsen en knotjes maken en wat lekker prutsen, daar ontspan je misschien zelf ook wat van....
of ga vanmiddag lekker zwemmen of winkelen oid.....
heel veel strekte meid!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 09:19

Pff jeetje joh, dat is niet niks.. Sja tips met dit weer, ik weet er weinig eigenlijk.. Idd een beetje prutsen met je paardje, bel een vriendin als die vrij zijn en ga daar wat mee doen anders. Alleen zitten is niet erg goed, dan maak je jezelf helemaal gek.
Heel, heel erg veel sterkte..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 09:20

Een leuke film kijken, een boek lezen dat je al kent en leuk vind? Sterkte, ik hoop dat het niets is...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 09:21

En misschien is het wel niets en stuurt de HA je gewoon voor de zekerheid door...

Probeer een boek te lezen, filmpje te pakken. Als et echt niet anders kan, probeer veel te slapen.

Je suis Charlie.

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 09:26

Bij mij helpt schrijven heel erg, en dan niet in de zin van een dagboek met de dingen die je gedaan hebt, maar meer een gedachteboek, daar schrijf je puur in wat je op dat moment denkt, en al is het klink klare onzin, dat maakt niet uit, je zal merken dat je hoofd dan beetje bij beetje dingen loslaat en schrijf vooral ook op dat je het los wilt laten, echt bij mij helpt dat super goed! Ik ben ook zo´n piekeraar. Al begrijp ik dat je je in jouw situatie helemaal verschrikkelijk moet voelen.

Van vallen leer je opstaan...!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 09:28

heb je bossen in de buurt? Ga niet rijden maar gewoon stappen met losse teugel. Dit helpt mij altijd heel goed. Ga lekker hard op praten met je paardje. Hij luistert naar je en kijkt af en toe ook even achterom. Als je je goed in pakt kun je best 2 uur wegblijven hoor. Daarna op stal lekker poetsen en tutten en lekker hapje voor hem klaar maken.

Als je thuis komt neem je een warm bad met een kop thee en daarna ga je huishoudelijk werk doen. Niet altijd even leuk maar het ontspant wel. Met water werken ontspant dus ga de badkamer doen of een vloer dwijlen en dan op zoek naar een lekker apart recept om te koken.

Dus houd je zelf bezig op een relaxte manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 09:32

Ik zou zelf nog even het ziekenhuis bellen of je eerder kan komen, een week is toch veel te lang!

Vast sinterklaasinkopen doen voor je kleine?

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 09:33

ik wil der ook vanuit gaan dat het niks is , maar nu gieren de zenuwen toch ff door het lijfje , gek he?!?, heb al vaker met dit bijltje gehakt
maar nu met de verhuizing en alles in het verschiet , schieten de ergste senario's ff door mijn hoofd , meestal lukte het wel enigzins kalm te blijven maar nu , ja nu ff niet

denk dat ik van de week inderdaad maar ff alle 6 de paarden ga groomen
ofzo , staartjes lekker ontklitten en idem voor de manen
(heb dan toch 6 dikke lange staarten en 5 x volle lange manen , hoop dat ze een beetje meewerken...)verder poetsen zullen de paardjes niet zo apricieren met deze regen denk ik, ze staan allemaal 24/7 buiten

gelukkig heb ik het druk de verhuizing te regelen (en mijn man en mijn eigen verjaardag van het weekend) maar mijn hoofd loopt een beetje over nu , slapen is misschien wel een goed idee

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 09:35

......mmmm, tsja.... best moeilijke vraag...... ik heb het al een paar jaar niet meer... en ik moet zeggen, dat ff lekker bokken, mijn gedachten toch vaak nog kan verzetten. Op lekker veel onderwerpen "abonneren" krijg je ook nog eens de hele dag e-mail Tong uitsteken

Maar ja, die onderhuidse spanning, die is niet zo makkelijk af te schudden. Ik hoop dat je snel uitsluitsel hebt en dat het loos alarm blijkt te zijn. Ik denk dat dat de beste remedie is.

Afleiding zoeken is het enige advies dat ik voor je heb..... en het zoveel mogelijk van je af praten (denk ik).

Het enige lichtpuntje dat ik voor je heb, is dat ik een aantal mensen ken die ook agressieve vormen van kanker hebben gehad, en nu toch al weer meer dan 15 jaar helemaal schoon zijn! Een daarvan is mijn moeder, nu 66jaar.

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 09:37

Waarom snappen dokters nou nooit dat in zulke gevallen een week wel een eeuwigheid duurt?

Afleiding-tips heb ik niet echt...
(Bij alles wat je doet blijft toch je angst/onzekerheid de kop op steken)
Maar probeer je te focussen op je verhuizing,je hebt natuurlijk zat te doen daarvoor,misschien leidt dat af?
Lekker "tutten" met je paardje(s).
Een dagje gek doen met vriendin(nen).
Door de storm een strandwandeling maken,waait je hoofd misschien lekker leeg;ik wil wel met je mee hoor,Lisse is niet zover bij Den Haag vandaan

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 09:52

He Nick, ga lekker tutten met je kanjers, je hebt genoeg te doen joh, alles plannen voor de verhuizing, ga lekker iets opruimen en dan kom je allemaal leuke dingen tegen waarvan je het bestaan niet meer wist, helpt bij mij altijd. Echt tips heb ik niet, ik kan niet zeggen kom even gezellig hierheen want dat is iets langer als 30 minuten rijden. Verveel mij maar met een lange mail kan ik terug mailen want ik VERVEEL me hier de pleurus.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 09:55

Ik zou niet weten wat je zou moeten doen...
Maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen de komende tijd... Ach gut

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 09:59

Probeer inderdaad wat te gaan rijden in het bos, of ga winkelen met een vriendin.

Heel erg veel sterkte in ieder geval!!! Ach gut


MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:03

Wat vreselijk zeg!
Ik wens je in ieder geval heel erg veel sterkte, en ik hoop dat het deze keer meevalt.
Wat ik doe als ik gek wordt?
Hardlopen, daar kan ik veel agressie in kwijt.
En ik heb een Linkin Park cd, die heel erg hard aangaat, en dan ga ik vreselijk hard meekrijsen terwijl ik door het huis ren en op de bank spring.
Laat je even helemaal gaan.Haha!
Ik hoop dat het een btje verlichting kan brengen in deze vreselijke tijd.

Jaike, wat ben je toch een topper!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 10:06

nou ienemienie , kom maar helpen hoor!! ik weet van ellende nu niet waar ik moet beginnen en mijn hoofdje loopt zo over (het is maar 1,5 uur rijden Haha! )

plan de campagne voor vandaag: eerst smurf halen (is zo uit)
gelijk door naar de paardjes , hopen dat t ff droog blijft
worden spullen gebracht , dus kan ff aan de slag dan naar huis
en alvast een begin maken met een kast te ruimen samen met smurf

hopelijk komt tegen die tijd mijn man ook weer thuis kunnen we samen
eten koken en dan vroeg naar bed...

en missj ik denk inderdaad dat als we met die kast beginnen
harde meelal / schreeuw muziek wel een goede tip is ! gaan we doen

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:11

nickyu schreef:
nou ienemienie , kom maar helpen hoor!! ik weet van ellende nu niet waar ik moet beginnen en mijn hoofdje loopt zo over (het is maar 1,5 uur rijden Haha! )


Ja alleen is mijn baas vervelend, ik mag niet weg, ontslaan doen ze me waar ik mag niet eens eerder naar huis, lijers Haha! .

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 10:13

hum schiet lekker op dus, not

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:13

Wat een lastig probleem!
Is het mogelijk om tijdens schooltijden bij je kind(eren) op school te helpen met knutselen, of eenboekje voorlezen oid?
Of is dat al te vermoeiend? Mijn ervaring is dat dat soort bezigheden je gedachten behoorlijk kunnen verzetten.
Een uitvoerige maaltijd bereiden? (tss, dat houdt geen mens enkele dagen achtereen vol......)

ik denk dat het 'tutten' met de paardennog de meest voor de hand liggende oplossing is.
Veel sterkte, ik hoop dat Bokt je tot steun kan zijn!


petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:35

Jee , Nickyu snap best dat je hoofd nu helemaal tolt. Kan je alleen maar veel sterkte toewensen. Ach gut

Topcob

Berichten: 1225
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: Cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:51

Ik zou even contact opnemen met de huisarts en vragen of je niet naar het Mesos ziekenhuis in Utrecht mag. Daar hebben ze een zogenaamde MAMA-poli wat inhoudt dat je daar zonder afspraak naar toe kan in een dergelijk geval.
Ze maken dan eerst een foto, als ze die niet vertrouwen een echo en als ze die niet vertrouwen een punctie. Allemaal achter elkaar en zonder afspraak!
Als je zoals ik het hele circus door moet ben je natuurlijk niet blij maar er gebeurt in ieder geval iets!
Ik heb ook borstkanker met uitzaaingen in mijn botten.
Vorig jaar juni geconstateerd, geopereerd, chemo's gehad, eierstokken eruit en nu alleen nog 1 pilletje per dag en het staat stil!!
Over gaat het niet maar stilstand is toch ook goed.

Cobs kijken? De hengsten doen het ook weer !!

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:53

Er is niets ergers dan wachten met dit soort zaken, ik denk dat de angst altijd zal blijven bestaan grrrrrrrrrr.

En dan ook nog een verhuizing voor mij zal dat een extra stressituatie zijn maar ik hoop voor jou afleiding, de dag van vandaag heb je al aardig vol gepland.
Ga shoppen en nieuwe kleding kopen voor jezelf en neem af en toe tijd voor jezelf.
Succes en ik duim en hoop op een goede afloop Ach gut

Ik heb een race tinker.......

Wederom welkom terug SP en onterechte ban voor Marreke

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 11:52

eej mieppie, je niet zo gek maken hoor, das al helemaal nie goed voor je meissie!!
als je wil praten mag je me altijd bellen, vergeet dat niet!

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 11:59

Wat vreselijk zeg. Ik kan me wel voorstellen dat je in de zenuwen zit.

Probeer per dag een planning te maken voor jezelf (een beetje strakke planning). Misschien dat je dan aan je planning gaat denken en zoveel te doen hebt, dat je er minder aan denkt.
Probeer ook de dingen te combineren met iets leuks. Dus als je booschappen gaat doen, loop dan ook bij dat leuke winkeltje naar binnen. En probeer ook leuke dingen voor jezlef in te plannen.
En lekker met je paarden bezig zijn. Ga lekker met ze tutten, elke dag uitgebreid poetsen, staarten wassen, vlechten enz. Probeer elke dag wat anders met ze te doen. Ene dag longeren, volgende dag wandelen, dag erna met dubbele longe.
Probeer ook dingen van de af te schrijven (je mag me ook PN-en hoor Knipoog). Misschien dat het helpt.

P.S. Ik ga nu toch ook maar een afspraak met mijn nieuwe huisarts maken. Heb ook al een tijd last van een borst, maar vorige huisarts voelde niets en ik schijn de enig te zijn die het wel voelt. Maar maak me nu toch wel ongerust.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:22

Jeetje, meid wat vervelend.... kan me voorstellen dat je flink de zenuwen hebt nu Ach gut

Ben je een beetje bereikbaar met OV? Ik zou al heel lang een keertje jou kant opkomen, dus dan prikken we toch gewoon op heel korte termijn even een datum? Lachen als je daar niet op zit te wachten nu moet je het ook gewoon zeggen he Knipoog

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Martine__, Amber_anne, Ashleytjuhh, Flip, Frummel01, IASCrawler, Iris_Casper, janineskolla, Jannie79, Karma_k, Keizerinnnn, kouwene, lianne18, Lisa_22, manonutjuh, mauw, meniekske, MyWishMax, Noor, ogidni, Pieneappel, Tatjanaa, Ubermetrics, x_Rebecca en 59 bezoekers