Vraagje over brakende hond

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Myra87
Berichten: 2495
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Vraagje over brakende hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 09:38

Mijn berner sennenhond van ruim 13 maanden geeft wel eens over... Soms alleen wat apart spul en soms haar hele eten, maar ze is er ook nit ziek om, want als ze haar eten uitwerpt eet ze het ook weer op. Weet iemand wat de oorzaak ervan is? Of hoe het verholpen kan worden?

[edit ellende: titel verduidelijkt]


Irmaatje

Berichten: 3671
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 09:42

Ik weet wel dat als honden iets uitbraken,
ze het beter niet nog een keer kunnen opeten.
Want het moest er toch om de een of andere reden uit.
Misschien kan je beter naar de dierenarts gaan en hem/haar om hulp vragen.

HO HO HO, and a bottle of rum!

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:06

Als het alleen gal is kan het zijn dat ze niet tegen een lege maag kan.
Een van mijn honden heeft hier ook last van en die moet ik meerdere keren op een dag wat te eten geven anders gaat hij overgeven.
Het is vrij normaal dat een hond zijn eigen braaksel weer opeet, maar ik probeer dat altijd wel te voorkomen.

Myra87
Berichten: 2495
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 15:21

ThePast03 schreef:
Als het alleen gal is kan het zijn dat ze niet tegen een lege maag kan.
Een van mijn honden heeft hier ook last van en die moet ik meerdere keren op een dag wat te eten geven anders gaat hij overgeven.
Het is vrij normaal dat een hond zijn eigen braaksel weer opeet, maar ik probeer dat altijd wel te voorkomen.

Ja meestal is het gal, maar ze is er ook niet misselijk om gelukkig Lachen
Tnx he OK dan!

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 15:25

Graag gedaan Knipoog
Als het te vaak voorkomt natuurlijk wel even naar de dierenarts gaan, maar dat lijkt me vanzelfsprekend.

Myra87
Berichten: 2495
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 17:02

ThePast03 schreef:
Graag gedaan Knipoog
Als het te vaak voorkomt natuurlijk wel even naar de dierenarts gaan, maar dat lijkt me vanzelfsprekend.

Gaan we ook cker doen, maar doe het nu niet omdat het maar soms is en ze er niet ziek van is

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:14

Mijn hond spuugde ook gal in het begin maar heel af en toe (we dachten dat ze moest wennen aan der nieuwe omgevind) maar het werd steeds vaker tot dat het elke week wel een keer gebeurde soms paar keer per week. Ze is vaak door de da onderzocht maar ze wisten niet waar het vandaan kwam doordat ze steeds zieker en zieker werd zijn ze er bij een operatie achter gekomen dat de binne kant van haar lijft (ingewanden enz) ernstig misvormt waren. Als ik jou was zou ik dus wel even contact op nemen met de da (de kans dat ze dit heeft is natuurlijk erg klein) maar voor de zeker heid zou ik het wel even laten checken, mijn hond is inmiddels ingeslapen Verdrietig

Myra87
Berichten: 2495
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 19:39

Breitling schreef:
Mijn hond spuugde ook gal in het begin maar heel af en toe (we dachten dat ze moest wennen aan der nieuwe omgevind) maar het werd steeds vaker tot dat het elke week wel een keer gebeurde soms paar keer per week. Ze is vaak door de da onderzocht maar ze wisten niet waar het vandaan kwam doordat ze steeds zieker en zieker werd zijn ze er bij een operatie achter gekomen dat de binne kant van haar lijft (ingewanden enz) ernstig misvormt waren. Als ik jou was zou ik dus wel even contact op nemen met de da (de kans dat ze dit heeft is natuurlijk erg klein) maar voor de zeker heid zou ik het wel even laten checken, mijn hond is inmiddels ingeslapen Verdrietig

Agossie, sterkte....
Tis maar heel weinig hoor, niet elke week, maar als ze het nog een keer doet, moeten we toch maar contact opnemen inderdaad, voor het geval dat

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 21:38

Draverlove schreef:
Mijn berner sennenhond van ruim 13 maanden geeft wel eens over... Soms alleen wat apart spul en soms haar hele eten, maar ze is er ook nit ziek om, want als ze haar eten uitwerpt eet ze het ook weer op. Weet iemand wat de oorzaak ervan is? Of hoe het verholpen kan worden?

[edit ellende: titel verduidelijkt]


Doet ze het gelijk na het eten? Dat kan komen door schrokken.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 08:57

mijn hond braakt ook als hij te lang niets gegeten heeft, hem geef ik dus ook meerdere keren per dag kleine porties eten. Als hij lang niet eet, wordt ie misselijk, moet braken, en zo kom je in een vicieuze cirkel. Ook toen hij nog jong was had ik dit probleem al, gelukkig gaat het nu al een paar maanden heel erg goed Lachen
Als ze gelijk na het eten moet braken, kan het idd komen door te snel eten. Heb ik ook meegemaakt en dan willen ze het idd weer zelf opeten. Ik heb liever niet dat ze dat doen, lijkt me niet erg gezond

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 09:13

Bij ons eet de hond regelmatig gras ook om juist over te kunnen geven dat er iets niet lekker zit.

Myra87
Berichten: 2495
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 09:24

Ja, mijn hond eet ook gras, nu wel minder dan eerst..

Kanzi
Berichten: 2655
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:10

Soms gaan honden ook braken als ze wormen hebben.

Eva_
Berichten: 6698
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 14:12

Onze hond heeft ook een hele tijd gebraakt..
Maar dat was na een weekje weer over..
Maar het kwam ook doordat hij veel gras at..
Nu is dat minder.

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 14:27

Als ze gras eten om te braken dan zit er meestal iets niet lekker in de maag. Bijvoorbeeld als ze een konijn op hebben dat er dan botjes zitten die ze niet kunnen verteren, dat zit niet lekker, gaan ze gras eten, geven ze over inclusief het botje en zijn ze er vanaf. en dan eten ze waarschijnlijk ook geen of minder gras


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: abbie_h, amaniblauw, ferropaard, Labiesch en 30 bezoekers