Wat doe jij als je je irriteert?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Wat doe jij als je je irriteert?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 21:20

Ik ben vandaag helemaal into discussie, dus hier weer een nieuw onderwerp Knipoog

Wat doe jij als jij je irriteert aan iemand op bokt?
Je kunt je daarbij natuurlijk heel veel verschillende situaties voorstellen bijvoorbeeld;
Het kan 1 enkele opmerking zijn die iemand in een topic maakt, gericht aan jou of gewoon een algemene opmerking, kan iemand zijn die je vaker tegenkomt en waarmee je regelmatig een meningsverschil hebt. (enz.. naar eigen invulling Knipoog)

Wat doe je? Probeer je fatsoenlijk terug te reageren? Negeer je het? Schiet je uit je slof en stuur je een pb/reactie waarin je duidelijk je irritatie laat merken maar wel netjes blijft (sarcastisch Knipoog), of draai je echt nergens om heen en zeg je gewoon alles wat je vind?


Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 21:23

Ik probeer me in te houden. Soms kan ik echt mn ergenis niet verbergen en moet ik reageren. Maar probeer het dan vriendelijk te houden, voor zover mogelijk Scheve mond

Ik heb tegen niemand 'iets' maar er zijn genoeg meningsverschillen waar ik me aan irriteer. Maar dat is menselijk hoop ik
Laatst bijgewerkt door Soraya op 21-09-04 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 21:24

Ik voel me zowiezo nogal snel aangesproken Haha!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 21:26

Ik reageer meestal gewoon in het topic met iets van Jees zeg wat zit je nou onwijs te irriteren, etteren, klieren, pesten etc.

Meestal heb ik het alleen bij mensen die de hele tijd iedereen negatief af zitten te kraken.
Na 10 van die antwoorden reageer ik dus meestal wel wat geirriteert terug Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 21:28

Ligt totaal aan de situatie. Maar meestal negeer ik zo iemand.
Als het zo ver gaat dat ik er wel op moet reageren, dan per pb, of een sarcastische opmerking in het topic.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Pippi

Berichten: 122
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 21:33

ik probeer me altijd erg in te houden omdat het anders een topic kan verzieken.
Als diegene persoonlijk zou worden zou ik wel op pb overgaan, geen ordinaire catfight in het openbaar

Blijf jezelf, er zijn al zoveel anderen
-Loesje

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 21:34

En als mensen jou pben over opmerkingen van jou waar zij zich aan ergeren?
Hoe reageer je dan? (Hangt er natuurlijk ook nog vanaf of jij het gegrond vind of dat je het onzin vind)

Pippi

Berichten: 122
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 21:37

hangt daar inderdaad van af.
Als ik slordig ben geweest of iemand (onbewust) gekwetst heb mag iemand me erop wijzen. Maar niet op de "Jij Zondenaar!" manier. Gewoon 2 normale (nou ja, gek tegen normaal Knipoog ) mensen tegen elkaar.

Blijf jezelf, er zijn al zoveel anderen
-Loesje

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 21:40

HIHAAAAAAA, een Diane topic OK dan!

Ik word redelijk snel fel, puur omdat veel bokkers het denken beter te weten, terwijl ze je niet kennen. Kan ik dus pislink om worden Boos!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 21:49

Ik ben vrij nuchter in dat soort dingen.... Kan me ook niet echt snel druk maken over wat anderen over mij zeggen of tegen mij hebben op bokt. Probeer normaal in het topic te reageren, mocht het heel off-topic gaan dan probeer ik het netjes via pb op te lossen.
Tot nu toe (zoals ik het ervaren heb iig) geen echte ruzies met iemand gehad, of echt niet uit een discussie gekomen.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 21:52

Wat ook nog wel relevant is voor dit topic; heb je een sterke eigen mening en hoever ga je om die 'te verdedigen'? Luister je ook naar wat een ander te zeggen heeft of blijf je bij je standpunt? (Misschien niet eens de vraag waard omdat niemand snel van zichzelf zal zeggen niet te luisteren en als je niet luistert heb je dat vaak zelf niet eens door of je wil t niet doorhebben Tong uitsteken maargoed misschien zet het mensen aan eens goed bij zichzelf die dingen na te gaan Knipoog)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 21:57

Ik kan best eigenwijs zijn af en toe, en daardoor iets te fel zijn in een discussie of wat teveel alleen naar mezelf luisteren Bloos
Maar wil best wel bijdraaien, als iemand mij er even subtiel op wijst of als ik er later zelf nog eens rustig over nadenk. En ben ook echt niet te beroerd om mijn fout dan toe te geven......
Zou alleen (van mezelf) willen, dat ik af en toe even iets langer nadenk voordat ik begin te schreeuwen Bloos!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 21:57

Ik luister prima, maar sommige mensen doen alsof ze jou (en paard) door en door kennen en daar hou ik niet van. Ik heb veel problemen met mijn pony (gehad) en werd om het miste of geringste afgezeken, echt letterlijk de grond in geboord. En als iemand mij een trap geeft, trap ik harder terug. Niemand hoeft persoonlijk te worden, doen ze maar tegen iemand die dat wel van ze accepteert... Knipoog

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 22:07

ligt er aan hoe iemand irriteert. Is het vanwege een meningsverschilletje dan laat ik het vaak daarbij.
Gaat iemand zitten zieken om het zieken dan of zeg ik er wat van, of ik laat het topic voor wat het is. Er zijn nou eenmaal mensen waar je niet mee overweg kan. Dat is nou eenmaal zo, maar je hoeft elkaar ook niet op te zoeken.
Maar ik doe wel mijn best om niet terug te trappen. Meestal weet ik vrij snel of het een zinvolle of zinloze discussie is. En ik laat mijn boktplezier zeker niet door een ander vergallen.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 22:08

Gister had ik het nog op een ander forum. Ik plofte zowat! 's Nachts lag ik er wakker van. Toen besloot ik.... maak je niet druk, je kent die persoon niet 'echt' en commentaar van achter je pc is lekker makkelijk. En wat zag ik de volgende ochtend? De rest van het forum nam het voor me op Lachen weer voor niks druk zitten maken.
Dit keer had ik me ook ingehouden en geen scheitmail/pb gestuurd en ook niet gereplyed. Alleen heel subtiel gezegd dat als ze zo goed wist hoe het moest, dat ze het dan zelf maar moest doen (ja daar had ze ook geen zin in).

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 07:09

Ik kan me gelukkig ook redelijk goed inhouden op soms een opmerking na.

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 08:20

Ik heb me voorgenomen me niet te irriteren.. da's wel zo makkelijk want ik haat het als ik me irriteer. Meestal als ik mijn mening geef zeg ik erbij dat het mijn kijk op de zaak ik en niet per definitie een vaststaaand feit hoeft te zijn. Dan kan iemand zelf weten wat hij ermee doet.
Ik heb niet zo veel zin in zinloze discussies. Leuke discussies daar doe ik graag aan mee maar ik hoef neit perse mijn gelijk te hebben ofzo. Als iemand het niet met me eens is, prima maak ik me niet zo druk om.

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 08:30

Het enige waar ik me écht aan kan ergeren, is niet-onderbouwde kritiek. En dan vooral kritiek over de westernsport (of spullen), gegeven door iemand die nog nooit een westernruiter/paard/zadel van dichtbij gezien heeft.
Ik geef dan meestal wel een opmerking of ik probeer netjes uit te leggen hoe het wél werkt, maar als dat niet helpt, haak ik af. Dan moeten ze maar lekker denken wat ze denken willen Knipoog

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 08:39

Als iets mij irriteert probeer ik het negeren. Maar als het toch wel erg word pb ik meestal even.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 08:41

Als ik me erger ga ik tegenwoordig op mijn vingers zitten Bloos Kan ik geen dingen meer tikken die mischien niet zo goed aankomen Schijnheilig

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 08:58

Ik erger me niet zoveel meer op bokt, ik verwonder me slechts... Laat gaan, laat gaan, ze weten niet beter denk ik dan.
Ik laat me echter niet beledigen, vals beschuldigen of uitschelden, dan word ik pislink! Gelukkig heb ik een aardige zelfbeheersing en kan ik vrij "ijzig" reageren of het gewoon negeren.

Nulla tenaci invia est via


MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 09:08

Margreet schreef:
Ik erger me niet zoveel meer op bokt, ik verwonder me slechts... Laat gaan, laat gaan, ze weten niet beter denk ik dan.
Ik laat me echter niet beledigen, vals beschuldigen of uitschelden, dan word ik pislink! Gelukkig heb ik een aardige zelfbeheersing en kan ik vrij "ijzig" reageren of het gewoon negeren.


Hier kan ik me volledig bij aansluiten.
Wat ik trouwens wel merk, is dat mensen elkaar nogal snel verkeerd begrijpen.
Je ziet nou eenmaal alleen maar een stuk tekst staan, en soms kan je die tekst op verschillende manieren interpreteren.
Dan kan je bijvoorbeeld iets vreselijk verkeerd opvatten, terwijl het niet zo bedoeld is.
Als je nou echt een enorm meningsverschil hebt of je vreselijk irriteert aan iemand, vind ik persoonlijk dat je dat beter via pb kan doen.
Met ordinaire ruzies in topics val je alleen anderen lastig.
En mijn ervaring is dat per pb blijkt dat je het ten dele met elkaar eens bent, of dat degene waar jij je zo aan irriteerde best aardig is. Knipoog

Jaike, wat ben je toch een topper!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 09:10

*volcano* schreef:
Wat ook nog wel relevant is voor dit topic; heb je een sterke eigen mening en hoever ga je om die 'te verdedigen'? Luister je ook naar wat een ander te zeggen heeft of blijf je bij je standpunt? (Misschien niet eens de vraag waard omdat niemand snel van zichzelf zal zeggen niet te luisteren en als je niet luistert heb je dat vaak zelf niet eens door of je wil t niet doorhebben Tong uitsteken maargoed misschien zet het mensen aan eens goed bij zichzelf die dingen na te gaan Knipoog)


Nou, ik zal dan maar degene zijn die het toe durft te geven.
Ik luister af en toe niet al te best. Bloos
Probeer het altijd zo goed mogelijk te doen, maar als je moe bent, of chagi, dan wil dat nog wel eens mislukken. Schijnheilig

Jaike, wat ben je toch een topper!

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:33

Ik probeer er wat grappigs van te maken en te sussen, met kleine dingetjes dan... maar heb tot nu niet betrokken geweest bij "rellen" om t zo maar te noemen, ik haat ruzie maar als ik in een hoekje zit kan er wel een mini uitbarstinkje plaatsvinden... heel erg mini Knipoog

A trip down memory lane...I'm a Bokted One! Knipoog
~* Backstreet's back again! *~

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:42

Quellian schreef:
Ik luister prima, maar sommige mensen doen alsof ze jou (en paard) door en door kennen en daar hou ik niet van.

Hier ga ik in mee... Lachen

Verder kan ik me er ook niet zo druk om maken...
Soms zie ik wel eens bokkers voorbij komen dat ik denk "Heb je HAAR weer"
Maar over het algemeen kan ik me best inhouden...

Ik houd wel van een lekkere felle discussie, alleen wordt het vaak nogal persoonlijk gespeeld, en dan ben ik genoodzaakt er mee te stoppen... Dan gaat het allang niet meer om waar het over begon, en heb ik er geen zin meer in... Lachen

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FrNo en 29 bezoekers