Stelletje Oplichters!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-01 21:57

Ik heb een massageding gekocht bij de BLOKKER voor F2,50. Vond het verdacht veel lijken op een werktuigje dat ik bij Champion Arnhem bij een demo had gezien. Ik dus gekocht bij de blokker (waldo vond er overigens niet zo veel aan)
Ben ik vandaag bij de ruitersportzaak, verkopen ze datzelfde ding (alleen dan in een doosje met een paard erop) voor 50 gulden... 50 GULDEN!!!! Stelletje oplichters!!! Sjongejonge,.. mijn vermoeden dat ze voor alles waar het voorvoegsel paard- voor gezet kan worden, blijkt weer eens waar te zijn. Net als die 'paarden'-shampoo. Is toch ook 20 gulden ofzo. Nou ik was gewoon met DA shampo voor 1,79. NET ZO GOED! Extreme duivel


Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 21:58

dat is zeker een verschil

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 22:04

zekers een verschil. Maar het staat altijd interresanter als je het bij een paardenwinkel koopt he? en dat weten ze en ze weten ook dat alleen maar mensen met veel geld een paard hebben (soms niet maar waar ik woon hebben ze wel van die kakkers) en dan maken ze het duur, want naast die 6 zadels die ze hebben kunnen ze natuurlijk ook nog wel ff zo'n ding van 50,- kopen he!!

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all


ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 22:07

Ach, niks nieuws onder de zon. Zet in de advertentie van je huis: ideaal voor paardenliefhebbers en het is gelijk een ton meer waard.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 06:21

ik was mijn paard ook met goedkope babyshampoo en masseer hem wel eens met zo'n rubberen massageborstel van de Hema. Vindt ie net zo lekker als zo'n hele dure uit de paardenzaak Knipoog

Niets zo charmant als een paard in her land.

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 08:46

ik koop ook altijd hele goedkope dingen. Ik ga geen tonnen uitgeven aan een flesje shampoo terwijl je bij de Hema voor og goedkoper en een grotere fles kan halen!

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 09:27

Ik heb me voor het eerst laten verleiden tot het kopen van Hippique shampoo bij de paardendrogist. Ik heb hem nu 1 keer gebruikt en vond het niks. Je moest een halve fles gebruiken voor het wassen van de benen. Ik gebruik normaal meestal Badedas, is ook niet goedkoop maar wel ontsmettend. Verder gebruik ik ook goedkope shampoo en cremespoeling voor de staart.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 09:28

Poetskist: in de paardenshop fl 40,-- (met deksel)
Mijne, een chemobak bij de fixet vandaan, fl 15,--
Poetskist zonder deksel, in de paardenshop: fl 15,-
Mijne, bij de fixit vandaan, fl 5,--
Ik heb dan wel gewoon paardenborstels, maar (sonja dacht ik) heeft dus gewoon sorbo borstels, tja, werkt ook, en is wel zo goedkoop

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 09:58

belachelijk he! Ik koop echt nooit paardenshampoo ofzo. Allemaal nep! Die mensen lichten de boel gewoon op Frusty ! xxx Roos

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 10:01

wij wassen de paarden meestal met groene zeep. werkt wel redelijk.
maarreh jullie gebruiken wel normale cremespoeling erna? die je ook voor mensen kan gebruiken (welke???) heb wel eens iemand gezien die deed was verzachter in de staart nouja dat vindt ik dus niks.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 10:03

Marjolein, ik gebruik gewoon de goedkoopste cremespoeling die ik in de winkel kan vinden voor de staart. Kun je gewoon gebruiken voor je paard hoor, niets aan het handje!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 10:41

ik gebruik gewoon baby shampo van zwitsal o.i.d. Cremespoeling gebruik ik nooit, gebruik wel equistar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 10:57

De samenstelling van de shampoo/zeep maakt wel wat uit hoor.
Sommige dierenshampoos zijn bedoeld voor dat soort huid. Als je gewone shampoo gebruikt moet je ook goed uitspoelen en het liefst daarna een scheut azijn erover.

Voor zijn neus krijgt ie Zwitsal en als aftersun, No Add met Aloe vera. No Add is een merk waar niks in zit aan overbodige chemicalien.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 11:06

Dat klopt, je moet wel goed kijken naar de samenstelling. Op zich kun je wel shampoo voor mensen of honden gebruiken voor paarden, maar paarden hebben nu eenmaal een heel andere huid.

Ik had dus een witte pony (zucht, wit...) en moest 'm noodgedwongen voor iedere wedstrijd wassen. Gelukkig reed ik niet zoveel wedstrijden, dus dat scheelde weer. Maar toendertijd (ik spreek nu over zo'n 15 jaar geleden) was er weinig te krijgen op het gebied van shampoo speciaal voor paarden. De mensen bij ons op de club die een schimmel hadden, gebruikten allemaal groene zeep, dat schijnt vrij zacht te zijn en het reinigt ook goed.

Ik heb ooit eens shampoo voor witte honden (poedels enzo) gekocht bij een dierenspeciaalzaak. Maar de eigenaar van de winkel raadde me aan om die shampoo niet wekelijks te gebruiken bij een paard, vanwege de samenstelling die precies was afgestemd op hondenhuid. Die shampoo hielp ook nog eens voor geen meter, jammer want dat was weer 15 piek door de plee.

Het meest idiote wat ik ooit (uit pure wanhoop) heb gebruikt om Manjo van die vieze gele vlekken op z'n zij af te krijgen, is Biotex Vlekkendepper geweest (in zo'n plastic buis met een ingebouwd sponsje). En dat hielp! Maar dat was na de mislukte actie met waterstofperoxide. Gebruik dat NOOIT op je paard, want het bruist als een idioot en het doet 'm nog pijn ook... Boos!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 11:16

BTW, voor mezelf koop ik geen goedkope shampoo, dus ook niet voor mijn paard. Als ik zie wat goedkope shampoo met mijn eigen haar doet, smeer ik het zeker niet op mijn paard.

mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 11:33

Bij de blokker heb ik ook zo'n CD hoesje voor twaalf CD's gekocht voor 2,50 ,op ander plaatsen vind je deze ook nog wel eens voor 20 piek duurder.
Ook koop ik geen poetskisten meer bij de ruiterzaak, gewoon bij de groothandel. Zo'n plastic poetsbakje kost daar iets van 3 piek en bij de ruiterzaak zeker 10 piek duurder.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 11:36

het valt mij ook op dat ze in paardenspeciaalzaken altijd proberen er veel geld voor te vragen, tuurlijk heeft het ergens wel nut enzo, maar hallo, het kan ietsjes minder denk ik dan.
't Is wel waar dat ik voor mezelf lekkere shampoo gebruik, dus waarom niet voor mijn paard. Mijn ouders hebben 6 jaar geleden een hele grote jerrycan met shampoo gekocht bij Divoza oid, viel qua prijs wel mee, en het is heerlijk. Daar was ik ze mee, en ik weet zeker dat ik best een flesje mag komen tappen als ik mijn eigen paard heb. Het gaat nl zo lang mee. 5 ltr shampoo! En hij is nog niet eens half op volgens mij. MOet m trouwens weer eens op zoeken om het flesje bij te vullen.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 12:18

blokker zei je he? mhhhh toch even kijken oja lottie word gewassen met de appeltjes shampoo van de Wibra en wel met dure cremespoeling Lachen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-01 13:49

Nou ikheb zwitsal shampoo (ruikt zo lekker) amar dat is zo op. Dus ik was m gewoon met DA milde shampoo voor iedere dag. Ruikt ook wel lekker, hij is lekker zacht erna; en als mensen het iedere dag gebruiken mogen zal er vast geen scahdelijk spul in zitten. WBT dure shampoo voor mezelf; jah ik gebruik L'Oreal voor geverfd haar (heb lang haar hih ook nog eens geverfd dus is zo dood) Maar als ik een paard moet wassen heb ik wel net eventjes meer shampoo nodig... Haha!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 13:49

Alles waar het woord paard voor kan is veeeeeeel duurder dan zonder paard Verward

Gr pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 15:09

Vorig jaar voor mijn trouwen heb ik mijn paard gewassen: met Biotex. Gewone ordinaire Biotex groen. Ik gebruik het thuis voor handwasjes, voor wondjes aan de vingers, en nu dus ook voor het wassen van mijn paard! Werkte prima en rook prima!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 15:50

Ja, klopt helemaal. Rijbroeken ook al, die hoeven helemaal niet zo duur te zijn! Ik koop er geen meer en ik rij voortaan in een levi's stretch met chaps, functioneert prima. Ik vind inderdaad dat die prijzen die aan paardensport artikelen hangen ontzettend opgeblazen worden. volgens mij gaan ze er vanuit dat als je paarden hebt, je per definitie rijk bent. Echt belachelijk hoor. Trouwens, ik zou die zaak wel confronteren met dat massageding.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 16:07

ik las trouwens massa-geding ipv massage-ding. Ben volgens mij niet dislect oid (ik schrijf het verkeerd he, hmmm ontkenningsfase dan), kijk ook niet scheel, naja, whatever!
Ik koop trouwens rijbroeken die goedkoper zijn dan mijn levi's! Mijn levi's kosten bijna allemaal rond de 150 piek, en mijn rijbroeken rond de 100. Horka Winner is het geloof ik. GEwoon zo'n lekker goedkoop broekie waar ik tenminste in pas! Daar baal ik ook zo van in de ruitersportzaken, wat een service! Ik pas echt nergen in, ben nogal bonestakerig, en dan geven ze je alles op de groei enzo, MAAR IK WIL GEWOON DINGEN DIE PASSEN! Als ik dikker wordt (wat ik voorlopig echt niet zie gebeuren helaas) dan verkoop ik het wel weer. Mijn leren rijlaarzen zijn *dus* te groot en toen ik zo'n losse rijbroek aan had wilden ze me nog een maat groter geven. Toen ik zei dat ik niet meer groeide keken ze me meewarend aan, alsof ik dat uit mijn duim zoog! Blech, in sportzaken krijg ik wel passende kleding valt me op, verder echt NERGENS. *grom*

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Malenka, sterregoud, tienus63 en 33 bezoekers