is dit toeval of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

is dit toeval of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-02 18:16

Als je 2 drachtige merries hebt, dan gebeurt het echt heel vaak dat ze allebei tegelijk gaan veulenen!! Bij ons op stal gebeurde dat vorig jaar, 's avonds kreeg de ene merrie haar veulen en 's nachts volgde de andere merrie (ze waren niet tegelijk gedekt, die ene merrie was 2 weken te laat). Toen ik op de kinderboerderij hielp toen ik 10 was ofzo, hadden ze ook 2 drachtige shetlandpony's. om 6 uur ging de ene merrie veulenen en om 9 uur de andere! Vorige week bij een kennis van ons gebeurde het ook al dat allebei de merries in 1 nacht hun veulen kregen. ik vraag me af of dat toeval is of dat die merries dat "expres" doen ofzo?


Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 20:39

bij geiten is het zo: als de 1 is bevallen komen ze vaak allemaal (degene die vlakdaarna zijn uitgerekent dan Haha!) omdat ze de "geboortelucht" ruiken en de lammetjes/veulens enz horen!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 15:56

Geen idee, bij ons niet, het veulen is nu al bijna 3 week oud, en de andere heeft nog niets
Wel grappig!


phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 09:39

paarden kunnen nooit iets express doen. het zal ook geen toeval zijn. het was gewoon de juiste tijd. je zou er eigelijk onderzoek naar moeten doen, maar da's moeilijk, want je weet nooit of ze het te gelijk gaan doen. wel gaaf hoor om daar onderzoek naar te gaan doen. die hou ik in mijn hoofd.

Miran

Berichten: 4423
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 19:50

Zal dat niet met een veilig moment ofzo te maken hebben?

Het is trouwens ook zo, dat als er veel vrouwen bij elkaar wonen )in het voorbeeld dat ik tijdens mijn bioles hoorde hadden ze het over verpleegsters) deze tegelijk ongesteld gaan worden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kabayo, pluisje88, Ubermetrics en 13 bezoekers