oproep aan de paardenvrienden

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-01 10:27

Hallo allemaal! Haha!
Ik op zoek naar leuke paardenboeken en daarom zou ik het leuk vinden, moesten jullie hier allen jullie lievelingsboek voorstellen, liefst met schrijver en uitgeverij vermeld. Party!!
Femke

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...


Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 10:32

wat ik een leuk boek vind is "de persoonlijkheid van uw paard" door Linda Tellington Jones, waarin ze beschrijft hoe je aan de hand van het uiterlijk van je paard kan zien wat voor'n type het is. Echt heel grappig.
Ook het boek van Pat Parelli "natural horsemanship" is erg leuk (vooral die droge uitspraken van hem).

Niets zo charmant als een paard in her land.

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 10:36

leesboeken of leerboeken?

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 10:37

De Kleurenboek voor paarden is heeel toff heel leuk....... Cool

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-01 12:29

Nee, het gaat hier om 'leerboeken'. Kleurboeken mag ook, maar daar kan ik niet zo veel mee doen. Knipoog

"de persoonlijkheid van uw paard" ken ik. Het is wel grappig, want ik heb mijn pony's laten 'analyseren' door een vriendin die het boek heeft!

Pad Parreli, daar ben ik niet zo voor. Een andere vriendin van mij is naar een van zijn shows geweest, en was er absoluut niet tevreden mee, maar kom.

Laat de reacties maar komen.
Alle alternatieve geneeskundeboeken voor paarden, of speciale rijstijlen zijn ook welkom.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 15:45

Ruiters en Rechters van Ernest van Loon, is een soort Paardenbijbel!

Longeren met Lammert Haanstra staat vol met handige tips en allerlei manieren om met touwtjes je paard bij te zetten. En het werkt ook nog!

Dressuur op stal bij Tineke Bartels vind ik op alle fronten een fijn boek, gaat over zowel rijden als verzorgen.

De boeken van Jenny Loriston-Clarke (zo heet ze geloof ik, weet het ff niet uit mijn hoofd) van de Catherston Stud vind ik ook erg goed (o.a. Aanrijden van het jonge paard). De no-nonsense maar toch zachte benadering van de paarden spreekt me wel aan.

Ik ga nog ff nadenken, weet er nog wel meer, maar kan er niet op komen... Verward

Groetjes Mieke

kenzolover

Berichten: 228
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: POORTUGAAL!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 15:59

ik ben al tevreden met mij 127 pennyboekjes!

Love you all!

Robinneta

Berichten: 64
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 16:22

'paardenencyclopedie' vind ik intressant en bit is een paardentijdschrift, ook erg intressant (vind ik)

ik rijd graag op Heaven, Fox en Robinneta

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 16:50

in de penny staat wel veel waarvan ik geleerd heb. Maar het meeste gewoon in praktijk eigenlijk
Je kan misschien beter een boekje zoeken over de ziektes enzo. Waar je moet zoeken? Ik heb geen flauw idee. Maar het is vast wel handig

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-01 17:36

ik ben die penny-verhaaltjes ondertussen wel al Misselijk -beu!!!
Het loopt altijd goed af...
Des te beter voor het personage, maar toch...

Bit is goed, hé? Het is al even verslavend als deze site...

'Op stal met Tinneke Bartels' ? Ik heb er al van gehoord, lijkt me echt een leuk boek. Staan er ook tips in voor wedstrijden en zo?
Of paardrijtechnieken?

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 17:49

Het Briesende Paard natuurlijk he *LOL* *LOL* Welke paardenliefhebber heeft dat boek van Rien Poortvliet niet in z'n kast staan. Geweldig boek gewoon Cool
groetjes Caballo Party!! Party!! Party!!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 19:43

paardenbenen van dr.offereins,het paard en zijn gezondheid van tony pavord,handboek voor de stalmeester,mary rose,van veulen tot rijpaard van richard maxwell,ruiters en rechters van ernest van loon,en zo kan ik nog wel doorgaan,ik heb ik een hele hippische bibliotheek,ben verslaafd aan paardenboeken vooral over gedrag en medische dingen.....ik gebruik deze boeken heel veel,vooral als naslag werk of als ik iets niet zeker weet of iets niet zelf kan oplossennik ben met al mijn boeken blij eigenlijk heb ik niet echt 1 bijzondere..............

Robinneta

Berichten: 64
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 19:47

ik blijf bij bit! Dat vin dik pas goed! *LOL*

penny heb ik 1 keer gekocht, ik vind het erg saai!! Misselijk

ik rijd graag op Heaven, Fox en Robinneta

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 19:48

nu maak ik eff reclame voor mijn site. Niet om er zelf beter van te worden nee. Ik krijg namelijk van ieder verkocht boek een kleine bijdrage en die gaat natuurlijk ook naar het Brooke Hospital.
http://www.welshcob.nl/info_over/boeken.php
ook als je een boek koopt die niet op mijn lijstje staan

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-01 19:48

Ja 'Het Briesende paard' is een zalig boek hé?
ik heb het boek een paar jaar geleden in de boekenkast van mijn pa gevonden, en nu is het van mij !!! Party!! Party!! Tong uitsteken

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-01 19:56

Mmmm... dat boekje van 'met uw paard op stap' lijkt me wel interessant, maar ik koop mijn boeken eigenlijk wel liever in de boekhandel. (misschien als ik het daar gezien heb, kan ik het bij jou bestellen, Heike Lachen )

Verder vind ik 'het tipboek voor paardenmensen', 'paardenschool', 'mennen' en 'veulens opvoeden' hele leuke boeken. Party!! (zie Heike-site voor meer uitleg)

Robinneta

Berichten: 64
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 19:57

ik heb het boek 'paardentaal' besteld, nog even geduld en ik heb het! Het lijkt mij een leuk boek!

ik rijd graag op Heaven, Fox en Robinneta

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 20:09

Een koninkrijk voor een paard is het aller allermooiste boek over paarden ooit. Helaas is het nauwelijks meer te krijgen. Hemelzijdank heb ik er een.

Verder, ruiters en rechters en het boek van Kyra K.
En niet te vergeten de Handleiding.

ikke

Berichten: 37461
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 21:43

Ruiters en Rechters van E. van Loon hoort gewoon in elke paardenboekenkast thuis. En als iedereen nou gaat vragen om de herdruk van deel twee, dan komt dat misschien ook weer op de markt.
Centered riding van Saly Swift is een aanrader.
In Canada een boek gevonden voor vrouwen die paard reden. Stonden allerlei hele leuke wetenswardigheden in voor vrouwen. Ik heb het cadeau gedaan aan de vrouw die zo trouw rie weken voor mijn paard zorgde in mijn vacantie. Als je wil zoek ik de gegevens wel op.


Jet

Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 22:04

Hoi,
een nieuw en goed boek over paardeziekten is: Gezondheid en ziekte bij paarden van Prof. Dr. H.J. Breukink, uitgegeven bij Forte uitgevers. Basisafrichting van het jonge rijpaard van Dr. Reiner Klimke is ook een goed boek. Basisschool voor ruiter en paard van M. Barrau-Jacometti is ook een heel goed rijboek, met ook veel fouten en gevolgen daarvan er in verwerkt. Ik weet niet of dit boek nog te kreigen is, volgens mij is die uitgeverij er niet meer en hebben ze brand gehad in hun opslagplaats. Ik weet er nog wel meer, maar zo heb je wat. Ruiters en Rechters is inderdaad ook een aanrader.
Groetjes van Jet.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 22:33

'Van Groen tot Grand Prix', want DAAR STAAT IMATADOR IN!!!!!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! (met dank aan de oplettendheid van Lov...hihi!)
Bovendien erg duidelijk.
Verder vind ik het boek 'Paard en Ruiter in perfecte balans' heel goed, staan duidelijke goede oefeningen in voor de dressuur. Ik heb zoveel boeken, maar die laatste pak ik er nog weleens bij!

Groetjes Suzanne Party!!

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 08:43

Oow jah, en BIT natuurlijk!! Heel verslavend!

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 09:39

ik heb euhm..
ff in volgorde, titel, schrijver, uitgever:
Luister naar uw paard, lesley bayley en richard maxwell, ZUID boekproducties.

Geïllustreede gidsen Paarden en Pony's, Geordie Henschet, Uitgeverij Helmond-Helmond

Go West Westernrijden, Antje Holtappel, La rivière Baarn

Paarden en hun verzorging, Colin Vogel, Van Reemst uitgeverij BV

Paardenschool, Nathalie Penquitt, Tirion

Paardrijden, Heidrun Werner, UItgeverij Helmond-Helmond

Het paardenhandboek, Judith Draper, ZUID boekproducties.

Dan heb ik nog dat kleine blauwe boekje (zorg zelf voor je pony) was mijn 1e paardenboek, en ik heb nog een westenboek (heet Westernrijden, bruine kaft) maar die kan ik ff niet vinden, dus weet de schrijver ook niet.

Dan nog een hele doos met bitten, ponyclubs, mensport, minimagazine, penny, etc. etc.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 15:29

Ik vind de boekjes 'gids voor de ruiter' heel leuk. Zijn dunne boekjes met goede illustraties, ik geloof dat ze bedoeld zijn voor de jonge ruiter maar ach who cares. Ze zijn in ieder geval heel duidelijk en er zijn er veel over speciale onderwerpen. Ik heb bv:
Massage voor Paarden
EHBO voor paarden
Dresuuroefeningen
Scheren van paarden

wil ook nog graag: Geneeskrachtige Kruiden, Manen vlechten en trekken, Werken met cavaletti.
Longeren met Lammert Haastra is ook heel handig. Party!!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-01 08:05

Ik heb 'werken met cavaletti'. Party!! Party!! Party!!
Er staat eigenlijk niet zo veel in hoor...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Amazonbot, fabma, gillian, GrapeshotBot, Mark0919, Mo_86, Pharootz, rubia13, saphire en 33 bezoekers