been wat dik maar niet warm, wel kreupel(foto's)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

been wat dik maar niet warm, wel kreupel(foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 11:20

arme desje Ach gut nu leek ze op te knappen door de Tildren, komt ze vandaag zo kreupel uit stal, maar nu liep ze voor kreupel

ik zag er eerst niets aan, heb heel de benen nagekeken, ze liep met 4 benen slecht, zelfs in stap al! na het afspuiten en nog wat voelen merkte ik dat rechtsvoor de achterkant van het been ietsjes dikker is, vanaf net boven de kogel en dan naar boven bijna tot aan de knie, daar zitten toch allerlei pezen...

even wat foto's(het gaat om t rechterbeen)
Afbeelding

op deze foto staat het been links op de foto, en zie je dus de binnenkant
Afbeelding

hier staat t weer rechts op de foto, soms houdt ze t been wat naar voren, en halverwege het wit, zie je een bobbeltje, of verbeeld ik me dat?
Afbeelding

hier zie je dat bobbeltje ook
Afbeelding

als je met je duim&wijsvinger 'knijpt'in de achterkant van t been en dan van boven naar beneden gaat, voel je wat vocht zitten, bij het andere been zit dat er totaal niet.

ze liep gisteren goed voor zover ik weet, bij het binnenhalen heb ik ze niet gezien(woon niet meer thuis) en vanmorgen kwam ze stokkreupel uit stal Scheve mond
heeft ze zich verstapt of is ze uitgegleden op stal ofzo? maar dan zou je eerder verwachten dat de kogel zelf wat dikker was, maar t is echt de achterkant van het been, ben bang dat t meer is dan alleen een kneuzing...

iemand enig idee?
is ze morgen/overmorgen nogsteeds niet verbeterd, of gaat het slechter, dan gaat ze meteen naar de DA, maar ben benieuwd of iemand hier een idee heeft.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:34

Arme Desje... Hoeveel pech kan dat paardje nog verdragen. Zou willen dat ze nu eens een keer geluk had. Sterkte, en houd me op de hoogte aub...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 12:23

zodra ik iets weet of er is iets veranderd dan hoor je het

t is gewoon niet eerlijk, altijd heeft desje wel iets

had voor mezelf besloten dat als de Tilren niet zou werken, ik haar niet langer zo zou laten staan, maar haar rust zo gunnen en haar zou laten inslapen

maar de tildren reageert ze dus wel weer op, maar nu heeft ze weer iets aan haar voorbeen. heb echt geen idee wat het is of hoe ernstig het is, ze heeft vrij veel pijn, maar zodra ze stilstaat dan staat ze heel tevreden rond te kijken met dr lieve koppie, ik wil dit beestje gewoon nog niet kwijt Verdrietig

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 12:30

Hmm ze steunt er zo te zien niet vol op he?? Ze ontlast haar been wel. Het kan idd een pees zijn, maar ook een simpele hoefzweer.. maar omdat je zegt dat haar pees warm is en daar ook vocht bijzit denk ik toch eerder daaraan..
Arm ding, ik hoop dat het niks ernstigs is..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 12:34

warm is het nit, wel zit er wat vocht in....

soms staat ze gewoon vierkant, en af en toe zet ze het been wat naar voren of tilt hem op(alsof ze een voetje geeft, op die manier tilt ze hem soms ff op)

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 12:35

als ze op vier benen slecht liep, dan denk ik toch eerder aan iets in de voeding oid...
verder kan een verdikking duiden op idd een kneuzing oid.. ik kan van de foto's niet zoveel maken iig.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 12:45

even wat extra info: ze heeft spat(verder doorgegaan naar spronggewrichten zelf) en HKO fase4, als ze soepel is dan loopt ze goed, behalve linksachter in draf, om haar 'stabiel'te houden en zelf te verbeteren krijgt ze Tildren(nu net 2e infuus gehad) maar zodra ze dus aan 1 been iets heeft, loopt ze zo moeilijk dat je niet goed kan zien waar het vandaan komt


tijd terug was ze ook aan 4 benen stokkreupel, toen bleek ze een hoefzweer te hebben, maarja van een hoefzweer wordt het been niet dikker...

haar manier van lopen leek erg op een bevangen paard of een paard met erg gevoelige hoeven(zoals bv dee heeft als ze naar de smid is geweest) maar na wat rondlopen was duidelijk RV slechter, LV was ook vrij moeizaam, RA ging goed, LA is altijd al slechter maar nu in stap ook kort wat normaal alleen in draf zo is

ze staan op een kale wei, en ze krijgt al heel lang dezelfde brok(bijna niets omdat ze dus niets doet) en ook het hooi is niet nieuw ofzo

ik dacht vanmorgen in 1e instantie ook aan iets van bevangenheid ofzo, maar daarna zag ik dus dat het ene been wat dikker is, die ontlast ze ok soms

hoop dat het een onschuldige kneuzing is, maar des loopt normaal echt niet snel kreupel, dus ben bang dat het iets andes is.
ik kijk het nog een dag aan en dan bel ik de DA.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

R0MY

Berichten: 91
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 12:54

Een been kan wel degelijk dik worden van een hoefzweer! Waardoor het soms net lijkt alsof ze een pees blessure hebben. En het maar een hoefzweer blijkt te zijn. Maar altijd even laten kijken aan de hoefsmid of DA voor het geval dat het wel een peesblessure of iets anders is.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:41

Wise stak ook zijn hoef naar voren met zijn hoefzweer. Des lijkt nu hetzelfde een beetje te doen.. Misschien toch een hoefsmid ofzo laten komen, al kan ik dan die verdikking niet plaatsen..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 14:35

[quote="Renske20"]

tijd terug was ze ook aan 4 benen stokkreupel, toen bleek ze een hoefzweer te hebben, maarja van een hoefzweer wordt het been niet dikker...


Dat kan dus wel degelijk, mijn oude merrie stond zelfs met een bolle pees.
Iedereen dacht het ergste, temeer zij ook (ouderdoms) arthrose had.

Mijn VA geloofde niet dat het dit was, kapte haar voet uit en trok een dijk van een diepe hoefzweer los.

De nabehandeling heeft 3 weken geduurd, want het was een fors gat, maar de kreupelheid en de zwelling van de pees was met 48 uur verdwenen.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 14:54

Renske20 schreef:
, maar zodra ze stilstaat dan staat ze heel tevreden rond te kijken met dr lieve koppie, ik wil dit beestje gewoon nog niet kwijt Verdrietig


snap heel goed dat het voor jou heel vervelend zou zijn als je desje zou moeten missen,
maar ik lees redelijk vaak dat desje wat heeft, en daaruit maak ik op dat ze redelijk veel of vaak pijn heeft... en dat ze tevreden kijkt als ze stil staat wil niet zeggen dat ze geen pijn heeft, want op de foto's kun je wel zien dat ze d'r been ontlast...
tuurlijk moet je alles proberen om haar pijnvrij te houden, maar probeer haar niet ten konste van jou gevoel van de ene behandeling in de andere te sleuren, daar heeft ze zelf niet veel aan...

ik bedoel het niet aanvallend, vind het ook lastig om zo te typen als dat ik het bedoel...
hoop dat je het snapt Lachen

Dag lieve mama...

Machie

Berichten: 15955
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 14:55

wat raar, zo ineens op 4 benen kreupel.. Toen ik haar zaterdag borstelde had ze nog geen verdikkingen ed op de benen. IK voel de benen eigenlijk altijd ff na tijdens het borstelen.
Sterkte erme, en een knuf Ach gut

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 16:18

des is 9 dagen geleden bij de smid geweest, heeft toen nieuwe ijzers gekregen, toen was er dus nog niets vreemds aan de hoef te zien, maar ik ben iig opgelucht om te horen dat er wel degelijk paarden zijn geweest met een wat dikker been toen ze een hoefzweer hadden!

des loopt nu al weer wat meer&beter rond in de wei, alleen op het harde voor de stal loopt ze nog erg voorzichtig.

waterkippie, ik snap wel wa je bedoeld hoor. Mn DA heeft me ook beloofd om de beslissing voor mij te maken op het moment dat hij het niet eerlijk vind tov desje.

ze heeft al jaren hko en spat, en omdat die spat verder is gaan woekeren werd ze helaas alsnog kreupel daardoor, sinds de 1e Tildren behandeling(begin dit jaar) is ze erg opgeknapt, kon zelfs weer buitenritjes maken enzo

daarna heeft ze dit jaar nog een hoefzweer gehad, ben toen meteen naar de DA geweest omdat ze helemaal niet meer op het been wilde staan en ik dacht dat het iets veel ergers zou zijn, en 2 weken geleden een nieuw infuus Tildren, omdat ze weer ietsjes slechter ging lopen achter en ik wilde voorkomen dat ze weer echt kreupel zou worden
de Tildren lijkt ze weer goed op te reageren, maar nu heeft ze dus helaas last van haar voorbeen Scheve mond
als dit meer is dan een kneuzing of hoefzweer, en het wordt een langdurig en pijnlijk herstel, dan hak ik de knoop door....
maar ik hoop dat het meevalt want het is echt een schat van een beest!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 18:55

Zitten die ijzers er wel recht onder? Het lijkt net alsof ze te ver naar achteren zitten ofzo...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 19:03

ze heeft ijzers die normaal acher zitten, dus met 2 lipjes, daarom ziet het er anders uit dan wanneer ze een gewoon ijzer had, met maar 1 lipje precies voor in het midden(is ivm slechte hoeven, deze blijven beter zitten, als de hoef scheurt/brokkelt en er kan geen nieuwe onder heb ik een probleem, ze kan nml niet zonder ijzers staan, vandaar deze oplossing, werkt de biotine eenmaal dan krijgt ze weer gewone ijzers)

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 19:47

jeetje het lijkt wel of ik het verhaal lees van mijn Oliva, die heeft nu op dit moment dus precies hetzelfde Verdrietig
Zij heeft net als bij jou ook een iets wat dik been, steunt er amper op en ook zij is 14 dagen geleden opnieuw op ijzers gezet.
Ze liep de eerste 2 dagen dat ze net weer op neiuwe ijzers stond al wel gevoelig.
Ik krijg er morgen de hoefsmid bij en echt ik zit zooooo in de rats joh, ik hoop zo dat het een hoefzweer is......
Ze heeft al eerder een hoefzweer gehad en toen was haar been ook wat opgezet en warm, en ik hoop dat het dat nu ook is.....
Ik zal ook voor jou duimen.
Succes.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 21:31

Ik begreep dat als het niet beter wordt dat ze dan een spuitje krijgt?
De mensen van www.paardnatuurlijk.nl hebben een oproep op hun site staan, voor paarden die opgegeven zijn, met name ivm hoefkatrolontsteking, om over te kopen.Het zijn betrouwbare mensen, misschien is het nog een kans voor je paardje....

info@paardnatuurlijk.nl

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 09:42

ze krijgt alleen een spuitje als het voor haar niet meer eerlijk is om haar te laten leven, dus als ze teveel pijn krijgt. Ze staat al jaren op rust, we hebben nog 2 andere paarden waar wel op gereden kan worden, dus ik verkoop haar niet, ze mag hier blijven tot aan haar einde
als ze nou op een dure pensionstal had gestaan ofzo, en ik pas een ander paard kon kopen als ik haar wegdeed, dan was het anders geweest, dan was dit een fijne oplossing geweest, maar ze mag hier blijven tot ze teveel pijn heeft om nog een paardwaardig bestaan te hebben.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 12:14

Codex kwam laatst zo van de wei af. Ik vreesde ook het ergste, dus Da gebeld. Wat blijkt: was hij door een horzel/ praam/ daas gestoken en had daar een reactie op gekregen. Ik heb toen een paar dagen gekoeld en groene leem erop gesmeerd en toen was het weg.
Dit kan natuurlijk iets heel anders zijn, maar houd dit wel even in je achterhoofd. Je weet maar nooit.


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 22:35

ik wilde vanmorgen heel blij een update plaatsen, Destiny kwam gisteren e wei uit gedraafd e mn moeder zag er niets aan zei ze, hoe dan ook, draven is een grote verbetering met het de wei uit moeten slepen de dag ervoor...vanmorgen zette ik ze buiten, eerst nog ff been afgespoten, en ze stapte al 100% goed de stal uit en ze ging heel vrolijk de wei in, in een drafje, been was ook minder dik

vanavond was ik nog ff bij de paarden, en mn moeder zei dat ze heel erg kreupel de wei uit was gekomen, en idd, ze stond er weer amper op Verdrietig
meegenomen naar de wasplaats en been afgespoten, daarna stond ze er al wel wat meer op, maar ze liep weer echt kreupel

wat voor iets vreemd heeft ze, dat ze het ene moment amper kan lopen en t been dik is, en daarna is t been dunner en loopt ze goed, en daarna loopt ze weer kreupel en is het been weer dikker

ik weet het echt niet meer, morgen komt de smid voor Quentin, vraag meteen of ie ff naar haar kijkt, en anders bel ik de DA, bij twijfel gaat ze op de foto, is het heel ernstig&langdurig dan blijft ze daar.....dan komt ze dus niet meer thuis.... Huilen maar daar denk ik liever niet aan Scheve mond

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 07:31

ik haal haar net uit stal, stapt ze vlot met me mee, been afgespoten, is nog wel ietsjes dik, zet haar in de bak, zodat ze niet wordt weggejaagd door desire of lastig gevallen wordt door Q, begint ze zelfs te draven, en loopt helemaal goed(ja LA net niet helemaal, maar dat komt door de spat, voor haar doen liep ze zuiver!) ik snap er echt nix van....ene moment hardstikke kreupel, dan weer goed, dan weer kreupel en bijna op 3 benen staan en dan ineens loopt ze weer goed....

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 07:42

Toch maar de DA ? Hier wordt je gek van..........

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 08:19

de DA heeft tussen 13.30 en 14.00 telefonisch spreekuur, dan bel ik hem iig om het uit te leggen en te vragen wat hij er van denkt.
de smid is geweest voor Q, en hij zei dat het bij des iig niets met het beslaan van 1,5 week geleden te maken had, en ook haar hoeven zijn niet warm of gevoelig. ze loopt nogsteeds goed, ben benieuwd voor hoelang....

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 08:26

Het klinkt niet erg goed eigenlijk. Zit er niet iets bekneld in haar schouder ofzo dat doorstraald naar dat been?? Vind het erg apart klinken, ene moment stokkreupel en volgende moment bijna zuiver..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 08:33

Misschien heeft ze vastgelegen? Dat kan evt. wel de plotselinge kreupelheid verklaren en ook het dikke beentje.

Heb je al in haar stal gekeken of er plekken van te vinden zijn?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beegee, CharlieVM, Deeks93, DWensink, herr_balou, laura_estee, Navarofrida, YandexBot en 28 bezoekers