Wie kent Hang op?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Wie kent Hang op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 20:51

Ik zou eens een recept krijgen van een collega maar ze is hem kwijt, maar ik ben nog steeds erg benieuwd hoe je dat maakt, begreep wel dat je melk moest gebruiken dat zo de koe uitkwam om t zomaar te zeggen en iets van kwark.... kan iemand mij helpen?

A trip down memory lane...I'm a Bokted One! Knipoog
~* Backstreet's back again! *~


Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:55

Ik doe altijd een liter joghurt (maakt niet uit welke) laten uitlekken met schone zakdoek in vergiet....dikke joghurt blijft achter.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 21:00

idd, uit laten lekken in een vergiet waar je een schone theedoek of passeerdoek in legt. Poosje laten staan, en wat overblijft is de hangop


SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 22:12

volle yoghurt of karnemelk (1 liter is voor +/- 4 personen) in een schone (niet geurende) theedoek met vergiet doen. Vergeet niet een uitlek bakje er onder te doen. Dit minimaal 8 uur laten staan. Wat in de theedoek achterblijft is de hangop.
Dit in schaaltjes doen met een lepel honing en eventueel wat amandelschaafsel Vingers aflikken yumyum

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 00:24

Passeerdoek klinkt inderdaad wat smakelijker dan "zakdoek". Lachen Gelukkig was het nog wel een schone zakdoek Haha!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 01:37

sjakie schreef:
volle yoghurt of karnemelk (1 liter is voor +/- 4 personen) in een schone (niet geurende) theedoek met vergiet doen. Vergeet niet een uitlek bakje er onder te doen. Dit minimaal 8 uur laten staan. Wat in de theedoek achterblijft is de hangop.
Dit in schaaltjes doen met een lepel honing en eventueel wat amandelschaafsel Vingers aflikken yumyum


Met die karnemelk worden dat dan wel 4 heeeeele kleine hangopjes Lachen
Geprobeerd, maar de hele karnemelkzooi gaat dus zo ongeveer door de doek.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 06:12

is voor de kleine eter Tong uitsteken

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 08:48

Je kan het ook door een koffiefilter laten lopen... En dan uit laten lekken in de koffiepot Lachen

Wel uitkijken als je het eruit haalt. Niet aan de filter optillen, want die scheurt dan, en dan ligt je hele hangop door de keuken (*uche uche* Bloos )

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:39

Ik pak gewoon een theedoek en daar mik ik dan een liter magere yoghurt door. Een nacht laten staan en dan serveren met aardbeien en vanillesuiker. Héérlijk!!!

Toos paardloos

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:40

Oja, nougatinenootjes eroverheen is nog lekkerder!!!

Toos paardloos

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 22:05

Als je nu komkommer heel fijn snijt en veel knoflook perst en dat alles door elkaar hutselt, dan heb je Tzaziki.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 14:25

Bedankt allemaal Lachen maar ik hoorde ook een versie dat je ook melk erbij moet doen, kan je ook melk dat bij wijze van gelijk uit de koe komt... en iets met kwark? of hoort dat yoghurt te zijn?

A trip down memory lane...I'm a Bokted One! Knipoog
~* Backstreet's back again! *~

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:05

Ik ken hang op ook alleen maar als yoghurt in een schone theedoek en dan maar op hangen zodat het uit kan lekken. Zelfs een paar dagen geleden nog gedaan, krijgje lekkere dikke yoghurt van. Maar, nieuwschierig als ik ben heb ik even gegoogled, kost wat moeite en het enige wat ik heb kunnen vinden is een fragment uit een dagboek waarin staat dat hang op met zure melk gemaakt werd. Ik gooi zure melk het liefst weg, maar je zou het eens kunnen proberen Knipoog

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:58

ik heb er nog nooit van gehoord. maar de topic schrijfster heft het over rauwe melk.. is dat niet slecht? hmmz.. en laat je die yoghurt in de koelkast met die theedoek of op de aanrecht staan?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers