Ik heb een nieuwe verslaving...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Ik heb een nieuwe verslaving...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-02 17:45

de bont-artikelen van Christ!

Vorige week had ik het Christ bontschabrak besteld, en vandaag was ie binnen bij de ruitersportzaak. Ik heb hem natuurlijk meteen opgehaald. Wow... wat verschrikkelijk mooi! Kwijl Superzacht en heel dik creme-kleurig écht bont aan de onderkant en een randje aan de bovenkant. De rest van de bovenkant is van een supermooie zwarte stof. Echt prachtig...

Zonet heeft Leonie er voor het eerst mee gereden. Adventure leek wel 10 x soepeler in z'n rug, heerlijk liep ie gewoon! Overgangen van halt naar galop maakte ie netjes gecontroleerd, zonder ook maar één stap of drafpas, en prachtig op de achterhand met een mooi ruggebruik. Hij was alle kanten op te kneden, echt gigantisch soepel en heel erg alert op de hulpen. Ik heb het vermoeden dat door het schabrak de ruggengraat vrijer ligt als eerst, en dat hij daardoor gewoon veel soepeler is.

Ook kreeg ik een foldertje bij het schabrak, met alle bont-artikelen van Christ. En zo'n schapenbonten-Christ-dressuursingel is ook wel erg mooi... Schijnheilig . Ik vrees dat die de volgende maand aan de beurt is, als ik m'n studiefinanciering weer heb. Want dat is wel een nadeel hoor, m'n studiefinanciering gaat wel heel erg snel op zo... Haha!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 18:39

Erg goed voor je portemonnee zo`n verslaving....

Ik heb gewoon een algemene paardenspulletjes verslaving, vooral dekens Haha!

Ik heb deze winter besloten om er maar 1 te kopen, meer liet mijn portemonnee niet toe. Scheve mond

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 19:31

Ik denk dat ik dezelfde heb ik gebruik hemmet het springen. Echt verschil voel ik niet ermee.

Tip: bel de divoza eens bij mij scheelde dat een hoop centje dan met mijn lokale ruitershop. Divoza verkocht ook BR spullen moet ze alleen bestellen maar duurt even lang als in de winkel Lovers .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 19:41

Likt me super mooi zeg maar idd wel prijzig volgens mij. Maar als het mooi staat dan staat het gewoon mooi, maar probeer je wel een beetje te behersen he Knipoog

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 20:50

Is het erg associaal als ik vraag HOE duur dat shabrak was?? Zeker rond de 300 gulden?? Dat ligt helaas buiten mijn begroting (zijn mijn 'ik spaar voor een zadel'centjes meteen weer op..)
Heb nu een ander fijn dekje, van Kavelkade, met een of ander schuimspulletje in het shabrak verwerkt. Ligt de rug ook lekker vrij in, en verdeeld de druk goed. Was maar 150 gulden, ik geloof zelfs minder! En dat ligt meer binnen mijn budget..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 21:25

Echt bond wat zielig Huilen !heb je een foto?

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-02 21:42

Nee, hoor Mandy, dat is niet asociaal.... de prijs was wel asociaal hoog... 160 Euro namelijk, o nee, 159,95 Euro. Haha!

En 'mij': Ik vind het veel zieliger als ik mijn paard zwaar in de training heb (100 km per week endurancetraining en 4 x per week dr. training) en dat mijn paard dan schuurplekjes krijgt van een schabrak. Als je je paard zo zwaar belast, dan is het minste dat je kan doen goede spullen kopen voor je paard. En Adventure is zo gigantisch gevoelig, ik moest dit wel kopen. Het randje van het oude schabrak was te zien op z'n huid! Daar was ie helemaal kaal!

Ik kon het niet over m'n hart verkrijgen om dat supermooie schabrak vannacht in de zadelkamer te laten hangen, dus ik heb hem mee naar binnen genomen en leg hem vannacht lekker naast m'n bedje... Dan kan ik er lekker over dromen Haha! I Lovers met m'n schabrakkie!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 23:03

Mij, het is schapenbont. Dat is niet zielig.

Wij hebben er ook eentje, van Pelz-Technik, een vergelijkbaar merk, Duits, en net zo achterlijk duur, maar mooi....... Kwijl En fijn........ Lovers

Nulla tenaci invia est via

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 00:46

Prachtig dit... zoveel geld betalen voor een duur bontje *LOL* (no offence niet iedereen heeft een kennis of familielid die goed is met de naaimachine). Er zijn zoveel goedkopere manieren om aan een superbontje voor het zadel te komen. Probeer eens een schapenvacht op de markt op de kop te tikken en iemand te strikken die goed is met de naaimachine. Gegarandeerd dat je dan 50 % goedkoper uit bent. Die schapenbondjes zijn bijvoorbeeld te krijgen op Texel of op één of andere schapenmarkt of braderie of whatever.

Het zadel wat ik voor Jelka gebruik is helemaal bezet met bont (tot aan de bladen aan toe) het is helemaal door m'n moeder op maat gemaakt en het is werkelijk heerlijk. Hiermee kun je een goede endurencerit rijden zonder pijn aan je r**t Haha!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 10:03

Ik ken ook wel zo'n aardig en handig persoon, maar dat is geen 'paardenmens' (lees: mijn oma) en heeft er dus weinig verstand van. Ik ben bang dat ze het niet goed doet, of dat het niet stevig genoeg is. Onzin natuurlijk, maar het gevoel hou je..
En Carola, ik vind dat je helemaal gelijk hebt, wat die belasting betreft! Dat is zo ongeveer het belangrijkste, en of er nu een kaal schaapje meer of minder rondloopt.. Dat maakt ook weinig uit.. Het is niet zo dat die schapen er voor zijn geslacht ofzo..
Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-02 15:35

Mandy, ik dacht wel dat er een schaapje voor geslacht is hoor... Maar dat weet ik niet zeker. Maar ach, die is nu toch al dood en ik vind het welzijn van m'n paard het allerbelangrijkste. Ik kan gewoon niet eisen van m'n paard dat ie zwaar werk verricht met de verkeerde spullen.
Helaas heb ik geen handige oma ofzo, want ik had er ook al aan lopen denken om zelf wat te fabriceren. Maar gezien de slechte knutselkunsten die bij onze familie genetisch zijn bepaald, heb ik dat idee maar weer uit m'n gedachten verbannen! Haha!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 01:40

Tja, kan me best voorstellen....!

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 12:57

o schapenbond dat maakt niet uit!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 13:40

Hehe, ik ken het gevoel. Nu ik een eigen paard heb brandt mijn geld. Ik wil vanalles kopen! Ik heb me gelukkig nog kunnen beheersen (met behulp van een aantal Bokkers...nja...1tje eigenlijk Haha! ), dus ik heb nog wat centjes over. Bud staat nog lekker buiten, smerig te zijn en te groeien, dus dekentjes e.d. komen ook pas aan het eind van het jaar. Hij wordt ingereden door iemand anders, ze rijdt altijd met één van haar eigen zadels, dus ik hoef pas een zadel te kopen, wanneer hij door de basis heen is. *LOL*

Maar ik ga alvast flink sparen, want als ik 1 ding heb gekocht voor Buddy, dan volgen er vast meer! Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 18:39

Ahhhh arm schaapje die is voor jou ed geslacht....*snik*

Maar ik hoop wel dat nu eindelijk die randjes weggaan ! ik wil hem wel voelen hoor woensdag....jummie

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 18:50

Ik vind die shabrakken van echt schapenbont ook super mooi en ze zijn ook zo lekker zacht.
Maar wat ik me afvraag, ze zijn natuurlijk heel erg dik, kan dat niet de ligging van je zadel beinvloeden? Dat je zadel dan niet meerr zo goed past. Lijkt me namelijk nogal zonde, koop je zo'n duur shabrak, past je zadel niet goed meer. Of valt dat wel mee?

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 21:26

ik heb er ook een... rijdt prima, ik moest wel wennen aan de grotere afstand tussen mij en mijn paard in het begin. Maar doordat het bont snel platter wordt, duurt dat maar heel even (als je hem pas gewassen hebt, is hij weer net zo dik hoor!). Het enige nadeel is dat het sneller gaat schuiven over de rug met opstijgen. Ik laat altijd even iemand tegenhangen in het begin als hij weer net gewassen is!

Carola, wel met het speciale Christ-wasmiddel wassen hoor!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: criollo_yess, GoogleAdsense, janneke584, Lanoca, LesleyAnne, PeerAppel, Pien63, Thami, TinkerTreas en 87 bezoekers