Dag Lieve Nijntje

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Dag Lieve Nijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-04 11:17

Vanacht om 1 uur kreeg ik een telefoontje, mijn katje is doodgereden...
Mijn allereerste katje, ze was nog maar zo jong.. mijn Nijntje.. Verdrietig
Net nu ik zo bezig ben om andere kittens te redden..

Ik was bij haar geboorte, ik heb zoveel met haar geknuffeld en gespeeld.. De laatste keer dat ik haar zag sprong ze steeds achter me aan.. als een leeuwtje Verdrietig

Sommige mensen begrijpen niet dat je je zo kan hechten aan een kat, maar deze was voor mij heel speciaal.. en dat zal ze altijd blijven..
Klinkt stom maar vanacht heb ik onze oude overleden kater gevraagd of ie een beetje op Nijntje wil letten.. want ze is nog maar zo klein Verdrietig Verdrietig

Heeft iemand dat gedichtje en plaatje van de Rainbow bridge ergens? Ik hoop dat ik haar daar ook tegen kom later..

Dit is de enige en laatste foto van haar, toen ze nog heel klein was..
Afbeelding

***Dag lieve Nijn.. Klein Poezeltje van mij Verdrietig Verdrietig ***


Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 12:00

Jeetje wat erg zeg.. Zo jong ook nog maar Verdrietig
Heel veel sterkte toegewenst

De Regenboogbrug......

Nog net aan deze kant van de hemel is een plek die de Regenboogbrug genoemd wordt.
Als er een dier dood gaat waar heel veel van gehouden werd door iemand hier op aarde, dan gaat dit dier naar de Regenboogbrug.
Daar zijn weides en heuvels voor al onze speciale vriendjes zodat ze samen kunnen rennen en spelen. Er is daar voldoende eten, water en zonneschijn, onze vriendjes hebben het daar lekker warm en hebben het goed daar.
Al de dieren die oud en ziek waren worden weer gezond en sterk, zij die pijn hadden en verminkt waren worden weer helemaal gezond en sterk, net zoals we ze herinneren in onze dromen over de voorbijgegane tijd.
Ze rennen en spelen allemaal samen, maar de dag zal komen waarop er 1 stopt en in de verte kijkt.
Zijn heldere ogen kijken aandachtig, zijn verlangende lichaampje huivert.
Ineens rent hij weg van de groep, vliegt bijna over het groene gras, zijn pootjes gaan sneller en sneller en sneller.
Hij heeft jou gezien en als hij jou in de armen vliegt en jullie elkaar innig knuffelen zijn jullie weer voor altijd samen.
Tranen van geluk vallen op je gezicht en je handen strelen het geliefde hoofdje, dan kijk je weer in de vertrouwde ogen van jouw huisdier, die zolang uit je leven is geweest maar nooit uit je hart is geweest.
Dan gaan jullie samen over de Regenboogbrug...........

Afbeelding

c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 12:56

he bah wat erg Verdrietig

heel veel sterkte

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-04 13:51

Hartstikke bedankt Paradise.. Vind ik zo mooi Lachen Verdrietig

Lizz

Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 18:26

Heel veel sterkte, ik mis mijn kat nog steeds ookal is hij al jaren dood!

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 18:57

Tjee, sterkte meis!!! Hier is een link van een soort filmpje, wel in engels, met muziek, maar vind hem zo mooi, moet telkens aan alle verloren lievelingen denken als ik ernaar kijk, en dat doe ik zo vaak!! http://prichard.nuklees.net/indigo/rainbow.swf
Is ook over de rainbow bridge..

Heeeeeeel veel sterkte!!! Ach gut Kuzzj Ilse

Live your dreams

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-04 20:32

Ooh Pattyrex.. Wat een prachtig filmpje.. De tranen rolden weer over mn wangen Verdrietig Supermooi!!! Lachen

krummel

Berichten: 1150
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 17:07

wat erg voor je katje onze buren hebben ook net een nieuw katje en daar ga ik ook heel vaak mee spelen ikhoop niet dat er zoiets met haar gebeurt en (bij mij doet die link het niet ) ik vind het gedicht een heel mooi gedicht


          :¨·.·¨:
          `·.
          Crumble

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 17:25

wat jammer, maar zo is het leven helaas. waaraan is hij eigenlijk doodgegaan?

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 11:37

Krummel, de link staat ook in mijn onderschrift als die dan wel werkt... Ik vond hem zelf ook heel erg mooi NehnaDagmar!! Ga nu de tekst overschrijven, daarna vertalen.. Miss zet ik de engelse hier wel neer als ik tijd heb.. Succes meis!! Ach gut

Live your dreams

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-04 12:38

Hij is doodgereden Calypso.. En wat het ergste is.. diegene is gewoon doorgereden. Misschien hadden we hem nog kunnen redden Verward

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 19:26

Tsjongejonge.. Is niet zo mooi...Maarja, sterkte!!

Live your dreams

Myra87
Berichten: 2495
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:38

Erg mooi filmpje, me kat is weggelopen en de kans is groot dat ie overleden is Verdrietig

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:27

he gat wat naar...... Heel veel sterkte...

Ik mis je zo... ;(

Dag lief vriendinnetje, dag grote zus, dag engel!

Zwanger! Wat een prachtig lichtpuntje, ik zie het graag als een lijntje met boven :). Het moest zo zijn!

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 18:32

Dank je Syts.. Sterkte draverlove


Helderder

Berichten: 10116
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:33

Wat een supermooi filmpje Echt prachtig.

Veel sterkte nog NehnaDagmar. Ach gut

Countrygurl

Berichten: 2785
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:18

heel veel sterkte!! Dat filmpje is echt mooi, ik moest ook meteen denken aan dieren die overleden zijn Huilen

Ga nooit heen zonder te groeten, ga nooit heen zonder een zoen. Wie het noodlot zal ontmoeten kan het nooit meer doen.

Nat0l0Mickey

Berichten: 159
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:33

Heej!!!
Ik wil je ook veel sterkte wensen, het is echt moeilijk om iemand kwijt te raken, van wie je heel erg houdt! En het maakt niet uit, of het nou een paard, een poesje of "maar" een hamster is, het maakte tog deel uit je leven en als het weg is, mis je het gewoon!
Ik vond het filmpje ook heel mooi!

He, sterkte!
Nathalie

Groetjes van Mickey, Nath en de Nijnies Lachen
Profiel bijgewerkt :-j
[EA]-[TK] 2e keer Grote Opruiming, MET fotos !!!

Eva_
Berichten: 6698
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:58

Scheve mond Verdrietig
Wat erg..
Sterkte ermee!

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:03

sterkte ermee Ach gut
wat erg Verdrietig

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:33

De tranen springen me in mijn ogen. Echt verschrikkelijk. Heel veel sterkte Ach gut

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 18:36

Ik schop dit topic nog even omhoog, omdat ik de tekst heb uitgetypt en vertaald, hier beide verhalen:

De engelse:

The Rainbow Bridge

There is a bridge connecting Heaven and Earth.. It is called The Rainbow Bridge, because of its many colours.

Just this side of The Rainbow Bridge, there is a land of meadows, hills and valleys with lush green grass.

When a beloved pet dies, they go to this place. There is always food, water and warm spring weather.

Those old and frail animals, are young again. Those who have been maimed are made whole again.

They play all day with each other, but there is only one thing missing. They are not with their special person who loved them on Earth. So, each day they run and play, until the day comes when one suddenly stops playing and looks up.

The nose twitches… The ears are up… The eyes are staring… And this one suddenly runs from the group. You have been seen.

And when you and your special friend meet… You takes them in your arms… And embrace… Your face are kissed again… And again… And again you look once more into the eyes of your trusting pet.

Then you cross The Rainbow Bridge together… Never to be separated.

Until we meet again…………



En de nederlandse:


De Regenboogbrug

Er is een brug die Hemel en Aarde met elkaar verbindt. Hij heet De Regenboogbrug, omdat hij heel erg veel kleuren heeft.

Aan deze kant van De Regenboogbrug, is een land met weides, heuvels en valleien met sappig groen gras.

Als een geliefd dier doodgaat, gaan ze naar dit paradijs. Daar is genoeg voer, water en er is warm lente weer.

We oude en zwakke dieren zijn opnieuw weer jong, De dieren die verminkt waren zijn weer beter.

Ze spelen alle dagen met andere dieren, maar er is een ding dat ze missen. Ze zijn niet samen met die ene speciale mens die van hem hield op Aarde. Zomaar, op een dag kan het gebeuren dat een dier stopt met rennen en spelen, en dan opkijkt.

De neus trilt… De oren staan rechtop en ze luisteren… De ogen staren… En dit ene dier rent weg van de groep… Hij heeft je gezien…

En als jij en je speciale vriend elkaar weer ontmoeten… Je neemt hem in je armen… Een omhelzing… Je gezicht wordt opnieuw gelikt… En weer… En weer kijk je nog een keer in de ogen van je trouwe dier…

Dan speel je weer met je dier in het land van De Regenboogbrug voor altijd. Om nooit meer opnieuw gescheiden te worden…

Want we zien elkaar later toch weer…

Groetjes van Ilse

Live your dreams

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 19:25

Wat erg, ziet hier beetje te snikken achter pc, want heb ook zo mijn konijntje verloren een jaar geleden, maar wanneer ik die tekst lees is ze opeens weer een beetje dichter bij mij Lachen veel sterkte!

Mijn maantje, mijn sterretje...
Just remember in the winter far beneath the bitter snows
Lies the seed that with the sun’s love, in the spring becomes the rose

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 07:30

veel sterkte Ach gut

karentje
Berichten: 331
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: maasmechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 16:34

bedankt voor het filmpje ik moet nu weer terugdenken aan de goeie momenten van mijn gestoreven hondje dit doet me doegd en ik hoop dat hij daar oo naartoe is gegeaan want ik verdient een goed tehuis!!!!
wie wilt er met me over praten want ik heb steun nodig ik zou het heel erg leuk vind als iemnd er met me zou willen praten bednakt voor het filmpje het deed echt deugd iemand die me wil troosten mag le toevoegen op het mail adrees karendedroog@hotmail.com avast ebdnat en ik hoop dat iemand dit voor me wil doen

Mijn Verzorgshetjes ITP => Zeker kijken!
viewtopic.php?f=53&t=697183


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bernoe, Celiien, Furst, Labiesch, tessaenhenk, xMaritt, xSalina en 57 bezoekers