Veiligheidshelm toch verplicht t/m M2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 18:53

Blackje schreef:
tja ik vind het ook eigenverantwoording.. Maar aan de andere kant wel goed dat het verplicht is, je voorkomt er een hoop narigheid mee!


Hmm nou ik weet het niet hoor. Ik hoor nou niet echt 'vaak' erge verhalen van ruiters/paarden die op wedstrijden er af zijn gevallen. Er gebeuren wel veel ongelukken, maar dan vaker op het 'thuisfront'. Het heeft toch totaal geen zin als de ruiters/amazones thuis niet met hoofdbescherming op rijden? Ik vind die regel echt scheef. Wèèèèèèhhhh, nou daar gaat mijn hoedje dus. Heb ik jaren mee gereden, kan ik er nu niet meer mee rijden omdat ik weer in de B ga starten. Bah Boos!


Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:06

mmm... nog een half jaar... hopen dat ik dan snel in de Z ben Haha! Haha! Haha!

:){


Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:16

VValar schreef:
Hmm nou ik weet het niet hoor. Ik hoor nou niet echt 'vaak' erge verhalen van ruiters/paarden die op wedstrijden er af zijn gevallen. Er gebeuren wel veel ongelukken, maar dan vaker op het 'thuisfront'. Het heeft toch totaal geen zin als de ruiters/amazones thuis niet met hoofdbescherming op rijden? Ik vind die regel echt scheef. Wèèèèèèhhhh, nou daar gaat mijn hoedje dus. Heb ik jaren mee gereden, kan ik er nu niet meer mee rijden omdat ik weer in de B ga starten. Bah Boos!


toen ik het nalas dacht ik daar dus ook al over na Bloos
is dus idd een hele schefe regel *LOL*

♥ Iets met diepe dalen en hoge bergen!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:37

jihaa! terug naar de goede oude tijd dat je een hoedje gewoon moest verdienen Tong uitsteken

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:47

Lielle schreef:
jihaa! terug naar de goede oude tijd dat je een hoedje gewoon moest verdienen Tong uitsteken


Vind ik onzin Bloos

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:50

oud NBVR zeker Tong uitsteken

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:51

Lielle schreef:
oud NBVR zeker Tong uitsteken


Jaaaaaaaaaaaaaa Haha!

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:52

VValar, op studentenwedstrijden zal je wel moeten, al een tijdje verplicht Tong uitsteken
Verder vind ik het een prima regeling, een hoedje 'hoort' ook een beetje bij het Z vind ik... (jaja, oud KNF Tong uitsteken)

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:55

Bealy schreef:
VValar, op studentenwedstrijden zal je wel moeten, al een tijdje verplicht Tong uitsteken
Verder vind ik het een prima regeling, een hoedje 'hoort' ook een beetje bij het Z vind ik... (jaja, oud KNF Tong uitsteken)


Jep dat had ik al gehoord. Maarja, dat is toch anders Tong uitsteken

Los van de 'veiligheid', ik vind een hoedje gewoon veel mooier staan. Het maakt het beeld 'af', begrijp je wat ik bedoel?

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:01

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt, maar ik vind een mooie cap dus veeeeeeeel mooier! Tong uitsteken Bij volwassenen a la, maar als ik dan van die kleine koters met hoedjes op zie...
Ik lijk zelf wel een debiel met een hoedje op *LOL* , nee doe mij maar een mooie Pikeur o.i.d.

Maar meningen verschillen, dat is juist ook leuk en maakt het interessant. OK dan!

Los van alles: is het ook niet zo dat de veiligheidscap door verzekeraars verplicht gesteld wordt? Het heeft geloof ik wel iets met verzekeringen te maken...

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:01

jawel, maar dat plaatje moet je gewoon verdienen Extreme duivel (Oud NKB-er)

kadans16
Berichten: 1709
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: ergens in het limburgse boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:03

Niet dat ik hem koop maar je hebt nu een super mooie nep
pikeur cap ,lijkt er echt heel veel op van irh (international riding helmet)voor 100 euro.Met zo'n zilveren streep Cool
Hij is echt kei mooi om te zien!en ook voor de dressuur.

Kadans -->Z2
Graciano SJ --> Z1
En waar blijft mijn nieuwe crack ?

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:08

Lielle schreef:
jawel, maar dat plaatje moet je gewoon verdienen Extreme duivel (Oud NKB-er)


In welke klasse je ook rijdt, dat plaatje is altijd mooi als je je paard goed voor elkaar hebt en je in harmonie rijdt met je paard. Elke stap van de africhting is mooi, vanaf het begin (Bijv B) tot en met de Grand Prix, zoland het maar goed uitgevoerd wordt en beleerd wordt op een vriendelijke manier. Ik vind dat je er als ruiter eigenlijk zelf voor mag kiezen wanneer je met hoedje rijdt of toch voor de cap gaat. Het heeft jarenlang ook zo gemogen en kan het eerlijk gezegd niet zo goed hebben dat er bovenaf dit nu voor je bepaald wordt.

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:16

kadans16 schreef:
Niet dat ik hem koop maar je hebt nu een super mooie nep
pikeur cap ,lijkt er echt heel veel op van irh (international riding helmet)voor 100 euro.Met zo'n zilveren streep Cool
Hij is echt kei mooi om te zien!en ook voor de dressuur.


Die vind ik ook keigaaf om te zien, maar vind het meer eentje voor het springen, vraag me niet waarom.

Toch vind ik zo/n ding geen gezicht, ik ben eigenwijs ja maar ik rij dus nooit met hoofddeksel. Ja op wedstrijd maar dan rij ik met hoedje. Achterop in de dressuur bij de vierspannen mogen we ook met hoedje, dat is eigenlijk ook gevaarlijk dan.

Vind het geen leuke regel maar helaas zal er toch aan moeten geloven om als Calimero op wedstijd te gaan. 1 voordeel, mijn medebokkers en rijders zijn ook allemaal Calimero's!!!!

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:19

Ienemienie schreef:
Vind het geen leuke regel maar helaas zal er toch aan moeten geloven om als Calimero op wedstijd te gaan. 1 voordeel, mijn medebokkers en rijders zijn ook allemaal Calimero's!!!!


Nou lekker dan weer Tong uitsteken

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:21

VValar, ik snap echt wel wat je bedoelt. Alleen kom ik dus uit de regio's waar het pas mocht in het Z, en vandaar mijn reactie. Maar verder ben ik het best met je eens

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:23

Lielle schreef:
VValar, ik snap echt wel wat je bedoelt. Alleen kom ik dus uit de regio's waar het pas mocht in het Z, en vandaar mijn reactie. Maar verder ben ik het best met je eens


Ik snap jou nu ook Lachen Tja, bij ons (NH) was het nooit een probleem waarmee je reed. Maar het is ook maar net wat je gewent bent Lachen

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:50

Ienemienie schreef:
Achterop in de dressuur bij de vierspannen mogen we ook met hoedje, dat is eigenlijk ook gevaarlijk dan.


dan heb ik ook een hoedje op
vind dat dan weer veel mooier staan (zowieso wel) maar toch wel minder gevaarlijk.. naja je weet t nooit natuurlijk Haha!

♥ Iets met diepe dalen en hoge bergen!

marian
Berichten: 63
Geregistreerd: 07-09-04
Woonplaats: Een gehucht in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 07:05

Marije_jiplover schreef:
Gister op de jurycursus maakte men bekend dat van de week het wedstrijdplatform toch overeenstemming heeft bereikt over het verplichten van een veiligheidshelm t/m de klasse M2. Dit zal ingaan op 1 april 2005. Het zal zsm in de Paard en Sport gepubliceerd worden, maar bij ons op de cursus is het vast verteld.
De gewone cap wordt dus ook niet meer toegestaan per 1-4-2005.


Wat een onzin ! Alsof mensen niet zelf kunnen beslissen. Gelukkig mag je in het Z nog met een hoedje blijven rijden, maar als ik dus een paard in de L of M wil gaan starten, moet ik zo'n Calimero-helm op. Ik snap best dat de "uitstraling" van onze sport moet verbeteren en dat de veiligheid omhoog moet, maar één van de charmes van de dressuursport is juist die mooie, klassieke kostuums. Zeg nou eerlijk, zo'n witte broek, hoge leren laarzen met sporen, een witte blouse, zwart jasje, plastron en hoedje, het is toch ontzettend mooi ? Okee, niet praktisch, maar wel mooi ! En een dressuurrok is nog mooier !
Maar ik kan praten als Brugman, als ze deze plannen doorzetten doe ik er in mijn eentje toch niks aan.

Na zes dagen werken, mogen mijn paarden een dagje rust !

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 07:10

Marian, ik wil ook met je meepraten hoor als Brugman maar ik vrees dat we er niks mee bereiken.
Ik vind dat het een beslissing van de ruiter cq amazone moet zijn waar mee gereden word!

Jammer dat ik het niet red om voor 1 april Z te zijn.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 07:29

Ik lees dat sommige mensen het vreemd vinden dat je in de Z wel weer een hoedje op mag. Maar ik vind het vrij logisch, als je Z rijdt mag van je verwacht worden dat je je paard onder controle hebt.
Tot die tijd is een veilige cap een erg goede keuze.
En lelijk, tja in het begin moest ik er bij het springen ook aan wennen, maar nu vind ik een mooie veiligheidshelm helemaal niet lelijk meer.
Daarnaast zit mijn veiligheidshelm veel lekkerder als de oude 'gewone' cap.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 07:34

Marian, ik denk dat als je een actie zou beginnen je echt niet in je eentje staat.
Misschien kunnen we met een aantal bokkers zoiets oppakken?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 07:37

Jaaaaa dat lijkt me een heel goed idee! Ik sta in ieder geval achter je Lachen

En Marliesje; met springen vind ik zo'n veiligheids helm toch echt wel mooi. Maar met dressuur vind ik het geen pan Bloos

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 07:38

Count me in Fitzroy!!!!

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 07:38

En als jury let ik helemaal niet op die dingen..........
Dus als iemand PER ONGELUK zonder veiligheidshelm binnenkomt, dan ZIE ik dat toch gewoon niet???? Haha!:D:D

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers