Waarom maken die meiden zoveel herrie??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Waarom maken die meiden zoveel herrie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 15:37

Ik zal wel een oud wijf zijn maar ik erger me gek. Van die pubers - sorry maar ik bedoel van die meiden meestal tussen de 12 en 16 jaar oud - die hardop met een behóórlijk volume hun onopgevoede knol moeten corrigeren. Zó hard dat ik mezelf niet kan horen denken als ik rijd. Zó hard dat ik het aan de andere kant van de manege hoor. "Laat nou eens los" "Dat maág níe-íet, dat weet je best" "Hé, Híerblijven!" "Doe niet zo vervelend" "Los! "Lo-ooos" en ga zo maar door. Dames: Ten eerste verstaat een paard dat allemaal niet. Ten tweede weet ik nou wel dat jullie een héél lastig, moeilijk, levensgevaarlijk dier hebben (zucht). Ten derde gaat hij er zeker niet beter van lopen als je je niet op hem concentreerd maar op iedereen die je eventueel kan zien en horen (uh, niet dat we veel keus hebben).

HOU OP MET DAT GEBRUL EN GA RIJDEN!

En gefrustreerde 30-er..


Loesss

Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:38

Aargh daar heb ik ook zo'n verschrikkelijke hekel aan (alhoewel ik ben zelf ook puber, zoals ze het noemen) Maar goed ik rijd mijn verzorgpaard weleens in een wei en daarnaas rijd ook dagelijks een meisje: En die krijst en schreeuwt! Zo irritant!

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:53

ik kan me heel goed voorstellen dat je dat vervelend vind Lachen
maar eerlijk gezegd doe ik dat in de manegeles ook wel eens, als ik op een pony rijd waarvan ik op een gegeven moment voel dat hij gaat bokken : ''NEE'' maar daar blijft het bij! verder mompel ik altijd wel dingen als goedzo, maar daar heeft een ander geen last van Knipoog

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:55

Doet me denken aan die tennis reclame Haha!

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:57

haha, k kan me voorstellen dat t irritant is.... maar ik denk dat veel mensen/ meisjes het doen omdat ze bang zijn voor t paard, en zo denken dat het paard bang wordt/ respect krijgt..... of t werkt vraag k me nog af Schijnheilig

A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 16:02

Die bij ons zijn helemaal niet bang, ze willen gewoon aandacht.. Boos!

desi_verona

Berichten: 564
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 16:04

bij ons op stal is ook iemand die dat doet (wel een volwassen man dit keer Haha! ). echt heel irritant. "N-E-E rambo! WAT ZEI IK NOU rambo? STOMME KNOL! je luistert ook nooit!" en ook vaak: "wie zei dat jij harder moet lopen stom beest?" (en dan zit ie ondertussen, ik weet niet of hij het zelf wel door heeft, zijn paard aan te drijven). en hij gaat ook vaak heel hard rond galoperen, stuurt dan heel scherp de bochten door (zijn paard struikelt daar af en toe zelfs door) en roept dan de hele tijd: "JIHAAA!!" en dan zwaait hij echt zo met z'n arm rond alsof hij een cowboy met lasso is .

maar het is idd echt verschrikkelijk irritant als mensen op willen vallen om te laten zien hoe goed ze wel niet zijn met paarden

ilufprincess

Berichten: 2600
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: <3 Even ver weg,of op een ster ofzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 16:46

hallow!
raar op onze manege zijn de ''pubers'' niet zo.. Verward
vorige week wou princess niet over een sprong...
ik moest me eens boos maken en ik bruldre...VOORUIT Hé
??raar ze sprong er over....(ik bedoel maar soms helpt het)
wss van het verschieten! nu springt ze weer alles goed! en vertrouwt me precies weer en ik haar.. en als ze nu elke keer goed heeft gesprongen
zeg ik ook leuk maar heel zacht vb: '' goed zo meisje!'' ''je bent the best'' enz.... en ga zo maar door! klinkt belachelijk maar volgens mij verstaat ze het wel ....

en nu weet ze als ik me boos maak ( ik zal haar nooooooi pijn doen!!!)
maar eens iets boos zeg dat ze me verstaat.. wat een zweep heeft geen effect maar eens iets boos zeggen wel....

You're just a sad song with nothing to say

Princess ♥

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 16:52

Irritant hè... Ik kan me er ook zo aan ergeren als ik in de manege rijd.. Scheve mond
Allemaal van die domme huppeltjes die tegen hun paard lopen te schreeuwen Rolleyes
Een paard hoort je als je normaal praat ook wel... Scheve mond Maarja, dat zal je er wel nooit inkrijgen bij die lui.... (zei een 17-jarige Haha! )

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 16:58

Hoe herkenbaar....

Je vergeet nog de zweep als een vishengel die te pas en te onpas rondgezwiept wordt zodat jouw paard helemaal over de zeik gaat.

Arme paard snapt er geen hout heeft, maar heeft een gouden karakter dus pikt dat allemaal.

Nulla tenaci invia est via

Leoni_

Berichten: 2313
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 16:59

het kan irritant zijn... maar niet elke ruiter tussen de 12 en 16 zijn zulke ruiters, ik schreeuw wel eens naar mijn pony van HEEEY heel hard als ik haar afstraf maar hele verhalen van dat mag niet , hou op , niet doen zeg ik ook niet
Dus je had er ook wel even bij moeten zetten dat niet alle ruiters dit doen

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:02

Bloos! Ik zeg ook vanalles en nogwat tegen m'n paard... (ben 19 Haha! ) Sowieso dingen als 'goed zo' als ie iets goed doet, stel dat hij daarna iets verkeerd doet zeg ik iets als; en zo dus niet.

Ik gil alleen niet en rij meestal alleen in de bak Knipoog

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

ilufprincess

Berichten: 2600
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: <3 Even ver weg,of op een ster ofzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:03

gillen doe ik zeker ook niet....ocharme mijn paard haar oren Knipoog
maar je stem verheffen is al genoeg...

You're just a sad song with nothing to say

Princess ♥

SplashIsLief

Berichten: 33019
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:04

Ik als 14-jarige erger me er ook aan hoor als je aan de andere kant van de bak kan horen wat ze tegen hun paard/pony zeggen.
Ik praat ook met Splash, maar niet zo hard dat iedereen mee kan genieten, is toch nergens voor nodig?

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:04

Haha! Ja erg herkenbaar. Wij hebben de laatste tijd ook een heel stel er bij gekregen. Je stomt zelf ook af, vroeger zou ik er nog wel eens wat zeggen, wijze raad geven of triest worden bij de aanblik van zoveel onbenulligheid. Nu houd ik meestal mijn mond. Ook triest eigenlijk. Voorbeeld, ik heb gister met verbazing staan kijken naar zo'n meisje die zó zaagt op haar onopgevoede paard (Margreet weet nu wie ik bedoel Knipoog ) dat werkelijk waar haar hele lijf een soort van mee kronkelt Bloos! Ik heb het echt even staan bestuderen! Op een gegeven moment werd dat in de binnenbak vergezeld van iets op een razendsnelle en ietwat onbestuurbare Haf en nog een soort van Kamikaze (lachuh joh!! ) en ik was zóóó blij dat ik daar niet meer tussen zat...

Was ook nog getuige van iemand die Loky - die stil stond met haar nieuwe paardje! - nóg bijna van haar sokken wist te rijden!

O dit is allemaal off topic, maar sorry, dat is ook de groep die soms zo'n herrie maakt....en nee niet alle jonge stalgenoten zijn zo!! Absoluut niet zelfs, maar ik moet ook altijd even zuchten als ik naar mijn kastje loopt - die langs de bakrand staat - en er spontaan iemand héle tirades tegen haar paard begint af te steken met 140 decibellen..

Maar ja misschien was ik vroeger ook wel zo?? Haha!

...

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:10

Waha ik mag zoveel herrie maken als ik wil. Ik sta alleen met mijn knollies en mag zingen gillen roepen ga zo maar door niemand die er last van heeft Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:10

Ik was onlangs op de kliniek en mijn paard was de enige die stil stond...
De rest stond allemaal te draaien, te klauwen, te fratsen en weet ik wat meer. Hoe meer de eigenaars/begeleiders de dieren corrigeerden, hoe irritanter ze werden.
De mijne deed wel 1 keer een paar stappen naar voren en stond mij wat te strak tussen de kettingen, ik knipte 2 keer met mijn vingers voor de boeg en het dier deed netjes weer evenzoveel pasjes terug Schijnheilig

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:14

Zo heb je ders bij mij ook Scheve mond Maar ik doe het niet hoor! Wat heeft het voor nut?
Ik zeg wel eens iets op een bestraffende toon of "EY!" alstie stout is maar ik sta niet overdreven te krijsen ..

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:15

Lot schreef:
(Margreet weet nu wie ik bedoel Knipoog )


Helaas wel ja...
Ik sprak gisteren iemand die de binnenbak uitgevlucht was door dat stelletje... Scheve mond

En ik weet toevallig dat dat grietje heel netjes les krijgt en daar leert ze het absoluut niet zo, dat is nog het treurige van het verhaal....
Ik heb er wel eens wat van gezegd, maar het helpt niks hoor! Dus bespaar je de moeite.

Ze was net aan een lange teugel aan het stappen en ondertussen in haar mobieltje aan het praten. Paard stapte de volte blijkbaar niet rond genoeg (vind je het gek?) en kreeg zomaar weer een lel en een schreeuw te verwerken, moest zeker even stoer doen door de telefoon. Hij reageerde er niet eens meer op, vertrok geen spier! Ach gut

Ik geef ook wel eens een brul etc., maar ik zorg er wel voor dat dat ook effect heeft, zodat ik het tegenwoordig steeds vaker met fluisteren af kan!

Nulla tenaci invia est via

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:19

ik ontken niet dat ik dat niet doe,(13 Haha! ) soms wanneer saar een bok geeft, dan schreeuw ik ook wel eens: heee! Maar zo vaak nou ook weer niet(Saar bokt niet iedere keer ) Knipoog

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:48

Nou, niet iedere ruiter tussen de 12-16 doet dat hoor... Scheve mond
Ben zelf 14, en ik ontken niet dat ik nooit eens op een wat hardere toon wat tegen m'n verzorgpony zeg, maar niet dat andere in m'n les er last van hebben ofzo! Maar ik kan wel begrijpen wat je bedoelt, want heb er zelf ook wel eens last van gehad, gelukkig alleen niet zo vaak, maar niet iedereen doet dat Lachen

    If you can dream it, you can do it ...


Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 18:00

Margreet schreef:

Ik geef ook wel eens een brul etc., maar ik zorg er wel voor dat dat ook effect heeft, zodat ik het tegenwoordig steeds vaker met fluisteren af kan!


Deze meiden zitten vast nog in de brulfase Haha!

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 18:13

nou, ik moet zeggen, als je eens goed gefrustreerd bent omdat je 'knol'vervelend bent kan ik me wat voorstellen (ik doe het nooit want ik ben nooit gefrustreerd! Haha! ) maar tja, niet overdrijven natuurlijk.

wij hebben trouwens ook zo'n persoontje op de manege (volwassen trouwens, geeft niet te snel ons pubers de schuld Knipoog ) heel erg irri

http://www.paardenrecreatie.nl
alles voor de recreatieruiter
je kunt nu ook artikelen aanvragen!

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:03

Ik begrijp je helemaal... Ik praat alleen als ik er eentje inrijd, omdat die van belonen verder nog niks afweet. Of als ik in een parcours rijdt, en ze is moe en ik wil haar iets aanmoedigen. Maar dat is het dan ook. En dan ook niet constant, en zowieso zachtjes. Ik ken mensen die achter elkaar blijven praten en schreeuwen en vloeken op hun paard. Af en toe belonen en afstraffen ok, maar moet iedereen mee kunnen genieten van jou gebrul op je paard? Zwaar irritant...

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:08

Bij ons ook! Een volwassen man.. Ik praat alleen tegen mijn paard als er geen anderen bij zijn. En dan nog schreeuw ik niet. Maar ik snap wel dat als je paard echt een keer heel vervelend loopt te doen dat je dan eens roept van: Hee of Nee of weet ik veel Tong uitsteken. Maar echt schreeuwen tegen je paard vind ik een beetje onzin.
Maar als ik halt ga houden zeg ik wel altijd Hoooo en als ze niet luistert HO. Bloos

V i d a l & R i e n a & D i a n a & T i a l d a & Y l d a u


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Duhelo, FCSA, Maanon_, QueenBeeBee en 33 bezoekers