Zadel troubles :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Zadel troubles :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-02 19:46

Iwaldo heeft schuurplekken naast zn ruggengraat achterop van het zadel. Vandaag kwam het Gareel (rijdende ruitersportzaak) en zouden ze hem opvullen. Toen ik dus het zadel oplegde bij Wal, zei die man 'Maar daar komen de plekken toch niet van? Die liggen erachter!' Toen ik hem vertelde dat het zadel aan het einde van een uur rijden helemaal daar lag, zei ie dat dat niet hoorde (en ik rijd er dus al 4 jaar mee Boos! )
Ook voortuig of gelpad helpt niet tegen het naar achter schuiven.
Hij heeft de kussens nog iets opgevuld, maar ik baal er flink van. Het andere zadel (van de vos) lag qua achterkant beter maar daar was de kamer te smal voor.

Zucht. En allemaal mensen op stal nieuwe zadels kopen... ik heb me toch een partij moooie dressuurzadels voorbij zien komen!! Pfieuw.... (Zat al te denken om er maar eentje op de rekening van de eigenaar van Wal te zetten... hihi... hij ziet me aankomen Knipoog )

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 20:32

praat me er niet van, problemen met zadels..
ik weet er alles van Knipoog

maar is het zadel nu wel weer goed?

mijn zadel (net nieuw, van 'de heuvelhoeve') schuift steeds tijdens het rijden iets naar voren. ik snap er niks van, want er is dus een deskundige langs geweest om te passen, en die zei dat het goed lag. dan zal dat toch wel ?!
als ik het btw vrij ver naar achter leg blijft het beter liggen.
heel vaag Verward

maar goed, ik dwaal af Haha!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-02 20:37

Nouja, of hij nu goed ligt? Verward Hij is iets opgevuld dus ligt ie wat stabieler achter. Maar of ie nu op zn plek blijft liggen? Ik wete het niet. Ik weet alleen dat ik al 4 jaar met dit zadel gereden heb Scheve mond

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 21:56

Pfffff... herkenbaar!
Ik heb m'n half jaar oude zadel laten nakijken door een zadelmaker. Gewoon, om de 'veiligheid', er was eigenlijk niets mis mee. Die zei dat er vanalles en nog wat aan mankeerde... opvullen dus.
De eerste keer dat ik er mee reed, lag ie al niet helemaal lekker. Zadelmaker gebeld, en die zei dat dat na een week wel over zou zijn. Niet dus. Maar ik dacht: 'misschien wel na 2 weken... of 3...?' Na 1 maanden kreeg Ed echt last van z'n rug.
Naar een andere zadelmaker gegaan. Nummer 2 (de bekende Hulsebos) zei dat het zadel juist verkeerd was opgevuld door nr. 1.... zucht... Had ik hem nou maar nooit laten opvullen door 1, dan had ik nooit zoveel rugklachten en drukkingen gekregen.
Kortom, heel wat probemen, witte haren, en 300 gulden later ligt m'n zadel nu wel WEER helemaal goed. Ik weet in ieder geval wel dat ik nooit meer na zadelmaker nr. 1 ga.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 00:02

Ik heb het "Flair" lucht systeem in mijn zadel laten bouwen, en sindsdien geen problemen + een veel beter lopende pony! Kosten ongeveer fl.800,- maar is het zeker waard geweest!!!!!!!!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 11:51

Ja.. ik voel me nu een beetje dom Koe Maar wat voor systeem is dat precies? Ik heb dus ook een beetje zadelproblemen (heb er in 2 jaar tijd al 3 gehad..) en wordt het zat elke keer een nieuwe te moeten kopen. Navy heeft er geen last van, maar hij lijkt van achter wat te 'wippen' om het zo maar even te noemen. En, dat kan ik toch niet hebben bij de km's die ik maak..
Groetjes

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 19:03

Het "Flair" systeem is dat waar de kussens gevuld worden met lucht. En dus de hele tijd als schokdempers werken voor de rug van het paard.

Ik ben er heeel blij mee.

Kijk ook hier:

http://www.horseplanet.nl/nl/tabel01.htm