Nieuw iets Berber

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-01 21:46

Heb vandaag op Berber gereden ipv aan de longe. Het eerdere probleem, dat ze door alle hulpen heenwalst, gaat beter, niet perfect, maar verbetering is duidelijk te zien. Ik rijd nu heel veel overgangen en het gaat langzaam aan beter. Het lijkt ook dat, na een tijd overgangen gereden te hebben, ze soepeler wordt. Vandaag gaf ze zelfs een ieniemieniebeetje na! Ik was helemaal verbaasd! (en blij en trots, ik ben dus schijnbaar goed bezig!!)

Maar goed, ik wilde iets vragen:
Als ik ga galoperen, springt ze aan en gaat direct in de hoogste versnelling. Na een paar passen hard, kan ik haar terug nemen in een iets langzamere galop. Ook dat gaat steeds beter, ze kan steeds langer in een laag tempo galoperen.
Maar hoe laat ik haar nu in een laag tempo aanspringen? Hoe kan ik oefenen dat ze direct langzaam galopeert, ipv de eerste passen knoerthard?



Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 22:14

Hoi,
Ik denk dat het aangeleerde gewoonte of een evenwichtprobleem is. Ik zou haar gewoon na die paar passen weer terug proberen te nemen en dan weer rustig. Heel langzaam gaat ze het dan misschien begrijpen dat ze rustig moet galloperen. Ik weet het: de theorie is doodsimpel maar van de praktijk word je soms niet goed!
Probeer ook veel te schakelen zodat ze goed door krijgt dat een galop verschillende tempo's heeft.
Maar Berber is geloof ik al wat ouder dus gaat het allemaal niet zo heel snel meer. Maar goed, voor de meeste paarden is hoop en ik hoop dat dat voor Berber ook zo is.
Groetjes!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 08:41

zodra ze langzamer gaat belonen en daarna terug naar de draf en opnieuw aangalopperen.
Of wanneer ze wegspuit gelijk naar de draf en overnieuw.
Succes!
Petra

:evaw:

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 13:39

Je kan ook op een volte aanspringen.En proberen na die paar passen hard ook weer terug te nemen.Ook overgangen rijden in de galop.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers