grrrr, nieuwe regel op de manege....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gillian

Berichten: 4417
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

grrrr, nieuwe regel op de manege....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-02 18:14

bij ons op de manege hebben we 1 binnenbak (20-60) waar we niet in mogen longeren of losgooien(is nog begrijpelijk).
daarnaast hebben we 2 buitenbakken(20-40 eb en vloed systeem).
1 daarvan is alleen om in te rijden, de andere is om te longeren, rijden en losgooien.
daarnaast hebben we nog een kleine paddock(altijd stof of blubber).
komen ze ineens met een nieuwe regel:de bak waarin we dus wel mogen losgooien, is alleen nog maar tot 12:00 uur s'middags te gebruiken om je paard in los te zetten.
daarna alleen nog maar rijden en longeren.
reden: omdat de bak er anders niet netjes bij ligt(wordt iedere dag rechtgetrokken). Boos! Boos! Boos!
de rest van de dag moeten we maar de paddock gebruiken Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel
leuk als je de hele dag werkt(ja, op dezelfde manege) maar onder werktijd je eigen paarden niet kan doen.
aangezien beide paarden pikzwart zijn, gaan ze dus niet in de paddock omdat ik ze dan met geen mogelijkheid meer schoon krijg Knipoog
ik zou dus voor werktijd( 8:00 uur s'ochtends) op de manege moeten zijn om beide paarden los te doen Verward
dat wordt dus nummertjes trekken want iedereen staat waarschijnlijk voor de poort Haha!
gggrrrrrr Extreme duivel Extreme duivel
wat een belachelijke regels verzinnen ze af en toe zeg....
toedeledoki
gillian

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 18:32

Balen zeg. Op zich is de regel nog wel begrijpelijk. Maar net als je zelf zegt, als je binnen die tijd niet kan losgooien is het behoorlijk vervelend.

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 18:57

't is wel balen ja. Bij ons op de manege kun je ze ook alleen losgooien en longeren in een bakje (paddock) van 15 bij 15. Daarnaast hebben we wel een binnen- en buitenbak en een ideaal bos. Mij hoor je niet klagen Cool

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 19:00

Mag je niet heel even je paarden eruit laten onder het werk? Of moet je erbij blijven als je paard buiten staat... Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 19:07

ik lees het volgende in je profiel: werk bij de korze in veldhoven waar ook mijn paard en verzorgpaard staan.

Kun je dan idd geen uurtje eerder gaan want extra reistijd heb je niet, of in je pauze de paarden buiten en binnen halen.
Of mag dat allemaal niet?
Anders is het wel balen hoor.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 02:53

Aangezien ik het heeel belangrijk vind dat paarden regelmatig lekker in een ruime bak los mogen, ben ik er niet mee eens. Niet alleen voor jou, maar ook voor anderen die werken wordt het dus heel vervelend. Aan een modderige paddok hebben de paarden ook niet zoveel, dat rolt niet lekker Huilen .

Ik ben al eens bij een manege weggegaan omdat de paarden "ineens" niet meer los in de bak mochten....

Succes!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 10:42

Ik kan de regel niet begrijpen..
Die regel is er zodat de bak er netjes bij ligt? Dus, ze trekken hem aan na 12en, daarna mag je er weer in rijden.. Dan ligt ie toch nog niet netjes Verward Verward Ben ik nou zo gek?? Het is natuurlijk wel zo dat als de paarden gaan rollen of stampen of graven er kuilen enzo inkomen..
Erg balen voor je!
Groetjes

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 10:52

ja wat balen zeg , kan je dan echt niet tijdens de pauze of even tussendoor je werk... en hebben jullie geen stapmolen jah dan kan ie wel niet rollen ... een ander manege is een voorstel maar je werkt op de manege dus Scheve mond dan zal je em toch maar in de paddcok moeten zetten als er geen andere oplossing is...

doeg

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 11:27

Het lijkt wel alsof mensen die werken altijd moeten worden gestraft. Bij ons op stal bijvoorbeeld heeft de stalhouder het liefst dat je zelf onderling regelt wie de paarden buiten zet. MAar dat is wel een beetje moeilijk, aangezien je zelf moet werken, en de meesten dat ook moeten. Ik moet fulltime werken om hem te kunnne betalen, en dan vind ik dus niet dat hij met zulke dingen kan aankomen. ik had het best zelf gekund als ik niet fulltime moest werken. Nu betaal ik hem voor de dingen die ik zelf niet kan.

gillian

Berichten: 4417
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-02 01:13

ik weet niet zeker of die regel er echt komt, want schijnbaar zijn veel pensionklanten het er dus echt niet mee eens(duh).
aangezien er s'ochtends bijna niemand is(ooit 2 mensen), moeten die dus alles losdoen.
dat kan toch gewoon niet....
en mn pauze heb ik echt nodig hoor, ik sta bijna alleen op bijna 65 paarden...
iedere dag in de stapmolen is ook zo saai.
moet ze maar gewoon onder werktijd losdoen denk ik Knipoog
toedeledoki
gillian

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 09:11

wat een stomme regel Boos!

Lolalover
Berichten: 36
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Schiedam

domme regel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 21:34

zeeeeeeeeer stomme Boos! regel! en maar duimen voor je dat die regel niet door gaat! Pling

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 21:39

heeeeeeerlijk zeg dat ik eigenbaas ben over mijn pensionnetje
Lovers
*aanrader*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 21:45

Ik wil niet l*llig doen maar bedoel je niet je vader en moeder hebben een leuk prive stalletje.
En die aanrader is ook wel leuk als ik gesponserd zou worden Haha!
Maar niemnand heeft tot nu toe aangeboden om een huis met 1 ha grond voor ons te kopen Huilen Knipoog

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 16:03

ja ik ben ook blij dat wij alleen naar onze ouders moeten luisteren op stal Haha!

Anoniem

regels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 16:07

Pff, ben blij dat ik zelf te vertellen heb wat ik op stal doe!!!
Maar begrijp de regel wel, moet eerlijk zeggen dat als ik net de bak heb gesleept en een van de meiden gooit er een paard in los, dat ik ook wel pissig kan worden erom, maar goed..........er valt mee te leven,

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 16:10

Nee Kawa, Pinkygirl of te wel Kim is echt zelf de baas van haar privestal en niet haar ouders Haha!

Sorry Kim kon het niet laten...ben onwijs jaloers op je haha

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 16:21

En anders ik wel Ineke Lachen Maargoed, bij ons op stal mag je de buitenbak én de roundpen gebruiken om je paard in los te gooien. De binnenbak wordt alleen gebruikt voor rijden.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 16:32

Enerzijds is het vervelend dat je niet mag losgooien, maar anderzijds kan ik het ook voorstellen. Ik kom wel eens op een manege waar de paarden zelfs binnen losgegooid worden. Een drama, gaten, gaten en nog eens gaten. Dus anderzijds begrijp ik het best. Wil je lekker rijden, dan moet je niet paarden loslaten in een rijbak

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Re: regels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 18:13

Pipo schreef:
Pff, ben blij dat ik zelf te vertellen heb wat ik op stal doe!!!
Maar begrijp de regel wel, moet eerlijk zeggen dat als ik net de bak heb gesleept en een van de meiden gooit er een paard in los, dat ik ook wel pissig kan worden erom, maar goed..........er valt mee te leven,


ik ben net zo blij als jij, ik heb thuis tenminste geen gedoe.