Vraagje mbt laarzen (leder)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Vraagje mbt laarzen (leder)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 11:22

Een domme vraag misschien, maar ik ben een beetje aan het rondkijken naar lederen rijlaarzen. Nu snap ik alleen helemaal niets van de maten! Voetmaat ok, snap ook dat de hoogte wordt aangegeven, maar de kuitmaat... hoe zit dat? Moet je dan gewoon de omtrek nemen van je kuit?

Zijn er trouwens nog andere zaken waarop je dient te letten? Ik vrees dat het 2e hands laarzen worden, ivm geldgebrek... dus iemand daar ervaring mee?! (behalve dat ze niet teveel zijn ingezakt)

Alvast bedankt voor de slimme antwoorden op mijn domme vraag!

Is er btw nog een merk dat je echt NIET moet nemen?

Der Ellmauer Dancing Queen


Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 11:38

Domme vragen bestaan niet.
De kuitmaat is inderdaad de omtrek van je kuit. Als ik jou was zou ik mijn rijkleding aandoen (rijd je altijd met lange sokken, doe die dan ook aan) en dan de omtrek meten op het dikste stuk van je kuit.
Ik heb mijn laarzen toendertijd laten aanmeten met een rijbroek van de winkel en die was veel dunner dan mijn eigen rijbroeken. Dus had ik een probleempje. Je kunt ook het beste een dikkere rijbroek aandoen, beter in de zomer ruimte over, dan de hele winter met te krappe laarzen.

Ik heb verder geen ervaring met tweede hands laarzen. Ik zou gewoon kijken naar de staat van de laarzen. Loop je veel met je laarzen door de modder? Neem dan laarzen met een rubber zool, met een leren zool lig je onherroepelijk op je snuffel. Of je moet natuurlijk tegen hele mooie laarzen aanlopen die betaalbaar zijn, met een leren zool. Dan laat je er gewoon een rubberzool onderzetten bij de schoenmaker.

Qua merken heb ik eigenlijk geen tips voor je. Ik heb laarzen van Petrie en vind ze heel fijn, terwijl een vriendin van mij ze verschrikkelijk vind. Dat is dus heel persoonlijk. Kijk gewoon naar de kwaliteit van het leer, daar heb je meer aan.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 11:59

Sommige ruitersportzaken hebben ook 2e handsjes. Kun je ze daar beter laten opmeten. Ik vind Cavallo's erg fijn. Mijn laarzen heb ik vanaf mijn 15e en ben nu 26 en ze zijn nog redelijk.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 12:45

Kan je in ieder geval 1 tip geven: ga naar een ruitersportzaak waar ze je alles kunnen vertellen over de laarzen die het beste bij jouw wensen passen, waar ze verstand hebben van correct meten (scheelt een hoop ellende) en een goede service hebben. De meeste klachten ontstaan gewoon door verkeerd aangemeten rijlaarzen, en da's jammer want ze kosten al genoeg!

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 13:45

Ok, dus het is eigenlijk heel erg onverstandig om ze 2ehands te kopen? Scheelt namelijk wel een hoop geld...

Zag net btw erg mooie Derby laarzen staan bij de ruitersportzaak... zijn dat goede laarzen? Zijn er nog grote prijsverschillen tov de verschillende merken?

Der Ellmauer Dancing Queen

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:48

Ik zou gewoon even doorsparen en laarzen aan laten meten...
Dan kan je in een goede ruitersportzaak alle merken/ modellen passen en je goed laten adviseren. Goedkoop is vaak duurkoop vergis je niet

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:39

Citaat:
Ok, dus het is eigenlijk heel erg onverstandig om ze 2ehands te kopen? Scheelt namelijk wel een hoop geld...


Vergeet aub niet, dat leer naar je vorm en beweging van je voet gaat staan.

Als je dus laarzen koopt die door iemand anders zijn ingelopen staan ze NIET naar jouw voeten, maar die van een ander....
En geloof mij, dat is echt niet goed voor je voeten en houding.

Ik heb Cavallo's, ben ik erg tevreden over (ook qua service). Heb geen ervaring met Petrie dus daar kan ik me niet over uit laten.
Heb die van mij nu 4 jaar en zien er nog prima uit...

Ik zou lekker ff doorsparen en bij een goede ruitersportzaak laarzen aan laten meten, heb je echt het langst plezier van...

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noƫlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:58

www.rijlaarzen.nl

Daar vind je veel informatie over prijzen e.d. Huet heeft een eigen productie laars van rond de 150 euro aangemeten en wel. Is dat misschien iets voor je?

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 15:06

ja, daar heb ik net gekeken, denk dat dat misschien wel de moeite is!! Nu de volgende vraag: zijn dat ook een beetje goede kwaliteits laarzen?

Der Ellmauer Dancing Queen


bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:13

Ik vind van wel. Ik en meerdere stalgenootjes hebben ze ook. Ze zijn onderhouds vrij door de coatinglaag die erop zit. Doekje erover en klaar. Ik rij 3-4 paarden op een dag en ze gaan jaren mee af en toe zool vernieuwen. prima laars!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:17

Ik heb een aantal Petri's gehad en nu heb ik Cavallo. Ik ga toch weer overstappen op de Petri's. Beide merken zijn fijn, maar ik vind de pasvorm van Petri mooier ofzo, kan het niet goed uitleggen Bloos. Bovendien heb ik nog nooit zoveel last van inlopen/inrijden gehad met een paar laarzen als met deze Cavallo's (en ik heb al een paar of 5 leren laarzen versleten Bloos! ).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eleeke, Nieknollie, Renee1991, Vagabondo en 29 bezoekers