Jouw ideeen over de nederlandse politiek.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Jouw ideeen over de nederlandse politiek.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 13:45

Ik hoor om me heen steeds meer gezeur en gezanik over hoe slecht de nederlandse regering bezig is en wat er wel allemaal niet deugt in nederland. (misschien komt het ook wel omdat ik er steeds meer op let)
Toch blijft het bij de betreffende personen vaak bij klagen omdat ze denken of vinden dat ze er in hun uppie toch niks aan kunnen veranderen.
Toch heeft iedereen daar verschillende ideeen over. De een vind dat je er best wat aan kunt doen, door bijvoorbeeld alleen al te gaan stemmen op een politieke partij of je aansluiten bij een partij de ander vind dat het onbegonnen werk is omdat je in de meeste gevallen toch deel zult blijven uitmaken van het grote geheel en jou stem dan weinig meer uitmaakt.
Maar wat zijn jullie ideeen daarover? Zou jij je willen/kunnen inzetten voor de politiek met het idee echt iets te kunnen veranderen of vind je het onbegonnen werk? Graag met motivatie!


mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:52

ik denk dat het onbegonnen werk is.
de regering bij ons is al zover gezakt dat er niks aan te veranderen is (haha nee grapje hoor!) Haha!

uhm ik denk dat wel met de hele maatschappij wel wat zouden kunnen doen, maar om als enigste ergens bij te gaan... dan denk ik dat het heel lang duurt voordat je iets berijkt. Of je moet net zo'n soort acties doen als Pim Fortuin, om aandacht te trekken etc...

Maar opzich, iets wat me dus helemaal NIET boeit is politiek. (wel stom eigenlijk, want je toekomst hangt er gedeeltelijk vanaf).

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:53

Hmmm ik zit werkelijk wel eens te overwegen de politiek in te gaan. Laura for president Haha!
Als je jezelf voor iets inzet kan je ongetwijfeld ergens verschil in maken. Verder word ik inderdaad gek van die figuren die continu lopen te zanikken op het kabinet en vervolgens een Pim Fortuijn erbij halen 'als hij..dan....'
Als jij het ergens niet mee eens bent en je wil je er hard voor maken dan heb je in Nederland alle mogelijkheden dat te doen. Maar de meesten zijn te lui om zelf iets te beginnen maar kankeren op een ander is wel heel makkelijk.
En laat ik het maar helemaal niet hebben over de mensen die roepen dat ze niet stemmen 'odat het toch geen zin heeft' Clown

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:57

Ik heb eigenlijk het idee dat 'de politiiek ingaan' niet de beste manier is om je druk te maken voor je land. Iemand waar ik het totaal niet mee eens ben heeft ooit gezegd: 'de baas van unilever heeft meer macht dan de premier van Nederland' en ik ben bang dat dat klopt.

Ik denk dat je als adviseur of wetenschapper eigenlijk meer indruk kan maken. Áls je de mogelijkheden weet de benutten om je stem gehoord te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:59

Het ging prima met Nederland totdat iemand heel hard en heel luid begon te roepen dat dat niet waar was. 1 miljoen mensen zijn zo slim om op een dode lijstrekker te stemmen, dat was werkelijk de meest stupide verkiezingsuitslag ooit. Politiek was de boel even flink opgeschud, ja dat klopt wel. Zo erg dat er niks meer mocht zoals het was. Wat is het resultaat van deze fijne trend: al 3 jaar recessie.
Na de volgende verkiezing, bij het nieuwe kabinet zal alles beter zijn, eindelijk. Wat een verademing na een periode waarbij randfascisten hier het hoogste woord hadden.

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:04

Lovely schreef:
Na de volgende verkiezing, bij het nieuwe kabinet zal alles beter zijn, eindelijk. Wat een verademing na een periode waarbij randfascisten hier het hoogste woord hadden.


Waar baseer jij dat op? Weet jij de uitslag al van de volgende verkiezing Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:05

Nee, maar het ergste hebben we gehad, dat is mijn uitgangspunt.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:14

Ik denk dat heel veel NL-ers nogal simpel denken over politiek. Ik hou me er zelf nogal veel me bezig, en ik merk vaak dat mensen echt niet verder denken dan hun eigen straatje.. De meest vreemde ideeen komen daan naar buiten (alle buitenlanders moeten maar het land uit, want daar komt het door dat de pc-prive regeling is afgeschaft).

De regering kan ook geen ijzer met handen breken. Als de economie achteruit gaat zal er bezuinigt moeten worden. Zalm heeft geen geldboompje in z'n kantoor staan. Maar veel mensen denken wel dat de politiek 'hun geld afpakt'.

Voor Pim Fortuijn heb ik politiek helemaal geen goed woord over (vond het verder een vreselijk leuke man, maar z'n ideeen ). Die heeft makkelijk meegesurft op de ontvredenheid die er altijd onder een deel van de bevolking leeft. Door dat uit te vergroten in de media krijg je op een makkelijke manier veel aanhangers, zonder dat er ook een duidelijk plan of toekomstvisie aan vast zat (nou ja dat zien we nu wel, de LPF is een bijelkaar geraapt zooitje)

"God gave men both a penis and a brain, but unfortunately not enough blood supply to work both at the same time."

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:23

Inderdaad; geld moet ergens vandaan komen. En in een land zijn altijd verschillende belangen. Er zijn geen goede of slechte besluiten; het is net via welke optiek je het bekijkt. De één moet iets inleveren, de ander krijgt wat voordeel. Het is aan de politiek om daar en balans in te trekken.
Maar een politiek figuur zoals LPF die inderdaad mooie dingen belooft; natuurlijk klinkt het allemaal leuk maar zo makkelijk waar te maken zijn ze niet hoor. Maargoed, het klinkt leuk dus de massa die niet verder kijkt dan de neus lang is ziet hierin een mooie oplossing.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:28

Hoeveel onderwerpen gaan hier nog over geopend worden op AM

Jaike, wat ben je toch een topper!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:29


Jaike, wat ben je toch een topper!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:30

Wat is dáár nou weer mis mee? Moet er soms ook een centraal-politiek topic komen? Of een apart politiek forum? Rolleyes
Ik meen dat deze titel de lading van het topic dekt dus als het je niet interesseert - open je het niet

en je bovenstaande topic zegt duidelijk:
Loesjuh schreef:
Voor de duidelijkheid: ik wil hier géén politieke discussie mee opwekken! Doe dat maar in een ander topic. Haha! Ik wil gewoon weten hoe mensen er over denken en of het klopt dat veel mensen teleurgesteld zijn.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:43

Laura schreef:
Wat is dáár nou weer mis mee? Moet er soms ook een centraal-politiek topic komen? Of een apart politiek forum? Rolleyes
Ik meen dat deze titel de lading van het topic dekt dus als het je niet interesseert - open je het niet

en je bovenstaande topic zegt duidelijk:


Jij bent af en toe best vermoeiend. Knipoog
Als je het topic even leest, dan zal je zien dat het al een complete discussie is.
Van mij hoeft niet alles centraal, ik vind het alleen wat onzinnig als er binnen een maand 4 verschillende politieke discussies op AM voorbij komen.
Iedereen blijft toch bij zijn/haar standpunten, dus waarom dat in allerlei verschillende topics herhalen?

Jaike, wat ben je toch een topper!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:45

Nou MissJ, niet iedereen doet aan al die discussies mee. Bovendien is het niet aan jou om te bepalen of een topic er wel of niet mag zijn.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:54

Sjonge jonge, het was maar een idee hoor.
Ik wil ook helemaal niet voor iemand bepalen wat hij schrijft, ik gaf gewoon aan dat er al meerdere topics over lopen, en dat het misschien leuk is om dan aan een bestaande discussie mee te doen.
Veel plezier hier.

Jaike, wat ben je toch een topper!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:57

Heel simpel: ik zou het niet beter kunnen.

Het is niet de makkelijkste baan en heb er wel respect voor iedereen tevreden houden zal toch nooit lukken. Dat zie je op je werk maar ook op stal en dus ook in de politiek.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 14:58

Dat topic dat jij noemt, MissJ gaat heel ergens anders over dan mijn vraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:37

Ik begrijp Zalm ineens een stuk beter en vooral zijn reken-gebrekje:

Het kabinet is niet onder de indruk van de protesten tegen zijn plannen. Zalm: 'Een meerderheid van de bevolking keert zich misschien tegen het kabinetsbeleid, maar er is ook een meerderheid die vindt dat ingrijpende maatregelen nodig zijn.'


Uit de Volkskrant

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:40

Lovely schreef:
Ik begrijp Zalm ineens een stuk beter en vooral zijn reken-gebrekje:

Het kabinet is niet onder de indruk van de protesten tegen zijn plannen. Zalm: 'Een meerderheid van de bevolking keert zich misschien tegen het kabinetsbeleid, maar er is ook een meerderheid die vindt dat ingrijpende maatregelen nodig zijn.'


Uit de Volkskrant


Goh, 2 meerderheden, kan dat ook al tegenwoordig Scheve mond... En dat van iemand die in de grootste rekenpartij zit en waarschijnlijk tot op de cent nauwkeurig weet hoeveel geld hij op de bank heeft staan. Om te Verdrietig

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:43

Dat kan natuurlijk best, het een sluit het ander niet uit! Je kan best tegen het nu voorgestelde beleid zijn, maar het er wel mee eens zijn dat er ingrijpende veranderingen moeten komen.

Wel even blijven opletten als je anderen bekritiseert *LOL*


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:52

Ja Anoeska, dat hadden we begrepen hoor Gaaaap . Het is heel wel mogelijk om tegelijkertijd voor en tegen maatregelen te zijn.

Maar dan nog is de woordkeus bijna dichterlijk en met dichterlijkheden krijgen we de begroting zeker niet sluitend.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:55

MissJ schreef:
Iedereen blijft toch bij zijn/haar standpunten
waarom dan uberhaupt nog een discussie Knipoog

Amor Vincit Omnia

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:56

Het moet allemaal wel heel ánders gaan want ik ben het goed zat!
Ik denk gewoon dat we aan het begin staan van het einde. Alles is gewoon een aflopende zaak. Ik ben helemaal geen pessimistisch persoon maar zo zie ik dat gewoon (en valt het alleen maar mee als het tegendeel waar blijkt te zijn Knipoog ).
Net als vele anderen heb ook ik erover nagedacht om 'de politiek' in te gaan. Toch denk ik dat ik niet over voldoende vaardigheden beschik om dit succesvol te doen. Verbaal ben ik bv. lang niet zo sterk als op papier en vaak denk ik achteraf: 'stom!!! ik had dát en dát moeten zeggen'. Dat kun je in de politiek niet hebben.
Ik laat dit liever aan iemand over die (ongeveer) dezelfde ideeen heeft als ik.

Verder spendeer ik mijn tijd liever aan andere dingen (ook idealistische onderwerpen); dingen die mijn prioriteit hebben en heb ik het idee dat ik met een ander doel op deze wereld ben gezet.

Tuurlijk moet iedereen zijn/haar steentje bijdragen maar het moet ook ergens ophouden! 'Ze' hebben ons genoeg afgepakt; tijd dat dit eens in het voordeel gaat werken: ik ben 28: mijn spaarloon is er niet meer, mijn computer is me op de valreep door mijn neus geboord, geen winstuitkering van het bedrijf dóór het kabinet etc., pensioengerechtigde leeftijd gaat (waarschijnlijk) omhoog etc.
Mensen van mijn leeftijd maken zich druk om extra spaargeld voor hun pensioen! Ten eerste moet ik maar eens zien dat ik zo'n 70 jaar oud wordt (dat zal dan wel de pensioengerechtigde leeftijd zijn) en áls ik die 70 al haal moet ik eerst maar eens mijn poen zien te krijgen.

Nee hoor, mijn vertrouwen is weg, alhoewel ik wel iedere keer mijn stem uitbreng!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 16:00

Citaat:
Ja Anoeska, dat hadden we begrepen hoor . Het is heel wel mogelijk om tegelijkertijd voor en tegen maatregelen te zijn.


Dan heb je het dus niet begrepen..... Gaaaap Gaaaap Gaaaap Geeft niks....

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 16:03

Lovely schreef:
Ik begrijp Zalm ineens een stuk beter en vooral zijn reken-gebrekje:

Het kabinet is niet onder de indruk van de protesten tegen zijn plannen. Zalm: 'Een meerderheid van de bevolking keert zich misschien tegen het kabinetsbeleid, maar er is ook een meerderheid die vindt dat ingrijpende maatregelen nodig zijn.'


Uit de Volkskrant

En ik vind dit idd ook een beetje vreemd geformuleerd, maar het kan wel zoals het er staat!
Een meerderheid is tegen het kabinetsbeleid. Een meerderheid, die vindt dat ingrijpende maatregelen nodig zijn!
Het ene sluit het andere niet uit, de enige conclusie die we eruit kunnen trekken, is dat de maatregelen van het kabinet niet in de smaak vallen. ( de mensen hadden andere ingrijpende maatregelen voor ogen Knipoog)Dit kwam al in diverse topics naar voren Haha!

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen