h c simonshaven? wie is er bekent?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

h c simonshaven? wie is er bekent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 14:59

wie kan mij wat info geven over deze stal?
qua sfeer en verzorging?
en wat er waar van is dat je geen les mag nemen van mensen buiten het bedrijf?

wendytj4h
Berichten: 312
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 15:17

Ik heb er welleens van gehoord dat de lessen slecht waren en dat vooral de eigenaar een zeikerd was. Maar verder niks ben er zelf ook nog nooit geweest.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 15:22

wendytj4h schreef:
Ik heb er welleens van gehoord dat de lessen slecht waren en dat vooral de eigenaar een zeikerd was. Maar verder niks ben er zelf ook nog nooit geweest.


dat is duidelijk Haha!
nee hoor lessen kan ik niets over zeggen, want ik les bij Tyrza, maar alles wat je maar wilt is aanwezig daar, super !!! Land, longeercirkel, 2 buitenbakken, 2 binnenbakken, stapmolen, leuke uitrij-mogelijkheden.
Ik ben bijrijdster van een paard daar en voel me er goed thuis, en dat had ik zeker niet op elke (grote) stal. Er staat van alles wat, recreatie ruiters en wedstrijdruiters.

nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 15:33

en je kan dus niet les krijgen op hun terrein van iemand anders?

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:48

nelis schreef:
en je kan dus niet les krijgen op hun terrein van iemand anders?



Nee dat kan niet.

LynnDeniseX

Berichten: 407
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Spijkenisse & Rdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 14:12

Ik heb er met plezier 4 jaar gereden hoor OK dan!
Maar op andere maneges is het wel wat gezelliger...

Verder vond ik de lessen erg leuk (kwam misschien ook wel doordat het een groepsles was en wij erg close waren).
Ook van Henk (de eigenaar; de zeikerd)
Hij zag gewoon precies wat er nog niet goed aan je rijden was...

Ik heb daar echt leren paardrijden Haha!

nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 14:52

Tequiro schreef:
Nee dat kan niet.


nou dat is dus een reden voor mij om er dan niet te gaan staan.
stel nou dat niet klikt met de instructie daar dan kan ik nog elke week op pad

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 11:43

Het kan ook zijn dat het wel klikt.
Het is maar net wat jezelf wilt op een stal en wat je prioriteiten zijn.

Er staan vrij veel pensionklanten en als iedereen zijn eigen instructie neemt wordt het een chaos, dus ik kan me er wel wat bij voorstellen.

nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 12:23

op mijn vorige stal in bunschoten stonden ook rond de 50 pension klanten en daar had je geen chaos.
het is maar net wat je gewend bent

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:42

Inderdaad het is maar wat je gewend bent.

Waar een wil is, is een weg dus alles is te regelen.
Er zijn genoeg stallen die dat niet toestaan, dus echt een uitzondering is het niet.

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:38

Het is niet de beste manier dat je niet van mensen van buitenaf mag lessen op het terrein.. Maar misschien klikt het voor jou wel met 1 van de eigenaren of met een ander die er les geeft. Probeer dat eerst eens uit zou ik zeggen Knipoog
Als iedereen er les mag hebben van iedereen, dan denk ik idd dat er een chaos zou ontstaan, vooral in de bakken.. Dus dan eventueel maar iedere week op pad..
De sfeer is verder heel fijn, er zitten vast wel mensen tussen die je liever ontwijkt Knipoog, maar er is geen ruziesfeer..

Ik zou zeggen, ga gewoon een keer langs en kijk eens of je misschien bij één van de instructeurs/trices een les kan rijden, om te kijken of het klikt, als dat voor jouw het grootste nadeel is. Misschien heb je geluk en klikt het super, misschien heb je wat minder geluk en moet je toch op zoek naar een andere stal of iedere week weer op pad..

En al dat gezeur over dat Henk (de eigenaar) een zeikerd is, moet je maar niet teveel op letten. Dat is toch iets wat je zelf moet beoordelen, ik heb nog nooit problemen met hem gehad en andere mensen zien hem liever nooit meer (en hij hen ook niet Knipoog), maar dat ligt toch ook aan je eigen mentaliteit..

Ik heb het er in elk geval prima naar mijn zin, tuurlijk kan het altijd beter, (paarden in de achtertuin o.i.d. Tong uitsteken), maar dat blijf je toch houden Lachen

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:31

Ik beloof dat Spooky niet meer vervelend zal doen als ik met jou in de bak rij Verward Schijnheilig

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:41

En jij denkt dat je die belofte waar kan maken?? *LOL*
*Off-topic Bloos*

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:47

Kan ook niet gaan rijden op Spooky als jij in de bak bent Tong uitsteken

Ik mot een schop onder mijn donder krijgen en hij ook...

sorry ff offtopic....

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:38

hahaha, hier nog een simonshaven-ganger (nouja, ik sta er nu niet meer, maar heb er wel heel wat jaartjes gestaan) En heb het er altijd heel erg naar mijn zin gehad! Op iedere manege heb je nou eenmaal mensen waar je het wel of niet mee kunt vinden, dat blijf je houden. Maar de sfeer was op Simonshaven altijd wel erg goed. En, wat mij vooral opviel, is dat er niet zo heel erg gestolen werd.. (een van mijn grootste ergernissen op andere manege waar ik gestaan heb)
Dat van die instructie.. ga gewoon eerst eens zelf kijken, en kijk of het klikt. Het is wel zo dat je kunt kiezen, er is niet een instructeur, maar er zijn er geloof ik wel 4. Ik sta nu thuis, maar rijd nog steeds helemaal naar Simonshaven om daar te gaan lessen! Voor mij klikte het dus wel..