Deurne

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-02 13:01

Wie van jullie is er eigenlijk naar Deurne geweest of gaat er nog naar toe. Is het echt zo penny-achtig als ik gehoord heb (met paardendekbedden e.d.)??? Moet je erg hard werken (veel mesten enz.)?
Hoe moeilijk is de toelatingstest eigenlijk???
Bij ons kwam namelijk een hoefsmid in opleiding (en hij kon er niets van, 7 paarden bekapt, alle 7 kreupel), en hij ging naar Deurne, en hij vond die meiden die dit deden echt van die penny-meiden die alleen maar wilden rijden, het niveau is laag, enz. Ik wil graag weten of dit echt zo is.
En zijn er mensen die eerst de universiteit gedaan hebben en daarna nog Deurne doen, ook al zijn ze 24??? of is de leeftijd echt veel lager???


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 13:14

Hai, je hebt meiden van alle leeftijd. Penny-meisjes zul je er ook wel tegenkomen, maar die zullen wel snel afvallen als het hen alleen om het rijden gaat. Ik wil er ook nog naartoe. De toelatingstest is geloof ik niet zo waar. Het gaat in het geval van sommige opleidingen om een stage die je moet voldoen, en daar krijg je punten voor oid.

Ik wil zelf ook de opleiding hoefsmid gaan doen.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Charaz

Berichten: 24278
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 15:16

ach die penny-meiden vallen toch zo af

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 15:30

De interne opleidingen schijnen wel zwaar te zijn, vroeg opstaan, veel klote-werk in het eerste jaar (vooral mesten en dat soort klussen), lang in de schoolbanken en weinig rijden. Na het eerste jaar wordt het wat leuker, dan kun je wat meer gaan rijden, en minder irritantje klusjes omdat die dan weer door de eerstejaars worden gedaan.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 17:16

ik ga naar barneveld, omdat ik toch niet door deurne heen kom en het veel en veelste duur is!

Ik heb gehoord dat het heel zwaar moet zijn!

ff off-topic:
Xono als jij hoefsmid ben, mag je (als ik ooit een paard krijg) mijn paard wel bekappen Knipoog Haha! Haha!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 17:18

Ik ben niet mee met dit toptic, wat is dit eigenlijk in deurne enz...?

. . .
. . .
. . .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 22:46

Hoi,

Ik wilde naar Deurne, maar ben afgehaakt omdat bij de voorstage ik merkte dat ik toen al teveel last van mijn knieëen, enkels en rug kreeg. Als ik al last had na 15 dagen, hoe zou het dan een geheel jaar zijn? Ik denk dat ik het fysiek niet volhoud om elke dag zo'n 15 stallen te mesten en dan nog al het veegwerk, onderhoudswerk, paarden verzorgen enz. enz. Daarom ben ik gestopt.
Moraal is dus: Doe het alleen als je het fysiek aankan, denk daar van te voren al aan, ik vind het echt jammer maar ja ik wil mezelf niet de vernieling in helpen.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 22:49

Melissa schreef:
ff off-topic:
Xono als jij hoefsmid ben, mag je (als ik ooit een paard krijg) mijn paard wel bekappen Knipoog Haha! Haha!


Even kijken waar ik tegen die tijd woon hoor Haha! Als ik dan nog steeds in Rotterdam eo woon, dan vind ik Hilversum toch wel een tikkie uit de buurt Knipoog

Maargoed, ik ga dus een deeltijdopleiding in Deurne volgen. Ik denk dat als je met die instelling "Dat haal ik toch nooit" gaat beginnen, dat het heel tragisch eindigt. Het is duur, maar in Nederland is er nagenoeg geen andere plaats om die opleiding te volgen, dus zal ik wel moeten. Mijn ouders hebben het er gelukkig voor over Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 23:07

De opleiding hoefsmid schijnt wel redelijk te zijn, heb ik van horen, zeggen, al zou ik eerder overwegen om de opleiding in Utrecht te doen.
Wat ik van de rest van de opleiding op de manege stage heb zien lopen, daar zakt echt mijn broek van af. Als dat toekomstig paardrijdend Nederland moet worden, dan geef mijn portie maar aan Fikkie, of we hebben de pech gehad om steeds de slechte te krijgen, dat zou natuurlijk ook kunnen, zo geweldig was het nou ook weer niet op de manege.

Maar los van dit alles vraag ik me altijd af op welke manier mensen denken een boterham te kunnen verdienen in de paarden. Wat ik zoal om me heen zie valt daar dus geen droog brood in te verdienen, maar misschien zie ik dat verkeerd?

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 00:05

hoi ik ben in deurne geweest voor de opleiding wel te verstaan. ik ben toen de introductie week geweest. nu is dat al een paar jaartjes geleden, en ik weet niet of het nu nog zo is maar toen was het helweek. verschrikkelijk, niemand legt je iets uit, je loopt de hele dag schoon te maken, ze liepen de hele dag op iedereen te schelden, gewoon niet leuk. goed en de manier waarop ze daar met paarden omgaan, dan denk ik dus van als het zo moet dan hoef ik niet meer Misselijk . voorbeeld een paard van een cursist werd gebruikt om het monsteren (is het voorbrengen op keuringen) te demonstreren. het arme beestje had dit nog nooit gedaan, en moest vanuit draf ineens stilstaan, nu is dat niet zo erg maar de manier waarop hem dat geleerd werd door een ruk in z'n mond en een tik tegen z'n hoofd gaat mij toch echt wel te ver. Frusty dat is voor mij niet de manier.
ik ben na die week met plezier naar huis gegaan en was blij dat ik m'n eigen paardje niet meegenomen had daar naar toe.

een paar jaar later heb ik via de orun alsnog een gedeelte van mijn instructeurs diploma gehaald, en ik moet zeggen die opleiding was wel leuk. het verschil is dat daar de opleiding is gericht op het lesgeven. en niet op stalhouderij.

goed als je denk zoals maya al aangaf dat je het fysiek maar ook mentaal aankunt je leert er wel veel.
verder ben ik het helemaal eens met ikke, er zijn er al zoveel die iets met paarden willen en hoeveel redden het om er een fatsoenlijke boterham me te verdienen. weinig.

oja pouskintje deurne is een opleiding voor de paardensport, hier kun je heen als je instructeur enz. wilt worden.

en penny meisjes die waren er in mijn tijd nog niet, en ik denk ook niet dat die het daar zullen redden!!!
Haha! Haha! Haha!

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-02 09:39

Rina, ben je er een week geweest of langer??? Klinkt zo niet erg positief.
Orun wel leuk???? Hoor je ook negatieve verhalen over.

Anoniem

Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 09:55

Hoi,
Ik heb de opleiding gedaan, en het is een goede opleiding, toch moet ik wel zeggen dat ik er al een aantal jaartjes vanaf ben, en er schijnt flink wat veranderd te zijn. Je moet goed voor ogen houden , dat als je een tweede anky wil worden, dat je dan in deurne niet op de goede plek zit.
Het is een hele goede opleiding, om vervolgens als instructeur/bedrijfsleider aan de slag wil.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 12:28

Hai, ik heb anderhalf jaar deurne gedaan. De selectieprocedure is voor de sport veel zwaarder dan houderij, en houderij heeft ook altijd het idee (wat ook gewoon zo is) achtergesteld te worden op Deurne (=de rotklusjes opknappen)

Maar als je houderij wilt doen word je bijna altijd aangenomen.

EEN DAG OP DEURNE:

Je wekker gaat om kwart voor zes. Snel aankleden, op de fiets en naar het schoolterrein fietsen. Je moet om zes uur, of half zeven, dat ligt eraan hoe ze het die keer weer geregel hebben, verschilt nogal eens...) en dan ga je je box mesten. Als je mazzel hebt, heb je maar een paard, wat de meeste mensen ook hebben, maar vooral de tweede, derde en vierdejaars houderij hebben vaak meer dan een paard. Je gaat dus je box mesten, opstrooien, en daarna je paard poetsen. (niemand wil het, en bijna niemand doet het, maar een paar keer per jaar houden de stalmeesters poetscontrole en als je niet gepoetst hebt heb je dus een 1) Nadat je daarmee klaar bent, ga je ontbijten. Het ontbijt is van 7 tot 8. Dan beginnen de lessen, en de laatse les duurt tot 10 voor half zes. (maar dat ligt er dus weer aan hoe je rooster in elkaar zit) De lunch is het vijfde of het zesde uur. Je hebt na het tweede, vierde, zesde en achtste uur een kwartier pauze. Na het tiende uur ga je eten, en daarna heb je vaak nog een taak op stal. (voeren, vegen, bakdienst, tuig poetsen enz. ) Ook is het verstandig om je paard(en) te poetsen, want dan hoef je 's morgens dus minder te doen, en dat is fijn!) Na je avondtaak en je paard poetsen, kan je naar de flat fietsen, en dan moet je nog huiswerk maken. (wat bijna niemand doet...) Op woensdag avond kan je naar een cafe in het dorp, maar je moet wel om 11 uur binnen zijn. Er is nu op de flat ook een bar, en er zijn computers e.d. maar daar kan ik niks over zeggen want dat heb ik niet meegemaakt. De leraren op Deurne zijn niet extreem streng, niet strenger dan op een andere school, en met de paarden wordt streng, maar over het algemeen rechtvaardig omgegaan. (enkele uitzonderingen, maar wat wil je met 200 mensen op 1 terrein. ) Op zich is de school best leuk, maar om eerlijk te zijn valt het tegen, omdat het niet de droom is waar veel mensen aan denken....

xx Pneekz
Laatst bijgewerkt door pniekepnak op 15-04-02 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Elzie

Berichten: 520
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 12:28

Ik wil er ook graag heen...
al moet ik zeggen dat er een paar verschrikkelijke stageres bij ons op stal waren...een vroeg er zelfs of als je de staart van een paard korter zou knippen je dan hoger met zo'n paard kon springen Verward
dan vraag je je toch af wat voor mensen ze dan aan nemen, reden ze een les mee..allebei meteen eraf gevallen..
ook hadden ze totaal geen zin om te mesten en te vegen en wat op te ruimen voeren ed...ze wouden alleen maar rijden.
maar ja..ik wil graag verder in de paarden ben alleen nog aan het kijken wat dan de beste optie is..iemand nog een idee?

»×» ..Sunny days wouldnt be specials if it wasnt for rain, Joy wouldnt feel so good if it wasnt for pain.. «×«

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 13:03

Het is geen heel slechte school (beetje maar) maar je moet het echt, echt, echt, echt, ECHT willen....
En lichamelijk in goede gezondheid zijn (ik heb last van mijn rug, dat is dodelijk!!!! Doet echt heel veel pijn...)

succes met het maken van je keuze!!

xx Pneekz

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 13:04

Citaat:
al moet ik zeggen dat er een paar verschrikkelijke stageres bij ons op stal waren...


Mag ik vragen wie dat waren? Misschien ken ik ze....


xxx Pneekz Extreme duivel

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Elzie

Berichten: 520
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 13:27

pniekepnak schreef:
Citaat:
al moet ik zeggen dat er een paar verschrikkelijke stageres bij ons op stal waren...


Mag ik vragen wie dat waren? Misschien ken ik ze....


xxx Pneekz Extreme duivel


uuh ja daar vraag je me wat...ik wou ze zo snel mogelijk vergeten Schijnheilig
ik kom er nou niet op...Oja!!! *helder moment* dimph ofzo of dimphy iets in die richting.. Verward dat is er al één..nou de rest nog..als ik het weet en je wil het nog weten dat hoor je het wel van me.
weet iemand nog een andere opleideng eigelijk? ik weet 200% zeker dat ik verder wil in de paarden weet hoe het is om hard te werken en lange dagen te maken...maar ik vind het onwijs leuk duz daar kan ik wel mee leven. nog tips?

»×» ..Sunny days wouldnt be specials if it wasnt for rain, Joy wouldnt feel so good if it wasnt for pain.. «×«

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-02 13:58

tja, het leek mij altijd erg leuk, maar ik was nog maar 15 toen ik de keuze moest maken, en met 15 het huis uit, nee dat maar niet. Het speelt alleen nog steeds een beetje, ik heb inmiddels gestudeerd, scheikunde, ben afgestudeerd, heb werk, maar ooit hoop ik nog eens iets met paarden te gaan doen. En dan hoor je van wat jongere mensen dat ze naar Deurne willen, maar nooit iemand die echt gaat, dan ga ik mij toch afvragen wat er daar mis is.
Ik heb momenteel heel wat praktijkervaring (vooral africhting, keuring) en om daarvoor naar school te gaan??? Dat weet ik nu ook wel.
Het klinkt ook niet echt positief wat hier geschreven is, elke morgen uitgebreid je paard poetsen??? Is niet verkeerd, maar ik kan me voorstelle ndat je daar niet altijd zin in hebt, en dat het ook niet altijd nodig is. Zeker niet als je 's middags ook nog moet rijden.
Wat is eigenlijk het niveau dat je nodig hebt om daar te mogen komen??? B-dressuur, B-springen?? of moet je meer kunnen???

Elzie

Berichten: 520
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 14:01

als ik goed heb opgelet moet je min L rijden...maar dat kan ik fout hebben hoor Schijnheilig Verward
ik heb het ook alleen maar gehoord Schijnheilig

»×» ..Sunny days wouldnt be specials if it wasnt for rain, Joy wouldnt feel so good if it wasnt for pain.. «×«

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 14:12

Voordat je besluit een opleiding te gaan doen in de paarden moet je het volgende bedenken. WAT WIL JE WORDEN of wat wil je gaan doen in de paardensport. Je moet maar bedenken dat je kans dat je groom bij Anky wordt zoooo klein is de meeste eindigen op een manege of komen toch te werken op een kantoor.

Vind je paarden lief en leuk of ben je ook flink streng voor ze. Hou rekening mee dat het hard werken is voor een hongerloontje en dat wanneer je mazzel hebt je op een paard mag zitten. Stallen mesten en vegen is vaak het hoofddoel van de dag. Daar moet je tegen kunnen zowel lichamelijk als fysiek.

Ik ken de nodige die naar Tiel en Barneveld zijn gegaan en daar hoor ik dat er echt een pennymeisje niveau ligt. Waarom iedereen kan daar naartoe of je nu kan rijden of niet. Als je nu meer wedstrijd ruiter met een eigen paard bent heb je daar weinig te zoeken want je weet hoe je een paard moet poesten en hoe je een hoofdstel moet schoonmaken Verward . Er blijft weinig tijd voor je paard over.

Ik ben het met Ikke eens wat mensen in de paardensport te zoeken hebben je moet kei en kei hard zijn om wat te bereiken. Ben je dat niet begin er dan ook niet aan de teleurstelling is dan alleen maar te groot Verdrietig .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-02 14:20

Tja, Prisca, dat is op dit moment ook mijn idee nog, ik hoop later een stukje grond te kopen en misschien iets van een africhtingsstal ofzo te beginnen, maar dat zal er wel bij moeten, want van de paarden wordt je niet rijk. Daarom spaar ik ook eerst. Dus inderdaad, mijn idee klopt, die opleidingen zijn niets, het niveau is te laag als je zelf al een paarrd kunt inrijden en kunt voorbrengen.
Misschien dat ik ooit Orun ga doen, maar dat is best wel duuur.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 14:57

Deurne is een zware school, lichamelijk valt het nog best mee, maar vooral geestelijk is het heel zwaar. Je bent 16 jaar, en je bent het huis uit, je zit dag en nacht met mensen opgescheept, waarvan je echt niet iedereen aardig vind... Maar je leert wel genoeg, omdat iedereen zo gepusht word. En dan denkt iedereen dat het een soort militair trainingskamp is, maar dat is wel de manier om alle penny meisje die in het eerste jaar zitten om te vormen tot paardenmensen, die thuishoren in het paarden wereldje. En ik denk dat dat op Deurne meer gebeurd dan bijvoorbeeld in Tiel of Barneveld. En dat is wel een groot voordeel van Deurne. Maar, helaas voor Deurne, kan ik ook heel veel nadelen opnoemen. Maar dat zal wel op iedere school zo zijn. Ik heb nog maar een mbo opleiding meegemaakt in mijn leven en dat is Deurne...

xxx Extreme duivel Extreme duivel Pneekzzzzz666 Extreme duivel Extreme duivel

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 16:11

nou ik ben er geweest en ik vond het meer koude kak Misselijk het gaat daar alleen maar op de afstam van je paard en of je wel dure spullen heb. ik wilde er ook heen maar ik had het er snel bekeken

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 16:45

Waar ik dus de meeste klachte over hoor is het om 6 uur opstaan en het mesten en schoonmaken.
Wat ik dus ff kwijt wil, zijn alle jongeren watjes of zo!!!
Dit is toch niet zo erg allemaal?

Ik heb 12 jaar geleden ook op de slectie orientatie week gezeten, toen nog strenger als nu.
Persoonlijk vond ik het helemaal niet overdreven streng.
En het uitmesten was ook gewoon normaal.
Iedereen kreeg 1 paard wat hij smorgens moest verzorgen.
Poetsen en stal uitdoen.
De 1e dag had een ander meisje en ik al meteen een 2e paard erbij.
We waren de enigste die de armen uit de mouwen konden steken, blijkbaar Verward
Verder moest je zorgen dat alles er netjes uitzag, dus idd veel vegen enzo.
Maar met een flinke groep is dat zo gebeurd.

Ik was wel aangenomen maar ben niet door gegaan omdat ik toen vond dat de verzorging van de paarden niet goed was.
Nu zul je denken je bent gestoord, maar zal het verder uitleggen.
Het was toen net heel warm in die week, maar in de stallen nog heel koel.
Je had je paard gereden en was dus kleddernat.
Maar omdat ze de theorielessen te kort op de rijlessen hadden gezet had je niet de tijd om je paard fatsoenlijk uit te stappen en na te verzorgen.
Geen tijd om hem ff af te soppen, laat staan af te spuiten.
Ik was liever savonds een uurtje langer doorgegaan en dan de paarden goed op stal neer gezet.
ik was trouwens niet de enige, want een jongen met een schitterend z2 paard is op woensdag naar huis gegaan, hij had geen trek in een ziek paard.

Maar verder zwaar, nee niet echt.
je moest idd goed doorwerken, maar heb geen hekel aan moe worden.
Maar denk dat de laaste jaren de mentalitiet van de jeugd ook wel flink veranderd is.
Niet allemaal natuurlijk maar veel mensen worden al heel bang bij het idee 6 uur op en door werken.

Ik werk nu bij een tomaten kas waar je ook lichamelijk zwaarder werk hebt.
Als ik de vakantie werkers soms hoor zeuren Verward En na 2 dagen alweer nokken, dan denk ik ook wel eens dat het echt allemaal watjes geworden zijn.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 16:56

ik vind het een beetje hard overkomen wat je allemaal zegt. Deurne is niet extreem zwaar nee, maar voor kinderen van 15 die net van een middelbare school af komen, is het wel even wat anders. En bovendien, wat ik hierboven ook al zei, het is lichamelijk niet zo heel zwaar, maar vooral geestelijk. En persoonlijk vind ik dat als je alleen een selectie procedure hebt meegemaakt je niet echt kan oordelen over hoe het er nou eigenlijk aan toe gaat op een school. Na een week weet je gewoon nog niet hoe alles werkt.

xx Pneekz Extreme duivel Extreme duivel

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celebi, Groetje, Mizora, nicole_floor, Sintara, sunshine, vierhoef en 142 bezoekers