Zadelvraagjes (goede zadelmaker en boommaat)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Zadelvraagjes (goede zadelmaker en boommaat)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 16:05

Vorige week ben ik bij Eric Laarakker geweest en die heeft o.a. naar het zadel gekeken. Hij kwam tot de conclusie dat mijn zadel te smal was voor mijn paard. Dus moet ik een nieuw (tweedehands) zadel kopen of kijken of mijn zadel nog aangepast kan worden. Nu heb ik twee vragen:

1. Wie weet een goede zadelmaker in de buurt van Utrecht? Ik lees hier op bokt dat veel mensen goede ervaringen hebben met Van Triest, maar die zit niet in de buurt . Mijn ervaring is dat winkels die zadels verkopen vaak weinig verstand van zadels hebben (zo is mijn zadel al een keer scheef opgevuld).

2. Hoe zit het nu precies met de boommaten? Hoeveel centimeter is smal, medium en wijd? Want deze termen verschillen nogal per merk. Sommige merken werken ook met maat 1 t/m 4, maar daar wordt ik ook niet veel wijzer van.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 16:07

http://www.equestor.nl

Komt aan huis, zit bij Leiden, maar is ook al 2x bij ons op stal (Schiedam) geweest... ze zullen ongetwijfeld ook in Nieuwegein komen... Lachen

cobiieJarig

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 16:10

Van Rijss vind ik een goede zadelmaker, hij zit in Zevenhuizen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 16:15

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik hoor goede verhalen over meneer Koch, die zit in Utrecht.
Fugers in Soest is ook niet al te ver bij jou vandaan.

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 20:19

Koch uit Utrecht. Dit is echt een vakman OK dan! eerlijk en heeft er echt kijk op. hij heeft m'n zadel kunnen aanpassen aan m'n paard. terwijl ik volgens een andere zadelmaker hier uit de buurt een voortuig en gelpad aangesmeerd kreeg.
ik had ook een oud zadeltje voor m'n shet wat eigenlijk opgevult had moeten worden. Dhr. Koch was zo eerlijk om te zeggen dat het het geld echt niet waar was. kosten opvullen was meer dan het zadel waard was. hij wilde het wel doen, maar kon beter op marktplaats of zo een leuk tweedehandsje ervan kopen.
Laatst bijgewerkt door droebel op 20-09-04 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 20:20

horselover23 schreef:
Van Rijss vind ik een goede zadelmaker, hij zit in Zevenhuizen.


Jep, ik zweer ook bij van Rijs Lachen

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 22:01

Hoi,

Bij de Paardenschuur in Amerongen doen ze het ook! Ze hebben me al een keer goed geholpen. Woensdag komen ze weer. Ben benieuwd.
Als het advies me niet bevalt, kan ik altijd Hulsebos nog laten komen, hij heeft destijds mijn zadel aangemeten.
Ik krijg geheel de kriebels van de firma Koch.

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 10:05

Citaat:
Bij de Paardenschuur in Amerongen doen ze het ook!


Is daar ook echt een zadelmaker die de zadels aanpast? Het is toch gewoon een ruitersportzaak?

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 10:46

Van Triest komt ook langs hoor maakt niet uit dat je verder weg woont je moet alleen wel reiskosten betalen.

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 11:22

niet naar freddys gaan iig..

Vind het wel een nuttig topic.. Ik moet zelf namelijk ook n nieuw zadel.. en donderdag komen ze van de ruitershop in harmelen..

Antheman schreef:
Hoi,

Ik krijg geheel de kriebels van de firma Koch.


Je bent niet de enige Scheve mond

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:34

Citaat:
Quote:
Bij de Paardenschuur in Amerongen doen ze het ook!


Is daar ook echt een zadelmaker die de zadels aanpast? Het is toch gewoon een ruitersportzaak?


Zadelmaker is toch geen beschermd beroep???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:38

rebeltje schreef:
niet naar freddys gaan iig..

Vind het wel een nuttig topic.. Ik moet zelf namelijk ook n nieuw zadel.. en donderdag komen ze van de ruitershop in harmelen..



Je bent niet de enige Scheve mond

Ieuw, de Ruitershop, het idee alleen al .

TS kan via pb wel een telefoonnummer krijgen van een goede zadelmaker.

cobiieJarig

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:41

Freddy's heb ik geen ervaring mee, maar ruitershop helaas wel. Scheve mond

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:45

Lovely"]
Ieuw, de Ruitershop, het idee alleen al .

TS kan via pb wel een telefoonnummer krijgen van een goede zadelmaker.
[/quote]


[quote="horselover23 schreef:
Freddy's heb ik geen ervaring mee, maar ruitershop helaas wel. Scheve mond


oei.. daar wordt ik niet vrolijk van. Scheve mond Eigenaresse van de stal waar k nu sta is goed bevriend met de eigenaar van de Ruitershop..

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:03

Ilse schreef:
Jep, ik zweer ook bij van Rijs Lachen

En ik ook Haha!

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 14:04

Citaat:
Zadelmaker is toch geen beschermd beroep???


Wat ik bedoel is of het wel iemand is die weet wat hij doet. Er zijn tegenwoordig zoveel winkeliers die met hun busje met zadels langskomen maar de *piep* verstand hebben van zadels aanmeten en aanpassen.

Over de Ruitershop heb ik ook slechte verhalen gehoord. Bij Eric Laarakker stond een meisje naast mij met haar paard met een nieuw zadel van de Ruitershop wat totaal verkeerd was aangemeten

Freddy's heb ik zelf slechte ervaringen mee.

Het vervelende is dat de één zweert bij bijv. Freddy's en de ander vindt die weer heel slecht en noemt weer een andere zadelmaker en daar heeft weer een ander weer slechte ervaringen mee. Op een gegeven moment weet je ook niet meer naar wie je toe moet gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:10

Elke zadelmaker begaat miskleunen en dat soort verhalen gaat altijd wel rond. Over iedereen is wel wat slechts te vertellen, dat geldt voor hoefsmeden, zadelmakers, veeartsen, staleigenaren, instructeurs, jury's en eigenlijk iedereen.

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:12

Lovely schreef:
Elke zadelmaker begaat miskleunen en dat soort verhalen gaat altijd wel rond. Over iedereen is wel wat slechts te vertellen, dat geldt voor hoefsmeden, zadelmakers, veeartsen, staleigenaren, instructeurs, jury's en eigenlijk iedereen.


Das waar.. Maar toch wil je eigenlijk weten naar wie je toe moet. Ik heb over niemand alleen maar goede verhalen gehoord. Dat maakt het alleen maar lastiger. Als k t geld had zou k gewoon meerdere laten komen.. Kijken of ze t n beetje eens zijn Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:43

Je hebt gekozen voor Ruitershop, maar als je daar donderdag toch twijfels bij krijgt, dan stuur je ze toch gewoon weer weg???

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:47

_Michelle_ schreef:
En ik ook Haha!

Hier nog 1 beste service daar.

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:53

Lovely schreef:
Je hebt gekozen voor Ruitershop, maar als je daar donderdag toch twijfels bij krijgt, dan stuur je ze toch gewoon weer weg???


das ook de bedoeling. K kijk allemaal hoe t gaat. Ben k niet tevreden of vertrouw ik het niet bel k gewoon n ander.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:57

Ik vind Van Rijs erg fijn. Voor 2dehandszadels moet je wel met je paard naar hem toe. Op z'n site kun je ook een beetje kijken wat hij heeft liggen. www.vanrijs.nl

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:10

Tessebes schreef:
Ik vind Van Rijs erg fijn. Voor 2dehandszadels moet je wel met je paard naar hem toe. Op z'n site kun je ook een beetje kijken wat hij heeft liggen. www.vanrijs.nl


Berekent hij ook een prijs voor passen of als je n zadel koopt is dat geregeld? vult hij hem ook meteen aan huis op zodat je het zadel meteen kan houden??

Voor zowel mijn stal als die van Jits geld dat de km nog net kunnen, dat hij het zadel komt passen.. grens van 40 km staat er

cobiieJarig

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:11

Van rijs berekent inderdaad voor rij kosten en het opvullen gebeurt op de zaak.

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:13

paardenschuur uit amerongen hoor ik eigenlijk alleen maar slechte dingen over. bij mijn paard hebben ze al een aantal keren m'n zadel verbouwd. en nog bleef hij slecht liggen. ik moest maar met een voortuig en gelpad rijden. Verward ook hebben ze m'n zadel een keer aan de voorkant verbreed door de boom te verhitten of zo. volgens meerdere zadelmakers en de importeur is dit harstikke slecht voor je zadel. een stalgenoot wilde haar 2e handszadel goed aan haar paard aangepast hebben, ze moesten maar even het zadel bij hun langs komen brengen . dit zonder dat ze het paard hebben gezien.