Wat te doen om rijverening op te starten..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Wat te doen om rijverening op te starten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 11:09

De titel zegt het al..

Wat heb je allemaal nodig om een officiele rijvereniging (KNHS) te starten?? Haha!

denk aan lokatie, parkeersituatie,stalling, inschrijvingen enz enz... Knipoog Verward

Alle reacties zijn meer dan welkom!! *LOL* *LOL* *LOL* Schijnheilig *LOL* *LOL* *LOL*

BVD James Clown



Chantal123

Berichten: 14
Geregistreerd: 30-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 12:50

Je kan veel informatie omtrent het opstarten van een rijvereniging opvragen bij KNHS.

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:42

In de eerste plaats toestemming van de Kring en Regio. Als er al een rijvereniging in de vestigingsplaats is, zal er minder snel toestemming worden gegeven.

Verder moet je je inschrijven bij de Kamer van Koophandel. Er moeten statuten worden opgesteld en daarvoor moet je naar de Notaris.

Denk ook aan het "startkapitaal". Aan de officiële registraties zijn kosten verbonden. Je moet dus ook een bankrekening openen, waar vervolgens ook weer kosten aan verbonden zijn. De WA-verzekering loopt tegenwoordig ook niet meer via de KNHS, dus die moet je ook afsluiten.

Voor je begint doe je er dus goed aan om al een aantal aspirant leden te hebben, die het oprichten van de vereniging ondersteunen. Bovendien heb je tenminste 3 personen nodig voor het vormen van een bestuur: voorzitter, penningmeester en secretaris.

Hoe je het verder invult, hangt af van wat je ter beschikking hebt. Heb je een locatie die je kunt gebruiken om te rijden of wordt het een vereniging waar alleen mensen lid zijn om wedstrijden te kunnen rijden. Wordt er ook les gegeven en zo ja waar haal je dan een instructeur vandaan en uit welke middelen gaat die betaald worden. En wat ga je vragen voor het lidmaatschap. Etc, etc.

Er zijn dus nogal wat dingen die je zelf naar eigen inzicht kunt invullen.

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 14:16

Nou AnoeskaB heel veel dank voor de uitleg en info.. Ik zal het eens met mijn medebedenkers opnemen, misschien is het wel helemaal niet haalbaar..

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:17

wat grappig, ik wou dit ook net vragen...

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 14:19

Hoezo ga je ook een rijvereniging opstarten??? Wonen we niet in de buurt... hihihi gooien we het bij elkaar...

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 14:20

Hoezo ga je ook een rijvereniging opstarten??? Wonen we niet in de buurt... hihihi gooien we het bij elkaar...

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:22

Heb al wel 8 leden, een gediplomeerde instructrice en een rijlocatie...
pfff naar de notaris en KVK...klinkt erg duur...

Het gaat er mij voornamelijk om de verenigingsnaam bij wedstrijden...

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:23

james100 schreef:
Hoezo ga je ook een rijvereniging opstarten??? Wonen we niet in de buurt... hihihi gooien we het bij elkaar...


ik woon in friesland, en we hebben eigenlijk al een rijclub, maar het lijkt mij wel goed om alles officieel te doen....

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 18:14

De KvK valt nog wel mee: € 23,70 in 2004. Daar komen dan nog wel de uittreksels bij (ongeveer € 10,-), die je voor het aanvragen van een bankrekening nodig hebt.

De notaris kan snel een paar honderd euro kosten, maar sommige notarissen willen het voor plaatselijke verenigingen wel voor een voordelig tarief doen.

Een WA-verzekering kost ongeveer € 125,-. Als je wedstrijden of andere evenementen organiseert wordt dat verhoogd naar ongeveer € 175,-.

Vergeet ook de afdracht aan de KNHS niet. Per afdeling moet € 81,50 betaald worden. Als je dus paarden en pony's binnen de vereniging hebt, wordt dat dus € 163.

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 18:21

je kan toch ook een soort NBVR vereniging doen, dan hoef je geen instructeur etc. te regelen, ik geloof dat je min. 30 leden moet hebben.
Ben er ook eens achteraan geweest, maar het is erg veel werk en dat kan je niet allemaal alleen!

Buur's Palusha: kleinste Lichte Tour NRPS pony van Nederland!
Loopt nu Intermediaire 1, al 65,39% gescoord!!
http://www.stalbuur.nl
BUUR'S PALUHSA NATIONAAL KAMPIOEN NRPS 2011!
ONZE SPONSOR: MB RUITERSPORT!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Rijsa, RoRo44 en 37 bezoekers