Boktmoeders gezocht, heb zoontje met slaapprobleem

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kingstons

Berichten: 149
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: almere

Boktmoeders gezocht, heb zoontje met slaapprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 23:38

Ik heb een zoontje van bijna 7 mnd. en al vanaf dat ie pas geboren is, slaapt ie prima. Hij gaat na het avondeten naar bed, we maken hem rond middernacht wakker om te eten en dan slaapt ie tot een uur of 10 sochtends. Overdag slaapt ie ook nog heerlijk een paar uurtjes, alleen wordt ie afentoe overdag maar ook snachts huilend wakker. Ik doe dan zijn speentje terug in maar hij blijft dan wel een min. of 10 doorhuilen terwijl hij dan gewoon zijn ogen dicht heeft en slaapt. Naderhand leg ik hem weer terug en is ie weer stil.

Ik vindt het zo raar en vraag me af of ie iets mankeert. Hij eet goed, fruit en warm, pap en melk, is erg actief met kruipen etc. En is altijd vrolijk, wordt 'sochtends vrolijk wakker en huilt alleen als ie heel moe is of zoals al gezegd is wanneer hij slaapt.

Als ie dan in zijn slaap huilt, dan krijg ik hem ook helemaal niet wakker wat ik ook probeer.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn, een lichte vorm van slaapwandelen of zou het gewoon dromen oid zijn, ik vindt het zo vaag en hij doet het al vanaf zijn geboorte.

Ik ben benieuwd, vindt het zo zielig.

Wie weet wat het kan zijn, herkend dit, of weet hoe ik hem wakker kan maken, alles is meer dan welkom!

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 08:47

Ik denk dat het gewoon groeistuipen zijn die hij in zijn slaap heeft,ik zou hem ook niet wakker maken,maar gewoon lekker laten slapen.
Je zegt zelf al dat hij verder niets mankeert en dat hij goed eet en zo,dus ik zou me eigen niet zo druk maken hoor,meestal gaat dat weer snel over

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 09:05

Ik herken het wel. Hij is zeven maanden dus waarschijnlijk gaat hij de dingen bewuster mee maken en dat verwerkt hij in zijn slaap, dromen dus. Ik geloof niet dat je je echt zorgen moet maken, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan! Bel het consultatieburo anders op dan weet je het zeker!
Joepie heeft een tijdje hetzelfde gehad, en ik deed dan altijd wat cinababy op zijn speentje (is homeopatisch middel tegen buikkrampjes) en daar werd hij rustiger van, niet dat dat helpt tegen dromen maar omdat hij dan een anders smaakje in zijn mond heeft, werd hij rustiger. Probeer ook eens een dag heel rustig met hem te doen, niet naar buiten niet te veel dingen, en kijk dan eens of hij ook zo onrustig slaapt, dan weet je gelijk of dat misschien een oorzaak zou kunnen zijn.
succes

serena1978

Berichten: 761
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 09:05

Krijg hij z,n tandjes er door, dat kan ook de oorzaak zijn.
Of krampjes, maar dan trekt die zijn beetjes wel omhoog.

kingstons

Berichten: 149
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 10:29

Het kan idd nu wel weer erger zijn, doordat ie tandjes krijgt, althans je ziet dat het wit is en hij kwijlt weer heel veel. Ik heb cinababy liggen, kan ik ok wel proberen. Het zullen idd wel gewoon dromen zijn, moet in okt. naar het cb dus dan vraag ik het daar wel even. THX

lisa_pluisje
Berichten: 1354
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:05

Hoi,

Kijk maar es op internet bij slaapvrees.
Mijn zoontje heeft dit een aantal jaren gehad tot hij bijna 6 was.
Je krijgt ze niet wakker wat je ook probeert.
Aangezien het een baby is kun je proberen hem gelijk te laten zuigen op een flesje of iets dergelijks, dat kalmeert nl.
Sterkte Lisa

kingstons

Berichten: 149
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 13:11

Hoi Lisa,

Heel erg bedankt, ik ga meteen even kijken, stel je voor dat ie dit ook jaren houdt, misschien staat er idd nuttige info op. Thanks

kingstons

Berichten: 149
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 13:14

Ik kan niks vinden op internet, via ilse gezocht naar slaapvrees en ook gekeken op slaapvrees.nl. Heb je enig idee waar ik het kan vinden?
Alvast bedankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:20

kingston, voor pijn bij tandjes is er chamodent (VSM) en Dentinox.
Bij tandjes hebben ze vaak last van de oortjes en dat doet pijn als ze plat liggen, daarom huilen ze dan in bed.

kingstons

Berichten: 149
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 13:30

Ik heb idd ook al iets homeopatisch voor krampjes en weer iets voor tandjes maar als ik dat geef helpt het niks, het is ook niet zo dat ie elke keer in zijn slaap huilt, misschien een paar keer per week. Maar hij slaapt soms ook dagen prima. Aangezien hij het al doet vanaf z'n geboorte ong. denk ik eerder aan iets van slaapvrees wat Lisa zei dan dat ik denk dat het kramp of tandjes zijn.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:30

Jurrian had dat ook, die had gewoon nachtmerries. Ik maakte hem dan op mijn arm wakker in het felle licht, sprak hem even sussend toe en als hij dan echt wakker was (duurde echt wel 10 minuten zeker) dan legde ik hem terug in bed, en was het goed. Ik liet hem nooit doorhuilen in die situatie, hij was dan gewoon echt bang.

kingstons

Berichten: 149
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 14:41

Hoi Pauline, ik laat hem ook niet doorhuilen hoor, maar ik krijg hem ook pas na een min. of 10 wakker, dan heb ik hem ook op mijn arm. Heeft ie dat nu nog of niet meer. Ik vindt het zo raar dat ik hem helemaal niet wakker krijg, althans wel wakker maar dat duurt zo lang, vindt het zo zielig als ie zo aan het huilen is.