manen en maantop wassen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yarka

Berichten: 761
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: gelderland; Achterhoek

manen en maantop wassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 09:27

Hoe pakken jullie dat aan?
Oké..de manen...redelijk makkelijk te doen. Hoe doen jullie dat met de maantop, er mag immers geen water in de oren van je paard komen, en het lijkt me ook niet prettig wanneer er shampoo in de ogen van het paard komt. Vind ik zelf ook niet fijn.
Wat is de makkelijkste manier?

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 10:04

ik stop de maantop altijd onder het halster, dus ik klap de maantop naar achteren en dan onder het kopstuk van je halster door. Nou heb ik wel een pony met een hele lange en dikke maantop. Zijn hoofd was ik soms ook hoor, maar alleen als ik er een 2e persoon bij heb, die dekt dan even zijn ogen af. Mijn pony is ook een shetje, dus klein en hij vind niks eng dus het is erg simpel om die te wassen Haha!
Bij een groot paard met klein maantopje zou ik het eigenlijk niet weten. Denk ook niet dat het echt nodig is om die te wassen Verward Ik doe het alleen om het vettige eruit te krijgen wat je snel krijgt met dikke manen!

yarka

Berichten: 761
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: gelderland; Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 10:09

Mijn Tinker en Fell hebben beide erg dikke maantoppen, en lange. Dus vandaar mijn vraag.
Het is dus waarschijnlijk het makkelijkst om de maantop idd naar achteren te halen en zo te wassen. Het hoofd zelf is natuurlijk makkelijk met een spons te doen.
Iemand anders nog tips?