Mijn Friesche vriend verkocht....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maaikietje
Berichten: 833
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Rotterdam

Mijn Friesche vriend verkocht....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 23:15

Ik heb mijn paard een 8 jarige friesche ruin moeten verkopen omdat we te weinig plek hadden. Hij was mijn maatje voor het leven.
We hebben namelijk een friesche merrie en 2 veulens van haar.
Een 1,5 jarige Friesche hengst en een Merrieveulentje van dit jaar.
En er moest er 1 uit. Ik had liever de hengst zien gaan, maar niemand wil tegenwoordig een 1,5 jarige hengst maar een al wat ouder beleerder paard.
zaterdag. Voor dat hij weg ging zaterdag nog even zonder zadel op gereden, toen kwamen alle emoties pas.
Daarna weggebracht.
Wie heeft het meegemaakt dat hij/zij zijn paard moest verkopen en hoe heeft hij/zij dat verdriet verwerkt?
Laat het me alsjeblief weten....
kusz..

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 09:36

hee!!
veel sterkte hoor!! weet wel hoe het voelt...
wij hebben ook ooit een pony moeten verkopen omdat we gingen verhuizen..
dat was echt heel moeilijk...
ik heb toch nog een shetland pony promiss gehouden
en ben daar echt heel blij om!!
daar heb ik voor mijn gevoel gewoon veel steun aan
omdat het ook haar vriendje was Lachen

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:53

Sterkte.
Kun je hem niet nog een keer opzoeken op het nieuwe adres?

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:20

heeej heeej.eerst wil ik je sterkte wensen met je verdriet.het is altijd moeilijk en het zal ook nog wel ff zo blijven.ik heb vorig jaar mijn friesche vriend verkocht omdat ik er na het inrijden nog maar weinig mee deed.ik gunde hem een beter tehuis en ik wist dat het beter voor hem was,maar dat maakte het er echt niet makkelijker op.ik denk nu nog heel vaak aan hem en dan mis ik hem nog wel maar ik kan nu ook heel veel leuke herinneringen bedenken,en nu pas heb ik er een goed gevoel over.ik hoop dat het bij jou wat sneller gaat als een jaar maar ik heb gewoon rustig de tijd genomen voor mijn verdriet.ik snap ook niet hoe andere mensen er zo luchtig over kunnen doen als hun paard is verkocht.nou ja ik hoop dat je het binnenkort een plaatsje kunt geven en dat je nog heel veel leuke herinneringen van hem heb waar je aan terug kunt denken.nogmaals heel veel sterkte met je verdriet.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:23

Ik heb vorige zomer m'n pony wegens geldgebrek aan de manege verkocht. Ondanks dat ik hem nog kan opzoeken en dat ik weet dat het super met hem gaat zit ik nog regelmatig met tranen in m'n ogen, omdat ie niet meer van mij is.
Ik zal hem ook nooit vergeten, ik heb zoveel van hem geleerd.

Ik begrijp wat je doormaakt en ik wens je veel sterkte!

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:28

het was niet mijn eigen paard maar huurpaard ( leek wel bijna een eigen *LOL* ) maar toch, ik heb er 5 jaar meegedeeld we deden echt van alles..smiddags even lekker samen naar het bos enzo. Maar toen werd ik 16 en mocht een eigen paard omdat ik nog steeds zo fanatiek was en was geslaagd. toen wilde ik natuurlijk haar maar mijn ouders vonden haar hellaas te oud Boos! als ik rieel ben was dat ook (19) maar toch Verdrietig .. toen kwam randeux en ging duwera weg, dat was wel ff heel hard, voelde me echt een verader tegenover duwera . raar maar waar

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:31

maar je komt er boven op Knipoog ook al is het nu even heel vervelend. Sterkte!

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 09:25

Sterkte! Valt nooit mee......

Maaikietje
Berichten: 833
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 18:15

Ik ben vandaag langs mn (ex)ruintje geweest.
Stond te janken voor de stal, maar gelukkig zag hij er goed en verzorgd uit...ik hoop dat het zo blijft.. *LOL*
Bedankt voor alle reacties!!
kus!