zijwaarts galoperen......?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

zijwaarts galoperen......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 21:23

ik weet niet zeker of het hier moet, daar hoop ik maar op! Lachen

nou, het zit zo.. ik had net "manege-les" op eeen paard genaamd, Harry:
Afbeelding
Afbeelding

en het zit zo, als wij dus de bossen in gaan (haast elke week *LOL* ) en we beginnen met galoperen... dan word hij helemaal "happy" met hoofd in de lucht.. Hyper!
en gaat ERG zijwaarts galoperen!! echt niet normaal.. met zijn kont naar rechts dan weer naar links paar passen.. enz.. en dan is hij gewoon niet te houden.....

kent iemand nog meer dat probleem bij zijn/haar paard.. ik vind namelijk best wel komisch om mee te maken..

maar zit niet echt "comfortabel" Tong uitsteken

en wat doen jullie er dan aan? Scheve mond

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 21:48

niemand..? jeetje.. Scheve mond

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 21:52

Ehhhh uitzitten? Haha!

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 21:56

VValar schreef:
Ehhhh uitzitten? Haha!


ja oke... Rolleyes

maar als zoiets dus niet lukt..! Haha!
vraag het niet voor niets...... Schijnheilig

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 22:57

ooit op een Fjord gezeten die dat deed. Het enige wat hielp was rustig laten galoperen en proberen de schouder steeds voor de achterhand te plaatsen: schoudervoor laten galoperen.
Maarja, dat was op die Fjord erg moeilijk hoor, doordat je als het ware van links naar rechts wordt geslingerd. Door veel overgangen galop/draf te rijden in die schoudervoor positie werd het steeds beter (ze was gelukkkig wel nageeflijk). Maar niet iets wat je 'even makkelijk' oplost. suc6 OK dan!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 23:01

Mijn paard doet het soms als hij erg graag wil galopperen, en dan vooral als ik de galop niet voorbereid en hem direct vanuit stap in galop laat aanspringen.

Hij stopt er vrij snel mee. Wij galopperen vrij lange stukken. Ik geef hem dan iets meer vrijheid zodat hij zn energie in voorwaartse energie kan omzetten ipv in zijwaartse.

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 07:25

ja kijk, die overgangen.. wij gaan meestal in de les buiten in de bossen.. op een lang en breed stuk.. gaan we vanuit stap naar draf en gelijk naar de galop. Hierdoor heeft hij er zo veel zin in, dat hij dat begint te doen.. ik ga meestal dan ook met dat paard als 2e zitten.. beetje vooraan achter de andere 2tal.. maar dan wil hij ze zoo graag inhalen. waardoor ik teugels steeds korter moet nemen, en zijwaarts gaat galoperen.. Scheve mond

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 07:45

Mijn paard doet dat ook, maar dan druk ik hem (zijn achterhand) gewoon zachtjes weer terug, en dan blijft ie wel zo...helemaal scheef doet ie niet, alleen zijn achterhand..

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 12:47

mijn pony doet dat ook als we buiten rijden... ze vind het leuk om buiten te zijn dat merk ik aan haar.
maar ook in het bos of gewoon biten doe ik wat oefeningen om haar rustig te houden.. als ze rustig is en we galoperen weer aan, blijft ze recht gaan.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:27

mijn pony deed dat ook maar dan voor dat we gingen aan galoperen, ik reed ook altijd achteraan en zag hij voor in de groep al paarden aan springen, hier werd hij zo heet van dat hij dan ook zijwaards ging draven, met aangaloperen dus ook zijwaards bleef gaan en dan kwam er een giga bok en als ik dan wat meer been gaf galopeerde hij weer recht, ik had er niet zoveel problemen mee, pony vond het leuk en was gewoon erg enthousiast

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 15:29

hmm..naja.. dank je voor jullie ractie's!

nirvanahorse
Berichten: 91
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 15:54

veel kun je er niet aan doen. Het zit in het karakter van het paard. Het paard maakt zich gewoon heet waarscheinlijjk en wil vooruit. Maar jij houdt hem tegen en dan weet hij niet hoe hij harder kan.
Probeer hem tussen je benen te houden en voor zichtig met kuithulpen bij te sturen, zodat hij redelijk recht blijft. Oefen ook veel rustige galopjes, afgewisseld met draf. Misschien helpt het ook als je een paar keer alleen met hem in het bos gaat oefenen.

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:54

Ragne schreef:
ooit op een Fjord gezeten die dat deed. Het enige wat hielp was rustig laten galoperen en proberen de schouder steeds voor de achterhand te plaatsen: schoudervoor laten galoperen.
Maarja, dat was op die Fjord erg moeilijk hoor, doordat je als het ware van links naar rechts wordt geslingerd. Door veel overgangen galop/draf te rijden in die schoudervoor positie werd het steeds beter (ze was gelukkkig wel nageeflijk). Maar niet iets wat je 'even makkelijk' oplost. suc6 OK dan!


ben ik het helemaal mee eens!

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 21:38

ja is al wat beter advies..!! daar heb ik wat aan!


dank je! OK dan!